Data publikacji: 02.10.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Bankier.pl bada zadowolenie z samochodowego OC Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
OC jest zbyt drogie – stwierdzili rok temu kierowcy w badaniu portalu Bankier.pl. Czy rok później zmienili zdanie? Jak oceniają ceny polis i czy poleciliby swojego ubezpieczyciela znajomym – między innymi na te pytania internauci będą odpowiadali w drugiej edycji badania „OC-eń i wygraj”. Na tych, którzy wypełnią ankietę czekają atrakcyjne nagrody, w tym nawigacja samochodowa.
OC jest zbyt drogie – stwierdzili rok temu kierowcy w badaniu portalu Bankier.pl. Czy rok później zmienili zdanie? Jak oceniają ceny polis i czy poleciliby swojego ubezpieczyciela znajomym – między innymi na te pytania internauci będą odpowiadali w drugiej edycji badania „OC-eń i wygraj”. Na tych, którzy wypełnią ankietę czekają atrakcyjne nagrody, w tym nawigacja samochodowa.
PZU, BRE Ubezpieczenia i Allianz Polska – te firmy sprzedające OC komunikacyjne zostały w ubiegłym roku ocenione przez czytelników Bankier.pl najlepiej. Czy dzisiaj kierowcy ponownie rekomendowaliby te same marki? Na to pytanie odpowiedzieć pozwoli druga edycja badania, w którym właściciele pojazdów oceniają stopień zadowolenia z kupionej polisy. Firmy ubezpieczeniowe wypłacają zbyt niskie odszkodowania i działają opieszale? A może jesteś zadowolony z kupionej polisy i chętnie polecisz ją innym? – pytają autorzy badania, dając szansę na zdobycie nagrody.
– Podobno branża ubezpieczeniowa toczy walkę cenową na OC, a tymczasem w odczuciu kierowców stawki za ubezpieczenie wciąż są horrendalnie wysokie. To spowodowało duże zainteresowanie internautów tematem zeszłorocznej, pierwszej edycji badania „OC-eń i wygraj” – mówi Malwina Wrotniak, redaktor prowadząca w Bankier.pl.
– Zeszłoroczne badanie potwierdziło niestety smutną prawdę – jeśli chodzi o zakup komunikacyjnego OC, dla właścicieli pojazdów najważniejszym kryterium wyboru wciąż pozostaje niska cena. Wiadomo już, że firmy ubezpieczeniowe pracują nad nowym sposobem zgłaszania szkód z OC – po wypadku drogowym likwidację będzie mógł prowadzić nasz ubezpieczyciel. Jeśli zmiana wejdzie w życie, cena przestanie być najważniejsza – istotna okaże się także szybkość, komunikatywność i styl działania ubezpieczyciela. Z tego względu w tegorocznym badaniu również pytania o ewentualne doświadczenia po stłuczkach i wypadkach drogowych – dodaje Malwina Wrotniak.
Temat ubezpieczeń OC dotyczy dużej części Polaków. Obecnie takie obowiązkowe ubezpieczenie powinny posiadać blisko 24 mln właścicieli zarejestrowanych samochodów. Jednak mimo ustawowego obowiązku, po polskich drogach nadal jeździ około 250 tys. nieubezpieczonych pojazdów – szacuje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, tegoroczny partner badania. Akcję wspiera również Rzecznik Ubezpieczonych, który co roku odbiera od klientów zastrzeżenia do komunikacyjnego OC.
Internauci będą mogli oddać swój głos na stronie www.bankier.pl/ocen w dniach od 2 do 23 października 2013 r. Użytkownicy, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania zawarte w ankiecie i zaproponują hasło zachęcające do zakupu obowiązkowego OC, mają szansę na wygranie nagród. W puli znalazły się nawigacja samochodowa, czytnik e-booków, iPod i książki.
Akcję „OC-eń i wygraj 2013” wspierają: Rzecznik Ubezpieczonych, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, serwisy otomoto.pl i mojeauto.pl oraz Stowarzyszenie Renault Laguna Klub Polska. źródło: Biuro Prasowe Bankier.pl Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse