Data publikacji: 30.10.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Bez korków na 1 listopada Kategoria: technologie, transport
Już po raz trzeci przed 1 listopada powstała specjalna baza planowanych utrudnień na drogach, zebrana przez Media Mobile Nordic. Informacje będą aktualizowane na bieżąco, także podczas święta, w nawigacjach obsługujących technologię TMC. Dane wspomogą posiadaczy m.in. nawigacji Mio, które wykorzystują informacje zebrane przez operatora.
Już po raz trzeci przed 1 listopada powstała specjalna baza planowanych utrudnień na drogach, zebrana przez Media Mobile Nordic. Informacje będą aktualizowane na bieżąco, także podczas święta, w nawigacjach obsługujących technologię TMC. Dane wspomogą posiadaczy m.in. nawigacji Mio, które wykorzystują informacje zebrane przez operatora.
1 listopada w tym roku będzie też początkiem wydłużonego weekendu. Wzmożony ruch na drogach i zmiany w organizacji ruchu spowodują utrudnienia dla kierowców. Kiedy podczas Wszystkich Świętych na ulice wyjadą tysiące zmotoryzowanych, aby oddać cześć bliskim, wprowadzone zmiany mogą zaskoczyć wielu z nich. Zagubienie się w gąszczu pozamykanych ulic i dziesiątek innych samochodów może zamienić podróż w koszmar.
Na takie sytuacje specjalnie przygotowują się dostawcy usług TMC dla nawigacji. Jedną z takich firm jest Media Mobile Nordic, która już po raz trzeci przed 1 listopada przygotowuje specjalną bazę planowanych utrudnień na drogach. Firma udostępnia swoje dane m.in. dla nawigacji marki Mio.
Rozbudowana baza danych
Centralnym punktem informacji o utrudnieniach na drodze w przypadku tego operatora jest Centrum Przetwarzania Informacji o Ruchu Drogowym. To tutaj spływają wszystkie istotne informacje. Zbierane są m.in. od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, lokalnych zarządów dróg, a także flot pojazdów współpracujących z operatorem.
Kooperacja z zarządami dróg oznacza, że baza danych planowanych objazdów na Wszystkich Świętych jest aktualna, a dane są wprowadzone do systemu z wyprzedzeniem. Dzięki temu, gdy posiadacze nawigacji uruchomią swoje urządzenia z TMC 1 listopada, ich sprzęt pobierze aktualizację komunikatów o utrudnieniach na drodze, która uwzględni wszystkie aktualne zmiany w organizacji ruchu. Także te, które obejmują zmiany wokół cmentarzy.
Aktualna sytuacja na drodze
Centrum Przetwarzania Informacji o Ruchu Drogowym to również operatorzy, którzy dokonują dodatkowej weryfikacji gromadzonych danych. Dbają, by w systemie pojawiały się wszystkie istotne dla kierowców informacje. Dlatego 1 listopada pełen zespół operatorów systemu będzie pracował, aby weryfikować materiały zbierane automatycznie i uzupełniać bazę o informacje zebrane ręcznie.
Nowe zdarzenia pojawiają się w systemie w czasie około 2 min od ich powstania. Są to nie tylko tworzone na bieżąco objazdy, ale także dynamicznie powstające korki i inne utrudnienia. Informacja o zdarzeniu na drodze jest ważna przez 30 minut. Po tym czasie jest aktualizowana. Dzięki temu 1 listopada wszyscy użytkownicy nawigacji wyposażonych w TMC dostaną aktualne wiadomości, którędy dojechać do wybranego cmentarza czy ominąć korki tworzące się na drogach dojazdowych do nich.
Pośród nawigacji marki Mio w TMC wyposażono urządzenia Spirit 495LM, Spirit 497LM, Spirit 695LM, Spirit 697LM oraz Spirit 485, Spirit 685, Spirit 687. Wszystkie one umożliwiają korzystanie z usługi informowania o ruchu drogowym, dostępnej m.in. na terenie Polski bez żadnych dodatkowych opłat.
MiTAC International Corporation — informacje
MiTAC International Corp. zostało założone w 1982 roku i rozpoczęło swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Od tej pory MiTAC rozwinęło się w międzynarodową organizację, która oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcjia systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM). MiTAC posiada także takie globalne marki jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN, zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów, na całym świecie. Firma tworzy też rozwiązania i produkty dla technologii „chmury”. Przedstawicielstwa MiTAC znajdują się na całym świecie, a firma zatrudnia obecnie 9 000 pracowników w skali globalnej. Bogate doświadczenie MiTAC umożliwia dostarczanie produktów i usług dopasowanych dokładnie do potrzeb jej klientów.
Więcej informacji na temat firmy i jej produktów znajduje się pod adresem www.mio.com/pl źródło: Biuro Prasowe MiTAC Europe Załączniki: Hashtagi: #technologie #transport