Droga do wielkości
Gdy w 1931 r. pan Shōjirō Ishibashi uruchamiał pierwszą linię produkcyjną opon marki Bridgestone, nie mógł przypuszczać, że jego marzenie o podboju światowego rynku produkcji opon spełni się tak szybko. Wystarczyło kilka lat, by Bridgestone było gotowe do rozpoczęcia międzynarodowej ekspansji i rzuciło wyzwanie swoim największym konkurentom. Prężnie rozwijające się japońskie przedsiębiorstwo prędko zostawiło w tyle zachodnich gigantów. Rywalizacja często kończyła się przejmowaniem przez Bridgestone niedawnych oponentów. Kluczowym momentem w zwycięskich zmaganiach o pozycję lidera na światowym rynku produkcji opon było wykupienie przez Bridgestone w 1988 r. amerykańskiego potentata – koncernu Firestone.
Dziś nad technologicznym rozwojem i jakością produktów Bridgestone czuwają najlepsi eksperci w 5 centrach technologicznych działających w 4 krajach oraz w 11 centrach testowych położonych na terenie 8 państw. Na całym świecie Bridgestone jest właścicielem 186 fabryk i zatrudnia blisko 140 tys. pracowników. Filie Grupy Bridgestone działają obecnie w 150 krajach, a udział japońskiego przedsiębiorstwa w światowej produkcji opon wynosi 23%, co czyni Bridgestone bezsprzecznie największym producentem wyrobów gumowych i opon na świecie.
Jakość na największą skalę
Bridgestone zawdzięcza swój sukces nie tylko rozmiarom lecz także świetnej organizacji produkcji, a przede wszystkim poczuciu misji, które sprawia, że celem japońskiego producenta jest dostarczanie nowoczesnych produktów najlepszej jakości.
Wysiłki Bridgestone nie pozostały niezauważone i konstruktorzy szybko zwrócili uwagę na produkty oferowane przez japoński koncern. Bridgestone od samego początku swojego istnienia współpracuje z najlepszymi firmami motoryzacyjnymi, dostarczając również swoje opony dla najbardziej prestiżowych cykli wyścigów sportowych – z F1 włącznie.
W poszukiwaniu najwyższej jakości Bridgestone stawia na innowacyjność. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom oferuje klientom niezawodne opony spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa, zapewniające ekonomiczną i przyjazną środowisku eksploatację, zarówno w sektorze samochodów osobowych (opony RunFlat i ECOPIA) i pojazdów przemysłowych (OTR Ultra), jak i w lotnictwie (opona RRR do Airbusa A380).
Nie tylko opony
Opony do wszelkiego rodzaju pojazdów od jednośladów i samochodów, przez maszyny rolnicze i przemysłowe, aż po samoloty, a także gumowe gąsienice do ciągników gąsienicowych i materiały do bieżnikowania stanowią dziś 83% produkcji i sprzedaży Bridgestone Group. Niemniej Bridgestone jako światowy lider bezustannie poszukuje nowych obszarów, w których mogłoby wykorzystać swoje doświadczenie i możliwości technologiczne. W ten sposób Bridgestone Group odważnie i z sukcesem wkracza na nowe rynki. Dla przemysłu Bridgestone dostarcza m.in. gumowe taśmociągi, zaś folie do modułów słonecznych to wkład firmy w rozwój alternatywnych źródeł energii. Firma produkuje również fotele samochodowe, akcesoria sportowe i rowery. Bridgestone dba nie tylko o bezpieczeństwo na drogach – w ofercie grupy znajdują się również gumowe izolatory sejsmiczne dla budynków.