transport Wydarzenia

Castrol partnerem konkursu na najlepszy warsztat w Polsce

Castrol partnerem konkursu na najlepszy warsztat w Polsce
Jak pokazują badania kierowcy oczekują dziś od warsztatu niezależnego nie tylko niskich cen. Liczy się też wykwalifikowany personel, odpowiednie podejście do klienta i standard obsługi. By wyłonić najlepsze placówki w Polsce, Castrol, który od lat wspiera niezależne stacje serwisowe, został wyłącznym partnerem konkursu Warsztat Roku

Data publikacji: 24.09.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Castrol partnerem konkursu na najlepszy warsztat w Polsce Kategoria: wydarzenia, transport

Jak pokazują badania kierowcy oczekują dziś od warsztatu niezależnego nie tylko niskich cen. Liczy się też wykwalifikowany personel, odpowiednie podejście do klienta i standard obsługi. By wyłonić najlepsze placówki w Polsce, Castrol, który od lat wspiera niezależne stacje serwisowe, został wyłącznym partnerem konkursu Warsztat Roku 2015.

Jak pokazują badania kierowcy oczekują dziś od warsztatu niezależnego nie tylko niskich cen. Liczy się też wykwalifikowany personel, odpowiednie podejście do klienta i standard obsługi. By wyłonić najlepsze placówki w Polsce, Castrol, który od lat wspiera niezależne stacje serwisowe, został wyłącznym partnerem konkursu Warsztat Roku 2015.

To największa tego typu inicjatywa w kraju, wspierana, oprócz marki Castrol, także przez producentów części samochodowych, dystrybutorów i sieci warsztatowe. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM i firma Partslife, która podobne przedsięwzięcie od lat prowadzi w Niemczech. W rywalizacji, która rozpocznie się we wrześniu, mogą wziąć udział wszystkie warsztaty niezależne. Jury, złożone z przedstawicieli mediów, firm doradczych i badawczych oraz pilota rajdowego będzie brało pod uwagę takie kryteria, jak np. wyposażenie i wygląd warsztatu, poziom obsługi, kwalifikacje personelu. Laureatów poznamy 3 grudnia podczas 10. Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego.

Celem konkursu jest nie tylko wyłonienie najlepszych warsztatów niezależnych w Polsce, lecz także podniesienie poziomu obsługi. To właśnie serwisy niezależne obsługują lwią część parku samochodowego w naszym kraju. A jest co naprawiać – średnia wieku samochodu w Polsce to 12,6 roku (stan na 1 stycznia 2015 r.), a łącznie nad Wisłą jest zarejestrowanych niemal 13,5 mln aut. Jak wynika z danych GIPA przekłada się to na 31 mln wizyt w serwisach rocznie, a aż 66% z nich odbywa się w warsztatach niezależnych.

A to już wiesz?  Linie Emirates zamawiają 40 samolotów A330-900 i 30 A350-900

Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku Castrol wprowadził w ubiegłym roku unikalny w branży, kompleksowy program wspierania warsztatów nieautoryzowanych – Castrol Service Plus. W ramach projektu serwisy mogą skorzystać z oferty łączącej w sobie zarówno wsparcie techniczne, szkolenia i rozwój mechaników, jak również atrakcyjny program lojalnościowy. „Warsztaty walczą dziś o klienta, a duży partner może im w tym pomóc. Współpraca ze znaną marką podnosi wiarygodność i renomę punktu naprawczego” – twierdzi Leszek Radzikowski, dyrektor ds. dystrybucji Castrol w Polsce.

Wyniki badań wskazują, że wybierając warsztat samochodowy, 82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim dobrymi opiniami. Od niezależnego serwisu, obok odpowiedniej jakości i warunków naprawy, klienci oczekują też tego, że będzie w nim czysto, chcą doglądać napraw i czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni. Kwestia, która najbardziej przeszkadza podczas korzystania z usług warsztatu, to nieuprzejmość personelu, natomiast doceniają rzetelność, doświadczenie, a także umiejętność doradzenia i znajomość nowych technologii. Warsztaty muszą więc stawiać na rozwój kompetencji pracowników – nie tylko tych specjalistycznych lecz także związanych z różnymi aspektami obsługi klienta. „Mechanicy i pracownicy warsztatów są najważniejszymi doradcami konsumenta. Edukując naszych klientów, inwestujemy również w ich biznes, co przekłada się na wyniki” – podkreśla Leszek Radzikowski. Castrol oferuje warsztatom szkolenia „Castrol Academy” obejmujące zarówno tematy produktowe, jak również z zakresu obsługi klienta i technik sprzedaży.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Castrol w sierpniu 2014 roku na grupie 509 kierowców, którzy odwiedzili niezależny warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W tekście wykorzystano też dane z badania kierowców 2015 przeprowadzonego przez GIPA Polska w kwietniu 2015 roku na próbie 2604 kierowców.

Więcej informacji o konkursie: www.sdcm.pl/index.php/konkurs 

Więcej informacji o Castrol Service Plus: www.warsztat.castrol.pl

  źródło: Biuro Prasowe BP Europa SE, Oddział w Polsce Załączniki: Castrol partnerem konkursu na najlepszy warsztat w Polsce wydarzenia, transport - Jak pokazują badania kierowcy oczekują dziś od warsztatu niezależnego nie tylko niskich cen. Liczy się też wykwalifikowany personel, odpowiednie podejście do klienta i standard obsługi. By wyłonić najlepsze placówki w Polsce, Castrol, który od lat wspiera niezależne stacje serwisowe, został wyłącznym partnerem konkursu Warsztat Roku 2015. Hashtagi: #wydarzenia #transport

A to już wiesz?  Nowa odsłona programu partnerskiego Mio z dużymi zmianami

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy