Data publikacji: 23.08.2018 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ciężarówki Carrefour Polska jeżdżą mniej – sieć zoptymalizowała transport z myślą o środowisku Kategoria: handel, środowisko naturalne/ekologia
Carrefour Polska, mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.
Carrefour Polska, mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.
Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 roku oraz o 70% do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z roku 2010. Aby tego dokonać, firma postanowiła m.in. zredukowanie o 30% emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.
Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań. Carrefour wdrożył Transport Management System – wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw. Usprawnienia wynikające z wprowadzenia TMS pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 roku wskaźnik ten zredukowano o blisko 12% w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku. W skali roku oznacza to przejechanie 2 mln km mniej.
Carrefour zmodyfikował też załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.
W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, który jest rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep – magazyn o 25-35%.
Chcąc zrealizować zobowiązanie na rzecz klimatu, obok działań w obszarze logistyki, Carrefour Polska wprowadza też nowoczesne rozwiązania proekologiczne w sklepach, takie jak energooszczędne oświetlenie LED, przyjazny środowisku system chłodniczy, czy panele słoneczne na dachach wybranych hipermarketów. Optymalizacja transportu i przyjazne środowisku modernizacje w sklepach wpisują się w założenia programu „STOP Marnotrawstwu”, jednego z filarów strategii CSR Carrefour. Jego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców. źródło: Biuro Prasowe Carrefour Polska Załączniki: Hashtagi: #handel #środowisko naturalne/ekologia