Auto

Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy?

Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy?
Informacja prasowa Warszawa, 16.02.2017 r. Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy? Zima ze względu na zmienne warunki pogodowe to trudny okres dla kierowców – narzekamy

Informacja prasowa
Warszawa, 16.02.2017 r.

Co denerwuje polskich kierowców podczas zimy?

Zima ze względu na zmienne warunki pogodowe to trudny okres dla kierowców – narzekamy przede wszystkim na znaczny spadek komfortu jazdy. Jak wynika z raportu firmy Kongsberg Automotive Pruszków „Komfort jazdy II” kierowcy najbardziej nie lubią wsiadać do zimnego pojazdu. Prawie 70 proc. badanych marzy, by ich samochody nagrzewały się jeszcze przed uruchomieniem.

Według raportu „Komfort jazdy II”, poza warunkami panującymi na drodze największym problemem polskich kierowców okazują się zamarznięte szyby – ponad 80 proc. badanych wskazało, że to one najbardziej przeszkadzają w aucie. Zimą spada również komfort prowadzącego oraz pasażerów wewnątrz samochodu. Co trzeci Polak narzeka na zimne fotele, a 27 proc. kierowców nie lubi, gdy musi korzystać z lodowatej kierownicy.

Na pytanie o to, które z rozwiązań byłoby najbardziej przydatne w trakcie zimy, aż 68 proc. respondentów odpowiedziało, że byłaby to możliwość uruchomienia ogrzewania jeszcze przed wejściem do pojazdu, a 45 proc. wskazało na załączenie się systemu grzewczego wraz ze startem auta.

Na rynku motoryzacyjnym pojawiły się rozwiązania, które znacząco poprawiają komfort jazdy kierowców, w szczególności przy spadku temperatury poniżej zera. Obecnie produkcja mat grzewczych do większości foteli samochodowych odbywa się przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii szycia. Dzięki takim innowacjom, systemy grzewcze uruchamiają się praktycznie przy włączeniu silnika, a kierowca odczuwa efekt już po kilku sekundach – mówi Michał Jaśkiewicz, Kongsberg Automotive Pruszków.

Według danych pochodzących z raportu zaledwie 15 proc. Polaków korzysta jednocześnie zarówno z ogrzewania ogólnego, jak i ogrzewania foteli. Ponad 3/4 kierowców podgrzewa jedynie wnętrze samochodu. Eksperci wskazują, że dla osiągnięcia szybszego efektu i poprawy komfortu należy korzystać ze wszystkich dostępnych opcji grzania.

A to już wiesz?  Który moment dnia jest najbardziej niebezpieczny?

Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że znacznie szybciej odczujemy ciepło płynące z mat grzewczych, niż z ogólnego systemu ogrzewania. Dlatego też należy pamiętać, aby przy ogrzewaniu bardzo wychłodzonego auta korzystać ze wszystkich dostępnych nam opcji – dodaje Michał Jaśkiewicz.

***

Kongsberg Automotive to norweski holding, działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje się tu, m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego, a także masażu, które są montowane w większości pojazdów na świecie, takich marek jak: Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, GM, Renault, Citroen, Peugeot, FIAT, Toyota, Maserati czy Bentley.
W Polsce Kongsberg Automotive działa już od 16 lat w Pruszkowie i zatrudnia obecnie ponad 1200 pracowników. W swojej produkcji firma wykorzystuje najnowsze technologie, stąd część linii produkcyjnych jest wyposażona w roboty i w pełni zautomatyzowana. Kongsberg Automotive jest zakładem wyjątkowym pod względem innowacyjności i wyróżnia się na tle innych produkcji w naszym kraju.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy