Data publikacji: 30.05.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Dunlop na finiszu przygotowań do nowego europejskiego obowiązku etykietowania opon Kategoria: transport, transport
Warszawa, 30 maja 2012 r.
Już ponad 1000 opon Dunlop poddano testom pod kątem trzech kluczowych parametrów określonych przez nowe przepisy UE
i pięćdziesięciu innych, istotnych dla konsumentów
Warszawa, 30 maja 2012 r. – Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, właśnie zakończył testy ponad 1000 opon aż 50 różnych typów ogumienia produkowanego w Europie. Testy odbyły się w ramach przygotowań do wchodzącego w życie 1 listopada 2012 r. obowiązku etykietowania opon w krajach Unii Europejskiej. Od 30 maja br. oznaczanie opon w Europie etykietą będzie dobrowolne – to okres przejściowy przed wprowadzeniem tego wymogu w listopadzie. Etykiety na oponach będą informować klientów o trzech kluczowych parametrach opon: efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie emitowanego hałasu.
Dunlop testuje opony, aby prawidłowo przyporządkować im oceny, zgodnie z nowymi unijnymi regulacjami. Przepisy wymagają od każdego producenta przeprowadzania testów opon na podstawie ściśle określonych kryteriów. Ponadto podczas ww. testów inżynierowie Dunlopa dokonali ponownego pomiaru 50 innych parametrów, uwzględnianych w badaniach każdej opony, a obejmujących między innymi: hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, zachowanie na zakrętach oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Marka Dunlop – oprócz prezentowania cech opon, widocznych na etykiecie – będzie nadal informować o pozostałych parametrach (ponad 50 kryteriów) swojego ogumienia konsumentów, aby mieli oni dostęp do szerokiej bazy danych.
„Opony Dunlop projektowane są pod kątem wysokiej wydajności. Technologie wykorzystywane w ich produkcji wywodzą się z torów wyścigowych, a znajdują zastosowanie w oponach do aut o wysokich osiągach – zarówno jeżdżących na torach, jak i po standardowych drogach. Dlatego testujemy je nie tylko pod kątem trzech parametrów, ale również badamy ponad 50 kryteriów efektywności, z myślą o zapewnianiu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy kierowcom o sportowym zacięciu” – powiedział Xavier Fraipont, Dyrektor ds. technologii opon osobowych.
Z myślą o swoich użytkownikach Dunlop umieści kody QR na wszystkich etykietach. Kody te umożliwią uzyskanie pełnego przeglądu parametrów opony. Informacje te będą również dostępne na stronie internetowej Dunlopa oraz u sprzedawców opon.
Dunlop zacznie wprowadzać oznaczenia 30 maja – od tego dnia Unia Europejska dopuszcza dobrowolne etykietowanie opon. Opony Dunlop z etykietami zaczną pojawiać się w sklepach podczas pięciomiesięcznego okresu wprowadzającego, tj. od czerwca do listopada br. Od 1 listopada br. wszystkie opony Dunlop będą etykietowane, zgodne z wymogami UE.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.
Więcej informacji można znaleźć na stronach www.dunlop.pl.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma od momentu powstania w 1898 r., czyli od ponad 100 lat, wprowadza innowacyjne rozwiązania, które stają się standardami branży motoryzacyjnej. Goodyear wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. źródło: Biuro Prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A. Załączniki: Hashtagi: #transport #transport