Data publikacji: 08.12.2011 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ekonomiczny silnik D2 z automatem Kategoria: nowe produkty/usługi, transport
Cztery modele samochodów Volvo: S60, V60, V70 i S80 są teraz dostępne w wersji z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 l oraz automatyczną skrzynią biegów Powershift. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych udogodnień, Volvo udało się zachować tak samo niski poziom spalania i emisji CO2 jak w przypadku modeli DRIVe z manualną skrzynią biegów.
Cztery modele samochodów Volvo: S60, V60, V70 i S80 są teraz dostępne w wersji z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 l oraz automatyczną skrzynią biegów Powershift. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych udogodnień, Volvo udało się zachować tak samo niski poziom spalania i emisji CO2 jak w przypadku modeli DRIVe z manualną skrzynią biegów.
Po raz pierwszy udało nam się sprowadzić spalanie w wersjach z automatyczną skrzynią biegów do tego samego poziomu co w wersjach ze skrzynią manualną. To imponujące osiągnięcie naszych ekspertów od mechanizmów napędowych – powiedział Peter Mertens, Senior Vice President Research and Development w Volvo Car Corporation.
Zużycie paliwa przez Volvo S60 z silnikiem 1.6 D i automatyczną skrzynią biegów Powershift wynosi 4,3 l /100 km. Przekłada się to na emisję CO2 do atmosfery na poziomie 114 g/km. W wypadku modeli V60, V70 i S80 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów, spalanie wynosi 4,5 l /100 km a emisja CO2 tylko 119 g /km.
Inicjatywa DRIVe Towards Zero obejmuje także udoskonalenie silników benzynowych. Ekspertom Volvo udało się obniżyć emisję CO2 przez turbodoładowany silnik benzynowy T3 o pojemności 1,6 l z manualną skrzynią biegów do poziomu 139 g/km.
Dzięki optymalizacji dostępnego w modelach Volvo S60 i V60 czterocylindrowego silnika T3 o pojemności 1,6 l (150 KM) udało się obniżyć spalanie do 5,8 l /100 km w modelu S60 i zredukować emisję CO2 do poziomu 135 g/km. Dla Volvo S60 z silnikiem T3, bezpośrednim wtryskiem paliwa i automatyczną skrzynią Powershift wartości te wynoszą odpowiednio 7,1 l/100 km i 164 g/km.
Utrzymanie emisji CO2 poniżej 140 g jest dla nas bardzo ważne, ponieważ jest to poziom zakładany przez wielu klientów flotowych. Ta sztuka udała nam się w wersji T3 dzięki szeregowi drobnych, ale znaczących udoskonaleń. Zoptymalizowaliśmy też skrzynię biegów, aby zwiększyć wydajność spalania bez utraty zalet silnika – powiedział Peter Mertens.
Niskie spalanie i poziom emisji CO2 to zasługa szeregu udoskonaleń technicznych wprowadzonych przez Volvo Car Corporation:
Obniżone tarcie pomiędzy elementami skrzyni biegów,
Zmodyfikowane oprogramowanie silnika i skrzyni biegów,
Wyłączanie silnika Diesla poprzez system start/stop przy prędkości poniżej 5 km/h,
Optymalizacja wszystkich systemów elektrycznych samochodu pod kątem obniżenia zużycia energii.
Europejski lider redukcji CO2
Coroczna analiza przygotowana przez Europejską Federację na Rzecz Transportu i Środowiska (T&E) wykazała wiodącą pozycję Volvo Car Corporation wśród europejskich producentów samochodów w dziedzinie redukcji emisji CO2. Volvo Car Corporation wyprzedziła ośmiu największych europejskich producentów samochodów w 2010 roku, obniżając całościową emisję CO2 o nie mniej niż 9 procent. – Ten doskonały wynik jest efektem nacisku, jaki kładziemy na ochronę środowiska w ramach inicjatywy „DRIVe Towards Zero”. Jedna trzecia naszego budżetu na badania jest przeznaczana na redukcję emisji CO2. Nasze nowe silniki z serii Volvo Environmental Architecture, na którą składają się wyłącznie czterocylindrowe silniki, zagwarantują, że nadal będziemy lepsi od naszych najpoważniejszych konkurentów pod względem ekonomii spalania – powiedział Peter Martens. źródło: Biuro Prasowe Volvo Auto Polska Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport