Data publikacji: 29.05.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ericsson w porozumieniu z Volvo zmienia komunikację miejską na lepsze Kategoria: sprawy społeczne, technologie
Ericsson i Volvo Bus Latin America podpisały umowę partnerską na modyfikację istniejącego systemu inteligentnego transportu (ITS4Mobility) w celu lepszego dopasowania do potrzeb rynku w Ameryce Łacińskiej. Gotowe rozwiązanie zwiększy wydajność systemów komunikacji miejskiej.
Ericsson i Volvo Bus Latin America podpisały umowę partnerską na modyfikację istniejącego systemu inteligentnego transportu (ITS4Mobility) w celu lepszego dopasowania do potrzeb rynku w Ameryce Łacińskiej. Gotowe rozwiązanie zwiększy wydajność systemów komunikacji miejskiej.
Ericsson będzie odpowiedzialny za opracowanie, wdrożenie, wsparcie i utrzymanie systemu informacji pasażerskiej i zarządzania ruchem. Rozwiązania te będą oferowane komercyjnie przez obydwie firmy na terenie Ameryki Łacińskiej. Całość przedsięwzięcia zostanie opracowana przez specjalistów R&D z Centrum Innowacji Ericsson znajdującego się w mieście Indaiatuba w Brazylii.
Przewoźnicy autobusowi będą w stanie na bieżąco monitorować swoją flotę – uzyskując informacje o czasie przejazdu, punktualności, liczbie oraz autobusów na danej linii. Wszystko to pomoże przewoźnikom w odpowiednim rozdzieleniu pojazdów w najbardziej optymalny sposób, w celu rozładowania zmieniających się potoków pasażerskich.
Pasażerowie za pomocą SMS, aplikacji i infolinii będą mieli dostęp do informacji o realnym czasie przyjazdu autobusów. Pomoże to w lepszym planowaniu podróży, nautralizując ryzyko spóźnienia i długiego oczekiwania.
Współpraca Ericssona z Volvo Latin America łączy się bezpośrednio z ideą „Smart-Mieszkańców” – jednego z 10 trendów konsumenckich na rok 2015, uwzględnionych w raporcie ConsumerLab opracowanym przez Ericsson.
76% uczestników badania jest zdania, że chętnie korzystaliby z map dostępnych z poziomu aplikacji, pokazujących aktualny stan przejezdności dróg i zatłoczenia w miejscach publicznych.
„Rozwiązania tego typu pomagają mieszkańcom miast podejmować decyzje oparte na realnych danych, co przekłada się na maksymalne wykorzystanie czasu który spędzamy np. w podróży samochodem lub komunikacją miejską” – mówi Katarzyna Pąk – dyrektor d/s komunikacji i marketingu w Ericsson.
źródło: Biuro Prasowe Ericsson Sp. z o.o. Załączniki: Hashtagi: #sprawy społeczne #technologie