Technologie transport

Europa – rynek, który wyznacza standardy

Europa – rynek, który wyznacza standardy
M100 – STULECIE

Data publikacji: 31.10.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Europa – rynek, który wyznacza standardy Kategoria: technologie, transport

M100 – STULECIE PRZYSZŁOŚCI 

M100 – STULECIE PRZYSZŁOŚCI 

PAŹDZIERNIK 1974

EUROPA – RYNEK, KTÓRY WYZNACZA STANDARDY

Łącząc w jedną pętlę wszystkie kamienie milowe, w październiku 2014 r. Mitsubishi Motors świętowało obchody nieprzerwanych czterdziestu lat obecności non stop w Europie – od pierwszego oficjalnego pokazu na londyńskim Motor Show w październiku 1974 r. aż po wprowadzenie na rynki Starego Kontynentu pionierskiego modelu Outlander PHEV.

Europa to najbardziej wymagający ze wszystkich rynków motoryzacyjnych na świecie, najbardziej świadomi konsumenci, najbardziej restrykcyjne przepisy (bezpieczeństwo, emisja spalin..), najostrzejsza i najbardziej utalentowana konkurencja, wymagają ponadprzeciętnych rozwiązań – jest to rynek, który od razu zweryfikuje każdego globalnego motoryzacyjnego gracza.

Mitsubishi na międzynarodowej trasie
…Choć niewielkie liczby pojazdów Mitsubishi były już obecne w kilku wybranych krajach europejskich, a mianowicie w Hiszpanii (1956) i Grecji (1963), to uruchomienie oficjalnego eksportu samochodów japońskiego koncernu do Europy datuje się na luty 1970 roku. Wówczas podpisano porozumienie pomiędzy Mitsubishi Heavy Industries (MHI) i Chrysler Corporation, na mocy którego MHI zamknął własny dział samochodowy i połączył siły z Chryslerem w celu stworzenia firmy "Mitsubishi Motors Corporation" (MMC). Kolejna umowa, podpisana w maju 1971 r. między Mitsubishi Motors Corporation a Chrysler International S.A., obejmowała dystrybucję samochodów Mitsubishi przez globalną sieć dealerów Chryslera, z wyjątkiem Japonii, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Od września 1971 firma MMC stała się spółką, w której udziały podzieliły koncerny MHI (85%) i Chrysler Corporation (15%).

1 / 4

London Motor Show w 1974 roku
Jednak warunki umowy ograniczały sprzedaż Mitsubishi Motors w Europie – w latach 1971-1975 wynosiła ona łącznie 4.861 sztuk, podczas gdy sprzedaż innych japońskich marek sukcesywnie się zwiększyła – z 16 458 sztuk w 1965 r roku do 126.275 sztuk w roku 1970. Do 1975 roku na rynkach europejskich sprzedano 528 486 samochodów japońskich producentów. Ostatecznie, w 1974 r., MMC i Chrysler International osiągnęły porozumienie pozwalające MMC na rozwój własnej działalności handlowej i marketingowej w Europie.

A to już wiesz?  Hyundai Motor raportuje czerwcowe wyniki sprzedaży

Od tej chwili prawa dystrybucyjne przyznano niezależnym przedstawicielom, najpierw w Belgii i Luksemburgu (sierpień 1974 r.), a następnie w Holandii i Wielkiej Brytanii – w tym ostatnim kraju Mitsubishi Motors oficjalnie zadebiutowało w Europie w czasie londyńskiego Motor Show w październiku 1974 roku. W czasie tego niezwykle ważnego dla Mitsubishi wydarzenia zaprezentowano modele Lancer i Galant, które potem pokazano również w czasie Motor Show w Brukseli i Amsterdamie (AutoRAI). W 1975 roku trafiły do salonów sprzedaży w czterech wymienionych wcześniej krajach.

Sprzedaż w pozostałych państwach Europy uzależniona była od zniesienia ograniczeń na import japońskich aut: Niemcy otworzyły rynek w 1977 roku, natomiast Francja zniosła ograniczenia ilościowe w 1978 roku.

W międzyczasie w sierpniu 1982 roku zakończyło się porozumienie z Chrysler International, ale jeszcze wcześniej, bo w 1977 r. MMC otworzyło pierwsze europejskie biuro w Rotterdamie, znane dzisiaj jako Mitsubishi Motors Europe B.V., nadal z siedzibą w Holandii.

Kamienie milowe w historii Mitsubishi Motors Europe

1956: Pierwsze samochody Mitsubishi są sprzedawane są w Europie – najpierw w Hiszpanii, a od 1963 w Grecji

1970: W wyniku porozumienia pomiędzy Mitsubishi Heavy Industries Co. i Chrysler Corporation powstaje Mitsubishi Motors Corporation (MMC)

1974: MMC otrzymuje zgodę od Chryslera na sprzedaż samochodów w Europie pod własnym szyldem:
sierpień – pierwsza umowa dystrybucyjna (Belgia i Luxemburg), a następnie Holandia i Zjednoczone Królestwo.
październik – pierwsza europejska prezentacja w czasie @ Earls Court London Motor Show

1975: Początek sprzedaży modeli Lancer i Galant w tych trzech krajach

1977: Otwarcie pierwszego biura jako Główny Importer (Rotterdam, Holandia):
Pierwsze zwycięstwo w europejskim rajdzie (Lancer zwycięża w swojej klasie w 1000 Lakes Rally w Finlandii)

1982: Koniec umowy dystrybucyjnej z Chrysler International S.A.

1985: Przeniesienie biura z Holandii do Frankfurtu (Niemcy)

1989: Otwarcie Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju niedaleko Frankfurtu (Niemcy)

1991: Początek działalności w Rosji

1993: Otwarcie europejskiego oddziału sprzedaży i marketingu ("MMSE") w pobliżu Amsterdamu (Holandia)

A to już wiesz?  Poczta Polska złożyła ofertę w konkursie na operatora wyznaczonego

1995: Wprowadzenie modelu Carisma, pierwszego produktu MMC dedykowanego na rynek europejski (wspólna platforma podwoziowa z Volvo, produkowana w fabryce NedCar)

2001: Mitsubishi Motors przejmuje 100% udziałów w NedCar

2004: Wprowadzenie modelu Colt – oferowanego tylko w Europie (platforma współdzielona z DaimlerChrysler – wyprodukowana w firmie NedCar), Colt otrzymuje nagrodę "Das Goldene Lenkrad" (Złota Kierownica”) przyznawaną przez niemiecką gazetę "Bild am Sonntag”, wydawaną przez Axel Springer AG).

2007: Rosja staje się autonomicznym regionem sprzedaży, oddzielonym od Mitsubishi Motors Europe

2010: Początek produkcji w fabryce Kaługa w Rosji ( joint venture: "PCMA Rus" (70%), koncernu PSA i MMC (po 30%) *
Wprowadzenie na rynek europejski i-MiEV, pierwszego w 100% elektrycznego samochodu

2012: NedCar zostaje sprzedane VDL Groep B.V. za symboliczne 1 Euro (z gwarancją utrzymania zatrudnienia)
MMC przejmuje 9% udziałów od swojego rosyjskiego dystrybutora (później zmienionego na "MMC Rus" w maju 2013)

2013: Wprowadzenie na rynek europejski modelu Outlander PHEV, pierwszego hybrydowego crossovera typu plug-in,
Mitsubishi Motors Europe przenosi się nowej siedziby niedaleko Maastricht

2014: Outlander PHEV zostaje się najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie – nadal jest na czele tego rankingu

2015: Rok Wielkiego Powrotu (do rajdu cross country @ Baja Portalegre w Portugalii oraz do poziomu sprzedaży sprzed kryzysu tj. 174.295 sztuk * itd., …)

2016: Udział MMC w segmencie SUV * w Europie osiągnął 77%, podczas gdy w przypadku pojazdów elektrycznych i hybrydowych wyniósł 14%

2017: Wprowadzenie Mitsubishi Eclipse Cross – pierwszego samochodu SUV nowej generacji opracowanego przez Mitsubishi Motors

* Obszar MME34 / obejmuje również L200 źródło: Biuro Prasowe Mitsubishi Motors Załączniki: Europa - rynek, który wyznacza standardy technologie, transport - M100 – STULECIE PRZYSZŁOŚCI  Hashtagi: #technologie #transport

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy