Terminowość, brak uszkodzeń oraz zagubień – to najważniejsze, poza ceną, kryteria wyboru firmy dostarczającej przesyłki dla przedsiębiorców segmentu e-Commerce. Istotne jest także zapewnienie kupującym elastycznej formy podjęcia przesyłki.
Polscy e-konsumenci nie chcą dziś czekać na zakupiony towar dłużej niż 3 dni. – Aż 65 % firm wskazuje, że ważniejsza jest dla nich gwarancja terminu doręczenia, niż deklaracja – 25%. Jedynie co dziesiąta z badanych firm preferuje formy dedykowane np. doręczenie na wskazany dzień i godzinę – mówi Marek Cynowski, odpowiedzialny za rynek e-commerce w Poczcie Polskiej.
Do najbardziej popularnych form doręczeń możemy zaliczyć dostawę do rąk własnych oraz do punktu odbioru. W Poczcie Polskiej pracuje blisko 26 tysięcy listonoszy. Spółka dysponuje siecią ponad 7 500 placówek pocztowych oraz kilkunastoma centrami logistycznymi. Dzięki temu jest w stanie zrealizować na czas nawet najbardziej złożone zamówienie na terenie całej Polski. – Aktualnie pracujemy nad optymalizacją czasu pracy placówek, aby jeszcze lepiej dostosować się do naszych klientów. Rozwijamy również program pilotażowy “Zaufany sąsiad”, który pozwala na wyznaczenie osoby, u której można zostawić przesyłkę w przypadku naszej nieobecności – dodaje Marek Cynowski.
Klienci e-Commerce cenią sobie także usługi dające pewność, bezpieczeństwo i umożliwiające kontrolę, wśród nich możliwość śledzenia przesyłek. Funkcjonalność śledzenia zarówno listów jak i paczek krajowych oraz międzynarodowych Poczta Polska oferuje zarówno przez swoją stronę internetową jak i aplikację Envelo.
Poczta Polska jest obecnie najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-Commerce. Z usług spółki regularnie korzysta prawie 60 proc. przedsiębiorstw z tego segmentu. Takie wyniki to efekt elastycznej oferty i ofensywy produktowej Poczty Polskiej. Spółka skutecznie wdraża strategię polegającą na rozwoju najbardziej perspektywicznych segmentów biznesu. Jednym z nich jest rynek e-Commerce, którego wartość w Polsce szacowana jest na ok. 26 mld zł., a jego udział w handlu rośnie w tempie (z 3,8% w 2012 r. do 5,9% w 2017 r.). Już obecnie, tylko w ciągu godziny, w Polsce realizowanych jest 15 tysięcy przesyłek z towarami zakupionych w sklepach internetowych.