Data publikacji: 27.03.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: „Fotoradary to za mało”. Właściciel marki Mio rusza z kampanią edukacyjną Kategoria: technologie, media/marketing/reklama
Celem informacyjno-edukacyjnej kampanii MiTAC jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Na stronie
Celem informacyjno-edukacyjnej kampanii MiTAC jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Na stronie www.fotoradarytozamalo.pl można obejrzeć kolaż filmowy obrazujący łamanie przepisów ruchu drogowego i wynikające stąd dramatyczne konsekwencje. Sytuacje przedstawione w filmie nie są zainscenizowane. Zostały zarejestrowane na drogach za pomocą kamer bezpieczeństwa i wideorejestratorów.
Głównym celem akcji „Fotoradary to za mało” jest profilaktyka. Obrazy rzeczywistych sytuacji na drodze, zwłaszcza tych niebezpiecznych, znacznie lepiej przemawiają do odbiorców niż ostrzeżenia słowne.
„Do przeprowadzenia tej akcji zainspirowały nas doniesienia prasowe o planowanym zwiększeniu inwestycji w fotoradary w Polsce. Naszym zdaniem zmiana zachowania kierowców w ogromnej mierze zależy od ich uświadamiania i edukacji, a nie tylko od liczby fotoradarów” – mówi Tarik Hassan, CEE Marketing Manager z MiTAC Europe, właściciela marki Mio. „Dlatego uruchomiliśmy stronę informującą o konsekwencjach brawurowych i/lub nieprzemyślanych zachowań na drogach” – dodaje.
Materiały prezentowane na stronie zostały zarejestrowane kamerami bezpieczeństwa i wideorejestratorami. Na posiadanie tych ostatnich decyduje się coraz większa liczba kierowców. Urządzenia montowane na szybie auta zapisują wideo oraz audio z podróży. W niektórych modelach takich urządzeń można także rejestrować dodatkowe parametry jazdy, np. wstrząsy oddziałujące na pojazd, albo prędkość auta.
„Korzyści płynące ze stosowania kamer samochodowych zaczynają właśnie odkrywać Polacy. Zapis z miejsca zdarzenia to, w spornych sytuacjach, cenny materiał dla firm ubezpieczeniowych. Warunkiem jest jednak nagranie o dobrej jakości – zarejestrowane nawet nocą – pozwalające na odczytanie numerów tablic rejestracyjnych lub rozpoznanie twarzy” – wyjaśnia Marek Wieliński, koordynator serwisu Moto w Wirtualnej Polsce.
Na podstawie nagrania z wideorejestratora możemy precyzyjnie określić winę w sytuacjach spornych. Materiał filmowy przedstawiony ubezpieczycielowi albo w sądzie, może pomóc w szybkim rozstrzygnięciu, kto jest sprawcą wypadku czy stłuczki. Dysponując nim można też dyskutować z zarządem dróg, jeśli na przykład uszkodzenie auta jest wynikiem zaniedbań drogowców. Używanie wideorejestratorów to jeden ze sposobów zabezpieczania się m.in. przed nieuczciwymi kierowcami. Ponadto świadomość coraz bardziej powszechnego używania takich urządzeń wpływa na uczestników ruchu drogowego, którzy poruszają się bardziej uważnie, a co za tym idzie – bezpieczniej.
Więcej informacji na temat akcji oraz kolaż filmowy można znaleźć na stronie www.fotoradarytozamalo.pl. Partnerami medialnymi akcji są Wirtualna Polska oraz serwis www.moto.wp.pl.
MiTAC International Corporation — informacje
MiTAC International Corp. zostało założone w 1982 roku i rozpoczęło swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Od tej pory MiTAC rozwinęło się w międzynarodową organizację, która oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcjia systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM). MiTAC posiada także takie globalne marki jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN, zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów, na całym świecie. Firma tworzy też rozwiązania i produkty dla technologii „chmury”. Przedstawicielstwa MiTAC znajdują się na całym świecie, a firma zatrudnia obecnie 9 000 pracowników w skali globalnej. Bogate doświadczenie MiTAC umożliwia dostarczanie produktów i usług dopasowanych dokładnie do potrzeb jej klientów.
Więcej informacji na temat firmy i jej produktów znajduje się pod adresem www.mio.com/pl źródło: Biuro Prasowe MiTAC Europe Załączniki: Hashtagi: #technologie #media/marketing/reklama