Data publikacji: 01.03.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Goodyear Dunlop zaprezentuje innowacyjne technologie podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie Kategoria: nowe produkty/usługi, technologie
Warszawa, 1 marca 2012 r. – Podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2012 w Genewie (Geneva International Motor Show 2012), Goodyear Dunlop przedstawi technologie przyszłości, których celem jest poprawa osiągów, ochrona środowiska oraz większe oszczędności dla konsumentów.
Zupełnie nowe technologie, które będą zaprezentowane podczas Salonu, to między innymi Air Maintenance Technology – system autopompowania opon zmniejszający zużycie paliwa oraz Electric Vehicle Tire Technology – system ulepszeń opon do pojazdów elektrycznych, stworzony dla CityHush, unijnego projektu redukcji hałasu w europejskich miastach poprzez technologię identyfikacji radiowej (RFID). Technologia ta dociera z toru wyścigowego na drogi, aby kierowcy i floty mogli w przyszłości korzystać z jeszcze bardziej „inteligentnych” opon. W Genewie światło dzienne ujrzy także technologia Spring Tire Goodyeara – opony bez powietrza, zaprojektowanej oryginalnie do użytku na powierzchni Księżyca – która teraz pomoże poprawiać osiągi opon używanych na Ziemi.
Oprócz futurystycznych projektów, Goodyear Dunlop przedstawi najnowsze technologie użytkowe, w tym RunOnFlat i 4D Sipe. Firma pokaże również nowe produkty na rok 2012: opony Dunlop Sport Maxx RT i Goodyear EfficientGrip SUV.
Goodyear Dunlop będzie gospodarzem specjalnego obszaru w pobliżu Centrum Prasowego, w którym dziennikarze znajdą wszelkie potrzebne informacje na temat zbliżającego się wprowadzenia unijnego obowiązku etykietowania opon. Po wejściu w życie przepisów, najpóźniej od listopada 2012 roku, konsumenci zobaczą na oponach znormalizowaną etykietę. Po tym terminie wszystkie opony do aut osobowych, lekkich samochodów dostawczych oraz pojazdów ciężarowych, wyprodukowane od lipca 2012 r. muszą być
sprzedawane z wyszczególnieniem tych informacji na etykiecie, a wszystkie opony do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych będą posiadały stosowną naklejkę. Naklejka będzie prezentowała trzy kluczowe parametry opony: opór toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziom wytwarzanego hałasu.
„Goodyear Dunlop od zawsze prowadzi aktywną działalność badawczo-rozwojową, a obecnie przygotowujemy się do przedstawienia szeregu innowacji. Technologie te zostały zaprojektowane z myślą o sprostaniu ciągle zmieniającym się wymaganiom nowoczesnych konsumentów i społeczeństwa, które zwraca dużą uwagę na kwestie bezpieczeństwa, osiągów, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i wygody” – wyjaśnia Jean Pierre Jeusette, Dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu.
Goodyear Dunlop będzie się znajdować w Hali 2, stoisko 2056 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2012. Salon zostanie otwarty dla mediów 6 marca br. Podczas obydwu dni prasowych (6 i 7 marca), Goodyear Dunlop zaprasza dziennikarzy na dwie oficjalne prezentacje dziennie na temat innowacyjnych technologii. Prezentacje odbędą się we wtorek, 6 marca o godz. 12:15 i 15:00,
a w środę, 7 marca o godz. 11:00 i 15:00.
Goodyear posiada 111 lat doświadczenia w projektowaniu jednego z najistotniejszych elementów każdego pojazdu: opon. Firma czynnie uczestniczy w debacie na temat bezpieczeństwa związanego z oponami i przyczynia się do poprawy bezpieczniejszego ruchu drogowego. Przejawem tego jest dołączenie przez Goodyear Dunlop do sygnatariuszy Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Drogowego (ERSC) i poparcie idei Unii Europejskiej etykietowania opon, która ułatwia nabywcom ocenę właściwości opon z punktu widzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Firma opowiedziała się także za wprowadzeniem obowiązkowego systemu monitorowania ciśnienia w oponach – elektronicznego systemu przeznaczonego do sprawdzania ciśnienia powietrza wewnątrz opon – we wszystkich nowych samochodach osobowych począwszy od 2012 r., a we wszystkich autach od 2014 r. Goodyear Dunlop popiera również pomysł wprowadzenia w krajach członkowskich UE przepisów dotyczących stosowania opon zimowych, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach w warunkach zimowych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma od momentu powstania w 1898 r., czyli od ponad 100 lat, wprowadza innowacyjne rozwiązania, które stają się standardami branży motoryzacyjnej. Goodyear wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. źródło: Biuro Prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A. Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #technologie