Data publikacji: 28.05.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Goodyear nagrodzony przez hiszpańską branżę oponiarską Kategoria: media/marketing/reklama, transport
Eagle F1 Asymmetric 2 i Efficient Grip SUV zdobyły tytuł „Opon Roku 2012” w najbardziej konkurencyjnych kategoriach prestiżowego plebiscytu
Warszawa, 28 maja 2012 r. – Goodyear otrzymał hiszpańską nagrodę Opony Roku 2012 w uznaniu wysiłków firmy na rzecz promocji bezpieczeństwa ruchu drogowego i redukcji wpływu opon na środowisko naturalne. Tytuł „Neumático del año 2012” przyznało „Neumáticos y Macánica Rápida” – wiodące hiszpańskie czasopismo branży oponiarskiej, a ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w Madrycie.
Jury składające się ze sprzedawców, dystrybutorów i dziennikarzy uznało oponę Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 za najlepszy produkt w kategorii ‘Touring Car’. Eksperci byli pod wrażeniem nie tylko wyjątkowej charakterystyki hamowania opon Goodyeara na mokrej i suchej nawierzchni (osiągniętej dzięki technologii ActiveBraking Goodyeara), ale także parametrów redukcji zużycia paliwa i emisji CO2, bazujących na niskich oporach toczenia. Konkurencja w kategorii ‘Touring Car’ była najostrzejsza, bowiem o zwycięstwo walczyło aż ośmiu kandydatów. Marka Goodyear zdobyła tę nagrodę po raz pierwszy w 2008 r., w tej samej kategorii, za pierwszą wersję opony Eagle F1 Asymmetric.
Marka Goodyear była obecna nie tylko w kategorii ‘Touring Car’, stworzonej dla produktów, w które producenci inwestują największe środki promocyjne i marketingowe, lecz także w kategorii SUV/4×4. Opony Goodyear EfficientGrip SUV zdobyły tytuł “Neumatico del Año 2012” również dzięki technologii zmniejszania zużycia paliwa i redukcji emisji CO2.
„Jesteśmy zaszczyceni kolejnym wyróżnieniem hiszpańskiej branży oponiarskiej dla naszych wysiłków na rzecz ciągłego podnoszenia jakości i bezpieczeństwa produktów. Uznanie niezależnych ekspertów dla naszych innowacji jest dla nas cenną zachętą do dalszego rozwijania i wytwarzania jak najlepszych opon, a także motywuje nas do osiągania jeszcze lepszych rezultatów” – powiedział Pietro Saletta, Dyrektor generalny Goodyear Dunlop Iberia.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. źródło: Biuro Prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A. Załączniki: Hashtagi: #media/marketing/reklama #transport