Data publikacji: 23.09.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Grzegorz Staszewski – pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili Kategoria: zainteresowania/hobby, transport
W niedzielę, 22 września, na zawodach „Das Drag Day” w niemieckim Bitburgu Grzegorz Staszewski pobił swój rekord Polski osiągając na dystansie 1/4 mili czas 7,896 s. Wynik zawodnika Castrol EDGE Team jest potwierdzeniem, że jego Corvette jest jednym z najszybszych aut na świecie i pierwszym zbudowanym w Polsce, które przełamało barierę ośmiu sekund.
W niedzielę, 22 września, na zawodach „Das Drag Day” w niemieckim Bitburgu Grzegorz Staszewski pobił swój rekord Polski osiągając na dystansie 1/4 mili czas 7,896 s. Wynik zawodnika Castrol EDGE Team jest potwierdzeniem, że jego Corvette jest jednym z najszybszych aut na świecie i pierwszym zbudowanym w Polsce, które przełamało barierę ośmiu sekund.
Zawodnik i jego Corvette pojechali do Bitburga z jedną myślą – zejść poniżej 8 sekund na ¼ mili. Najlepszy rezultat Staszewskiego i jednocześnie rekord Polski udało się pobić dwukrotnie. „Jeszcze w sobotę, po pierwszych ustawieniach samochodu zaliczyliśmy wynik przejazdu w dokładnie 8,048 s. Później spędziliśmy noc na dopracowywaniu parametrów i w niedzielę stanęliśmy do kolejnej próby, która skończyła się wynikiem 7,896 s.” – powiedział Grzegorz Staszewski. „To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3. miejscu w Europie i 4. na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na cztery koła” – dodał kierowca Castrol EDGE Team.
Zawody „Das Drag Day” różnią się od większości imprez tego typu, relacjonowanych w telewizji. Są one rozgrywane według zasady „tune and drive”, w której kierowcy modyfikują ustawienia, poprawiają osiągi i stają do kolejnych prób na torze. „To są zawody otwarte, na które każdy może przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnie przygotowanym torze. Celem jest bicie rekordów i walka z samym sobą. Nie ma tu rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami” – objaśnia Staszewski.
Corvette Grzegorza Staszewskiego jest napędzana doładowanym silnikiem V8 o mocy dochodzącej do nawet 2000 KM – zależnie od paliwa i ustawień. Konstrukcja, która została stworzona od podstaw w Polsce, z szerokim wykorzystaniem kevlaru i włókien węglowych, ma jeden cel – uzyskiwanie jak najlepszych czasów na dystansie ¼ mili. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy, a kolejne ok. 2 s zajmuje uzyskanie 200 km/h. źródło: Biuro Prasowe BP Europa SE, Oddział w Polsce Załączniki: Hashtagi: #zainteresowania/hobby #transport