Data publikacji: 28.08.2019 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Lawina skarg na linie lotnicze. Brakuje rąk do obsługi wniosków Kategoria: praca, transport
Z blisko 200 do ponad 700 miesięcznie wzrosła liczba skarg na przewoźników lotniczych. Powołany w tym roku do prowadzenia postępowań w takich sprawach Rzecznik Praw Pasażera alarmuje, że fizycznie nie ma już szans na rozstrzygnięcia w ustawowym terminie 90 dni.
W tym miesiącu Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował w wydanym komunikacie, że za sprawą rosnącej liczby wniosków i „trudnej sytuacji kadrowo-finansowej urzędu”, rzecznik – choć kolejne sprawy przyjmuje i „w miarę możliwości proceduje”, to jednak nie jest w stanie zakańczać postępowań w przewidzianym na to terminie 90 dni.
Na prośbę redakcji Bankier.pl ULC pokazuje liczby: w pierwszym miesiącu funkcjonowania do rzecznika wpłynęło 188 wniosków od pasażerów, w maju było ich już 358, w czerwcu 432, a w lipcu – rekordowo dużo, bo 729 spraw. Raptem w ciągu kwartału liczba spraw wzrosła o 387 proc. Łącznie przedłożono rzecznikowi ok. 2 tys. wniosków
Czytaj więcej: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Lawina-skarg-na-linie-lotnicze-Brakuje-rak-do-obslugi-wnioskow-7727043.html
Zapraszamy do cytowania z powołaniem się na źródło Bankier.pl źródło: Biuro Prasowe Bankier.pl Załączniki: Hashtagi: #praca #transport