Data publikacji: 13.07.2020 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem Kategoria: budownictwo/nieruchomości, sprawy społeczne
W czerwcu 2020 na dwa tygodnie przed terminem kontraktowym – przeprowadzono bezusterkowy odbiór końcowy zadania „Modernizacja stacji Idzikowice”. Kontrakt, zrealizowany przez konsorcjum firm Budimex i KZA Lublin, o wartości 106 mln zł był prowadzony w zakresie budowlanym od lutego 2018 roku. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.
W czerwcu 2020 na dwa tygodnie przed terminem kontraktowym – przeprowadzono bezusterkowy odbiór końcowy zadania „Modernizacja stacji Idzikowice”. Kontrakt, zrealizowany przez konsorcjum firm Budimex i KZA Lublin, o wartości 106 mln zł był prowadzony w zakresie budowlanym od lutego 2018 roku. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zrealizowane prace umożliwiają, po przeprowadzeniu odpowiedniej certyfikacji, oraz montażu przez PKP PLK systemu ETCS poziomu 2, przejazdu pociągów przez ten odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej z Vmax 250 km/h.
Zakres prac obejmował: modernizację nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem, siec trakcyjną, elektroenergetykę, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, teletechnikę oraz budowę nastawni dysponującej i rozbudowę hali grupy awaryjnej służb utrzymaniowych PKP PLK. Kontrakt realizowany był w formule Projektuj i Buduj.
Największym wyzywaniem na kontrakcie było zrealizowanie prac w określonym przez PKP PLK terminie, gdzie Wykonawca musiał wykonać roboty związane z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej oraz zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z przeniesieniem dyżurnego ruchu stacji Idzikowice do nowo wybudowanej nastawni. przy ciągłym utrzymaniu ruchu kolejowego, oraz nieprzerwanej pracy bocznic kolejowych wykorzystywanych przez Remtrak, PolRegio, IM Kraków i PKP Energetyka – mówi Artur Popko – Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Budimex SA
1 / 15
Średnio każdego dnia na budowie pracowało około 20 jednostek sprzętu. Prace prowadziliśmy także zimą – dodaje Artur Popko.
Prace wykonywane zostały w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” mającego na celu dostosowanie jednej z najważniejszych linii kolejowej w Polsce do prędkości 250 km/h. Aby pociągi mogły kursować z taką prędkością, w torach głównych zabudowano 14 szt. rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, 10 o promieniu R=1200 i 4 o promieniu R=500. Łącznie na stacji Idzikowice zabudowano 44 nowe rozjazdy, 19,157 km torów oraz 25 km sieci trakcyjnej.
Budimex jest obecnie w pierwszej trójce największych generalnych wykonawców modernizacji linii kolejowych w Polsce. W zeszłym roku firma zakontraktowała kontrakty kolejowe o wartości 3,2 mld złotych. Oprócz tego polski wykonawca realizuje takie kontrakty kolejowe jak: LK17 Otwock – Lublin, Warszawa Zachodnia, E30 Trzebinia – Krzeszowice, LK139 – Czechowice – Dziedzice, Przebudowa Węzła Kolejowego Gdynia Port i E59 Wronki. źródło: Biuro Prasowe Budimex SA Załączniki: Hashtagi: #budownictwo/nieruchomości #sprawy społeczne