Data publikacji: 10.03.2020 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Linie Emirates dbają o poczucie bezpieczeństwa pasażerów Kategoria: zdrowie, sprawy społeczne
10 marca 2020 r. – Warszawa, Polska –
Bardziej zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji wszystkich samolotów lecących z Dubaju niezależnie od trasy
Komfortowa zmiana rezerwacji bez dodatkowych opłat
Członkowie programu Skywards zachowają swój status dzięki obniżeniu wymaganej liczby lotów
10 marca 2020 r. – Warszawa, Polska – W odpowiedzi na rozwój wydarzeń związanych z epidemią koronawirusa na świecie linie Emirates podjęły dodatkowe działania oprócz wymogów nałożonych przez branżę i przepisy prawa, aby zadbać o zdrowie i wygodę pasażerów oraz zapewnić większe poczucie pewności i spokój przy planowaniu podróży.
Zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji
Jako środek ostrożności we wszystkich samolotach lecących z lotniska w Dubaju linie Emirates wprowadziły zaawansowane procedury czyszczenia i pełną dezynfekcję wszystkich kabin. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami ekspertów medycznych, według których wirus COVID-19 przenosi się przede wszystkim przez dotyk, linie Emirates położyły największy nacisk na czyszczenie wszystkich powierzchni w samolotach.
Przewoźnik stosuje zalecany, przyjazny dla środowiska środek chemiczny, który zabija wirusy i inne drobnoustroje oraz pokrywa powierzchnię trwałą warstwą chroniącą przed kolejnym zakażeniem wirusami, bakteriami i grzybami.
Proces czyszczenia obejmuje gruntowne wytarcie wszystkich powierzchni – od okien, składanych stolików, ekranów w fotelach, podłokietników, siedzeń, przycisków w fotelach, paneli, otworów wentylacyjnych i schowków bagażowych w kabinie po toalety, kuchnie i strefy odpoczynku dla załogi. Oprócz tego przewoźnik przestrzega standardowych procedur takich jak m.in. zmiana pokrowców na zagłówek we wszystkich fotelach, wymiana materiałów do czytania czy odkurzanie.
1 / 5
Ukończenie drobiazgowego procesu czyszczenia samolotu przed kolejnym lotem w ciągu godziny wymaga pracy zespołu wyszkolonych sprzątaczy złożonego z 18 osób w przypadku Boeingów 777 i 36 osób w przypadku Airbusów A380. W ciągu doby proces ten przechodzi średnio 248 samolotów.
Zaawansowaną procedurę czyszczenia samolotów Emirates można obejrzeć tutaj.
W przypadku podejrzenia lub potwierdzenia przypadku zakażenia wirusem COVID-19 na pokładzie dowolnego samolotu linie Emirates pójdą o krok dalej, wdrażając gruntowny proces czyszczenia i dezynfekcji zajmujący od sześciu do ośmiu godzin. Proces obejmuje usunięcie pary wodnej z wnętrza kabin i pokrycie wszystkich elementów tapicerowanych środkiem dezynfekującym oraz wymianę pokrowców na fotele i poduszek w obszarze objętym zakażeniem. Wymienione zostaną także filtry HEPA w kabinach samolotu.
Kabiny wszystkich samolotów Emirates są wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają oczyścić powietrze z 99,97% wirusów. Usuwają także kurz, alergeny i mikroby z powietrza obiegowego w kabinie i kokpicie, co ułatwia stworzenie bezpieczniejszego, zdrowszego i bardziej komfortowego środowiska dla pasażerów i załogi.
Stali klienci łatwiej zachowają status członkowski
Zdając sobie sprawę, że część członków programu lojalnościowego Emirates Skywards odczują skutki ograniczeń w podróżowaniu i mniejszej liczby lotów, przewoźnik pozwoli członkom poziomów Platinum, Gold i Silver zachować dotychczasowy status, jeśli spełnią oni 80% wymogów dotyczących liczby lotów dla danego poziomu w okresie od 31 marca do 30 czerwca 2020 r. Ponadto członkowie programu Skywards, którzy zarezerwowali podróż w okresie od 1 marca do 30 czerwca 2020 r. otrzymają premię w wysokości 20% punktów Tier Miles.
Reguły monitoringu i reagowania
Linie Emirates kierują się przede wszystkim bezpieczeństwem i dobrem klientów i pracowników. W styczniu linie powołały zespół reagowania kryzysowego odpowiedzialny za codzienny monitoring sytuacji związanej z epidemią koronawirusa, bieżący kontakt z odpowiednimi służbami zdrowia i organami regulacyjnymi oraz szybkie i stosowne działania po stronie przewoźnika.
Linie Emirates w ścisłej współpracy ze wszystkimi partnerami i przedstawicielami branży podejmuje działania, aby pasażerowie mogli podróżować ze świadomością, że ich zdrowie i komfort pozostają priorytetem. źródło: Biuro Prasowe Emirates Załączniki: Hashtagi: #zdrowie #sprawy społeczne