Data publikacji: 03.01.2018 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Linie Emirates podsumowują udany rok 2017 Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
Środa, 3 stycznia 2018 r. – Dubaj, ZEA –
Środa, 3 stycznia 2018 r. – Dubaj, ZEA – Emirates, największe międzynarodowe linie lotnicze, podsumowują kolejny udany rok swojej działalności.
W 2017 roku z pokładowego Wi-Fi Emirates skorzystało ponad 10 mln pasażerów, co świadczy o znaczeniu dostępu do Internetu podczas lotu. Do końca roku w najlepszym wśród przewoźników systemie rozrywki pokładowej Emirates ice znalazło się ponad 3 tys. kanałów z rozrywką, a sam system po raz 13. z rzędu otrzymał główną nagrodę w plebiscycie Skytrax World Airline Awards 2017.
W klasie ekonomicznej linie Emirates wprowadziły ekologiczne koce wykonane w całości z przetworzonych plastikowych butelek. To największa inicjatywa związana z ekologicznymi kocami w całej branży lotniczej. Do każdego z miękkich, ciepłych koców produkowanych opatentowaną technologią ecoTHREAD™ używanych jest 28 przetworzonych plastikowych butelek.
Koncentrując się na daniach sezonowych i regionalnych, linie Emirates wprowadziły różnorodną ofertę menu i potraw okolicznościowych, m.in. z okazji Ramadanu, Wielkanocy, Chińskiego Nowego Roku, Oktoberfestu, Diwali czy Bożego Narodzenia.
Ponadto Emirates rozszerzyły sieć poczekalni lotniskowych o port lotniczy w Bostonie. Obecnie na całym świecie znajduje się 41 poczekalni Emirates. Linie odnowiły także działające już poczekalnie w Singapurze i Bangkoku. Oprócz tego przewoźnik udostępnił poczekalnie na lotnisku w Dubaju (DXB) członkom programu lojalnościowego Emirates Skywards i towarzyszącym im osobom za dodatkową opłatą niezależnie od wykupionej klasy. W rezultacie w minionym roku z siedmiu poczekalni Emirates w Dubaju skorzystało ponad 4 mln pasażerów. Ponadto linie Emirates nawiązały współpracę z Grupą BMW, która dostarczyła luksusowe samochody w ramach bezpłatnej usługi szoferskiej przewoźnika dla pasażerów klasy biznes na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Aby uzupełnić ofertę naziemną, linie Emirates i ich partnerzy zorganizowali inicjatywę „Together”, która ma na celu ułatwić odprawę pasażerów na lotnisku poprzez wprowadzenie technik biometrycznych i nowych, zautomatyzowanych bramek kontroli granicznej, które usprawnią przepływ pasażerów przez kluczowe punkty na lotnisku w Dubaju.
W połowie 2017 roku liczba członków popularnego programu lojalnościowego Emirates Skywards przekroczyła 19 milionów, a ponad 40 miliardów mil zostało wymienionych na zmianę klasy rezerwacyjnej, darmowe bilety, wejściówki na imprezy kulturalne i sportowe oraz rozmaite korzyści i zniżki oferowane przez partnerów programu. W minionym roku członkowie Emirates Skywards wykorzystali zgromadzone mile do zmiany klasy przeszło 400 tys. razy, m.in. dzięki łatwiejszemu dostępowi za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Oprócz tego przewoźnik pozyskał do programu nowych partnerów z branży lotniczej, turystycznej i lifestylowej oraz ułatwił proces gromadzenia i wymiany mil przez Internet oraz w aplikacjach mobilnych, po raz pierwszy wykorzystując technologię blockchain w programie lojalnościowym.
Ułatwiając pasażerom dostęp do informacji dotyczących lotu i organizację podróży, linie Emirates uruchomiły całkowicie przebudowaną aplikację mobilną i stronę internetową, które upraszczają proces rezerwacji i odprawy, a także wprowadzają funkcję czatu na żywo i umożliwiają członkom programu Skywards natychmiastową wymianę mil.
Nieustanne dążenie Emirates do zapewnienia jak najlepszej obsługi klienta zostały nagrodzone, kiedy przewoźnik zdobył tytuł najlepszej linii lotniczej na świecie w inauguracyjnej edycji plebiscytu TripAdvisor Travelers’ Choice® Awards dla linii lotniczych.
Dalszy sukces marki
Linie Emirates w dalszym ciągu inwestowały w swoją markę. W sierpniu przewoźnik przedłużył umowę z organizatorem piłkarskiego Pucharu Anglii jako sponsor tytularny rozgrywek do 2021 roku. W tym samym miesiącu linie przedłużyły umowę z European Tour o kolejne cztery lata. W ramach nowego porozumienia linie Emirates zostaną oficjalnym partnerem turnieju Ryder Cup 2018, w którym weźmie udział 24 najlepszych golfistów z Europy i USA.
W październiku linie Emirates rozpoczęły wartą 15 mln dolarów kampanię, która ma zachęcić do podróży liniami i promować rozbudowaną siatkę połączeń przewoźnika, w tym jego port macierzysty w Dubaju. Tłem muzycznym kampanii była kultowa piosenka „Don’t stop me now” brytyjskiego zespołu rockowego Queen, a w spocie wykorzystano pomysłową pracę kamery, która płynnie przechodzi między kluczowymi kierunkami i produktami pokładowymi Emirates, przypominając wizualną technikę narracyjną polegającą na pokazywaniu „obrazu w obrazie”.
W listopadzie przewoźnik zaprezentowały globalną kampanię reklamową z udziałem gwiazdy telewizji Jeremy’ego Clarksona, wykorzystującą poczucie humoru i autorytet Clarksona w dziedzinie motoryzacji do promocji nowych, całkowicie zamkniętych kabin w klasie pierwszej nawiązujących do wystroju samochodów Mercedes-Benz.
Podczas wystawy Dubai Airshow linie Emirates zorganizowały specjalną paradę lotniczą, w trakcie której samoloty Boeing 777-300ER i A380 wykonały lot pokazowy wspólnie z zespołem akrobacji lotniczej Al Fursan ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Zarówno Boeing, jak i Airbus został ozdobiony kalkomanią z wizerunkiem Szejka Zajida na cześć nieżyjącego już założyciela ZEA.
*Dane na temat lotów dotyczą roku kalendarzowego 2017
*Dane dotyczące cateringu obejmują wyłącznie posiłki ładowane w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju i nie uwzględniają posiłków ładowanych w innych miastach.
*Dane dotyczące bagażu obejmują wyłącznie lotnisko Dubai International źródło: Biuro Prasowe Emirates Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse