Data publikacji: 31.10.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: MasterCard® i Parkeon ogłaszają globalną współpracę, która w przyszłości zapewni szeroką ofertę handlową dla parkujących Kategoria: nowe produkty/usługi, transport
MasterCard zawarł globalne porozumienie na zasadach wyłączności z firmą
MasterCard zawarł globalne porozumienie na zasadach wyłączności z firmą Parkeon – światowym dostawcą urządzeń i usług do administrowania miejscami parkingowymi. Ma ono na celu wprowadzenie pilotażowego programu, który umożliwi kierowcom korzystanie z ofert lokalnych sklepów oraz z programów lojalnościowych za pośrednictwem sieci inteligentnych terminali parkingowych.
Unikalna platforma opracowana przez MasterCard umożliwi dostarczanie ofert handlowych lokalnych placówek detalicznych wprost do konsumenta, w momencie uiszczania opłaty za parkowanie. To innowacyjne rozwiązanie ma szanse zmienić dotychczasowe doświadczenia związane z zakupami. Zaprojektowano je tak, aby dostarczać klientom interesujące oferty i promocje w optymalnym dla nich czasie i miejscu. Lokalnym przedsiębiorcom ten nowy, cyfrowy kanał sprzedaży umożliwi skierowanie odpowiednich ofert do określonej grupy odbiorców.
Pilotażowa instalacja programu została uruchomiona 7 października 2013 w Rockville Center w stanie Nowy Jork. Wówczas po raz pierwszy nastąpiła integracja platformy kuponowej MasterCard z działającymi już terminalami Parkeon. Wedle przewidywań, rozwiązanie komercyjne zostanie uruchomione w roku 2014 w kilku krajach europejskich oraz w USA.
Stéphane Roques, Dyrektor ds. Usług Parkingowych w Parkeon: „Parkometry zmieniają się z sektora skupionego na obrocie gotówką i drobnych transakcjach w obszar działalności przynoszący wielkie korzyści handlowe przedsiębiorcom oraz zapewniający szczególne przywileje konsumentom. Porozumienie o tej skali stanowi kolejny etap na drodze innowacji w sektorze parkowania ulicznego. Dzięki tym innowacjom nie tylko wychodzimy naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, ale również wywieramy pozytywny wpływ na przedsiębiorców w 3 tysiącach miast na całym świecie, w których jesteśmy już obecni”.
Ogłoszone porozumienie o współpracy stanowi kolejny krok w procesie doskonalenia i wzbogacania oferty transakcji detalicznych oraz przekształcania parkometrów z prostego narzędzia obsługi opłat parkingowych w interaktywne terminale realizujące zróżnicowane usługi lokalne. Stanowi ono również znaczące uzupełnienie w coraz większym stopniu cyfrowego środowiska współczesnych, inteligentnych miast.
„Cieszy nas fakt, że zacieśniamy współpracę z firmami organizującymi strefy parkowania. W urządzeniach Parkeon wprowadziliśmy na polski rynek możliwość płacenia za parking przy użyciu kart zbliżeniowych w technologii MasterCard PayPass™, co spotkało się z pozytywną reakcją osób parkujących auta – komentuje Sebastian Krzyk, Business Leader Commerce Development Acceptance.
Globalna współpraca obu firm opiera się na fundamencie wcześniejszych pozytywnych doświadczeń. MasterCard® i Parkeon zachęcają klientów do odchodzenia od transakcji gotówkowych i zastępowania ich zbliżeniowymi formami płatności. Ostatnie inicjatywy zaowocowały w ubiegłym roku 27% wzrostem wykorzystania elektronicznych terminali transakcyjnych Parkeon w 50 krajach.
„W Polsce firmy Parkeon oraz MasterCard są partnerami strategicznymi, dzięki którym wciąż poszerzamy w Polsce sieć akceptacji kart płatniczych, wykorzystujących MasterCard PayPass™. Od początku wspieramy rozwój transakcji zbliżeniowych w parkomatach sieci parkingowych, widząc w tym duży potencjał – komentuje Rafał Gołębiewski, Head of Business Development w Elavon Polska.
„Płatności zbliżeniowe spotkała się z dużym uznaniem kierowców korzystających z parkomatów, eliminując dotychczasowe problemy z posiadaniem drobnych monet. Wierzę, że nowa inicjatywa Parkeon i Mastercard ma szansę spotkać się z dużym zainteresowaniem użytkowników miejsc parkingowych w polskich miastach.” – komentuje Michał Mirosław Wikliński, Prezes Zarządu City Parking Group S.A.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu na YouTube, prezentującego działanie testowanej usługi w praktyce.
O firmie Parkeon
Parkeon należy do czołowych firm w sektorze mobilności miejskiej. Dostarcza jednolitą ofertę obejmującą rozwiązania w dziedzinie zarządzania parkowaniem oraz obsługę biletową transportu publicznego. Parkeon prowadzi obecnie działalność w 55 krajach i szczególnie dynamicznie rozwija się na nowych rynkach, takich jak Europa Wschodnia, Azja i Ameryka Łacińska. Firma stale demonstruje swój potencjał w zakresie innowacji – dostarczane przez nią systemy i urządzenia usprawniają zarządzanie oraz zapewniają mobilność klientów w ponad 3000 miast na świecie. Parkeon zatrudnia ponad 1000 pracowników. Przychody firmy w 2012 roku osiągnęły poziom 168 milionów euro.
O MasterCard® Worldwide:
MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau. źródło: Biuro Prasowe MasterCard Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport