Data publikacji: 31.08.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nawet 50 tys. samochodów w Polsce skorzysta z AdBlue® Kategoria: nowe produkty/usługi, transport
31 sierpnia zakończy się okres przejściowy dla rejestracji samochodów dostawczych z silnikami Diesla spełniających normę Euro 5. Oznacza to, że do końca 2018 r. po polskich drogach może jeździć nawet 50 tys. samochodów, które korzystają z AdBlue®. Co to oznacza?
31 sierpnia zakończy się okres przejściowy dla rejestracji samochodów dostawczych z silnikami Diesla spełniających normę Euro 5. Oznacza to, że do końca 2018 r. po polskich drogach może jeździć nawet 50 tys. samochodów, które korzystają z AdBlue®. Co to oznacza?
AdBlue® to 32,5% wodny roztwór mocznika. Stosuje się go w nowoczesnych samochodach ciężarowych i osobowych oraz autobusach, wyposażonych w technologię SCR. Pozwala on znacznie ograniczyć emisję groźnych tlenków azotu.
Europejskiej standardy zakładają coraz większe ograniczenie emisji spalin, w tym tlenków azotu. Najnowsza norma Euro 6 (europejski standard emisji spalin) dla nowych aut użytkowych do 3,5 tony weszła w życie 1 września 2016 roku. Od tej pory do dokonania rejestracji niezbędne było spełnienie jej wymagań, a te są dość restrykcyjne, bo norma Euro 6 ograniczyła dopuszczalną wartość cząstek stałych w spalinach o 50%, węglowodorów o 70%, a tlenków azotu aż o 80%. Wyjątek stanowiły samochody dostawcze z silnikami Diesla zaprojektowanymi dla normy Euro 5. Można je rejestrować do 31 sierpnia 2017 roku. Okres ten właśnie się kończy.
Rynek AdBlue® będzie rósł
Na podstawie danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego dotyczących sprzedaży można oszacować, że do końca 2018 r. po polskich drogach będzie jeździć nawet 50 tys. samochodów ciężarowych, korzystających z AdBlue®. W praktyce oznacza to, że dostęp do AdBlue® powinien być coraz bardziej powszechny. To ważna wiadomość dla osób zarządzających stacjami paliw oraz właścicieli flot samochodowych.
– Rynek rośnie bardzo dynamicznie, więc bezproblemowa dostępność AdBlue® jest kluczowa. Dotyczy to zarówno samochodów ciężarowych, jak i osobowych. Właściciele stacji paliw powinni rozważyć odpowiednie wyposażenie stacji w infrastrukturę, która umożliwia łatwe tankowanie AdBlue®. Z kolei osoby zarządzające flotą samochodową mogą bezpośrednio wyposażyć się w zbiorniki do magazynowania i dystrybucji AdBlue®. Przechowywanie większych ilości roztworu to realna oszczędność czasu i pieniędzy – tłumaczy Jacek Gawronek z firmy Kingspan Environmental, specjalizującej się w produkcji zbiorników do magazynowania i dystrybucji AdBlue®.
Rosnące zapotrzebowanie na AdBlue® dotyczy także maszyn rolniczych. AdBlue® odgrywa coraz większą rolę w maszynach używanych w rolnictwie, które są coraz częściej wyposażane w układy SCR.
Właściwe wyposażenie jest kluczowe
Dystrybutor z AdBlue® pozwala szybko uzupełnić płyn, ale dziś nie na każdej stacji paliw znajdziemy taką instalację. Tymczasem w większości samochodów wyposażonych w układ SCR (wykorzystuje on AdBlue® do rozkładania tlenków azotu) przy braku roztworu samochód w ogóle nie ruszy. AdBlue® trzeba też odpowiednio przechowywać, bo łatwo krystalizuje się i zamarza w temperaturze poniżej -11°C. Dlatego niezbędne jest właściwe wyposażenie.
– Najlepszym wyborem będą zbiorniki dedykowane AdBlue®. Na rynku dostępne są zbiorniki dla stacji paliw – na przykład seria SlimLine oraz zbiorniki dla firm transportowych, logistycznych, czy budowlanych – z serii BlueMaster® i BlueMasterPRO® lub BlueTruckMaster®. Wszystkie umożliwiają bezpieczny i sprawdzony sposób magazynowania oraz dystrybucji AdBlue® – podsumowuje Jacek Gawronek. źródło: Biuro Prasowe Kingspan Water & Energy Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport