Układy kierownicze Wiadomości branżowe

Nexteer Automotive z nowymi projektami i nowym dyrektorem w Polsce

Wzmocnienie pozycji firmy na rynku europejskim i rozpoczęcie realizacji nowych projektów to główne zadania, jakie stawia przed sobą Rafał Wyszomirski, nowy dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive. Tyska fabryka, produkująca

Wzmocnienie pozycji firmy na rynku europejskim i rozpoczęcie realizacji nowych projektów to główne zadania, jakie stawia przed sobą Rafał Wyszomirski, nowy dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive. Tyska fabryka, produkująca najnowocześniejsze na świecie układy kierownicze wspomagane elektrycznie (EPS), jest obecnie jednym z największych zakładów koncernu pod względem zatrudnienia oraz produkcji.

Rafał Wyszomirski powołany został na stanowisko dyrektora tyskiej fabryki Nexteer Automotive we wrześniu 2010 r. Równocześnie pełni on funkcję prezesa zarządu firmy w Polsce. Wśród swoich planów wymienia kontynuację zaawansowanych projektów rozpoczętych w tyskim zakładzie w roku 2009 i rozpoczęcie produkcji nowych rozwiązań dla światowych koncernów motoryzacyjnych w najbliższych miesiącach.

– Na przestrzeni kolejnych miesięcy kontynuować będziemy rozpoczęte w roku 2009 projekty. Ponadto już w styczniu roku 2010 w tyskiej fabryce rozpoczynamy następny projekt, nad wdrożeniem którego pracujemy od kilku miesięcy. Nie poprzestajemy jednak na tym i w perspektywie kilkunastu miesięcy rozpoczniemy realizację kolejnych innowacyjnych projektów dla największych światowych koncernów motoryzacyjnych. O szczegółach poinformujemy wkrótce – mówi Rafał Wyszomirski, dyrektor tyskiego zakładu Nexteer Automotive.

Rafał Wyszomirski objął stanowisko dyrektora zarządzającego i jednocześnie prezesa zarządu Nexteer Automotive w Polsce we wrześniu 2010 roku. Do zespołu Nexteer Automotive dołączył w roku 2003, pracując początkowo w australijskim oddziale firmy. Od roku 2010 pełnił funkcję dyrektora ds. personalnych w polskiej fabryce koncernu w Tychach. Doświadczenia te pozwoliły mu na podpisanie jednego z pierwszych porozumień płacowych ze związkami zawodowymi na Śląsku na rok 2011, które zawarte zostały pod koniec września b.r., gdy pełnił już funkcję dyrektora tyskiej fabryki.

– Dzięki nowym inwestycjom i wdrożeniu specjalistycznych technologii w roku 2009, tyski zakład dostarcza obecnie najbardziej zaawansowane układy kierownicze dla największych światowych producentów samochodów. Posiadamy rozwiązania dla niemal wszystkich segmentów pojazdów produkowanych w Europie i na innych kontynentach, poczynając od samochodów miejskich po auta klasy SUV. Choć pozycja Nexteer Automotive na rynku europejskim jest obecnie bardzo mocna, jesteśmy przekonani, że dzięki nowym projektom i wyróżniającej się na tle innych krajów doskonale wykształconej kadry będzie ona jeszcze silniejsza i w najbliższych latach wyprowadzi nas na pozycję samodzielnego lidera rynku – dodaje Rafał Wyszomirski.

A to już wiesz?  Jak ubezpieczyć Ferrari? Krótki poradnik Ergo Hestii

Rafał Wyszomirski posiada tytuł magistra inżyniera uzyskany na Wydziale Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej oraz tytuł MBA zdobyty w Melbourne Business School. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w firmie BASF, gdzie pracował do 2003 roku.

Rafał Wyszomirski zastąpił na stanowisku dyrektora tyskiego zakładu Nexteer Automotive Gonzalo Herrerę, który pełnił swoją funkcję od 2008 roku.

***

W Polskich zakładach Nexteer Automotive (w Gliwicach i w Tychach) wyprodukowano dotychczas około siedmiu milionów układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie (EPS), co stanowi połowę produkcji koncernu na świecie. Wśród modeli, dla których w polskich fabrykach produkuje się układy EPS, są m.in.: Citroen C3 i DS3, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Fiat Panda, Lancia Y, nowy Ford Ka czy Opel Corsa. Światowym producentom polskie zakłady dostarczają także zaawansowane technologicznie hydrauliczne układy kierownicze (HPS), które w Gliwicach montowane są między innymi dla modelu Opel Insignia oraz nowego Fiata Doblo.

Łącznie w trakcie roku produkowanych jest ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych (elektrycznych i hydraulicznych), nad czym w obu polskich fabrykach pracuje sztab 1400 osób. W roku 2009 firma zainwestowała ponad 40 milionów Euro w nowoczesne systemy kontrolujące proces produkcji (m.in. SPEPS), które wdrożone zostały w tyskim i gliwickim zakładzie koncernu.

O Nexteer Automotive:

Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Dla 60 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 8000 osób, wykonujących powierzone im zadania w 15 fabrykach, sześciu centrach inżynieryjnych oraz 14 centrach obsługi klienta położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com

A to już wiesz?  Bridgestone – największy producent wyrobów gumowych i opon na świecie

O Nexteer Automotive Poland:

Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. www.nexteer.com

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy