Fani sportów motorowych takich jak rajdy, wyścigi, ¼ mili czy drift mieli już okazję zobaczyć zmienione barwy samochodów kierowców sponsorowanych w Polsce przez Castrol EDGE. Nowe projekty nawiązują do motywu tytanu, a ich powstanie związane jest z wprowadzeniem w tym roku na polski rynek nowej linii olejów wzmocnionych tytanem – Castrol EDGE Titanium FST™.
Castrol EDGE od lat aktywnie wspiera wyróżniających się sportowców z Polski i ze świata, którzy startują w różnych dyscyplinach motorowych. Marka sponsoruje niezwykłe indywidualności, ludzi którzy całe swoje życie poświęcają swoim pasjom, starając się na każdym kroku podnosić poprzeczkę i dążyć do perfekcji. Wśród polskich kierowców wspieranych przez Castrol EDGE jest m.in. rekordzista Polski na dystansie ¼ mili, multimedalista mistrzostw Polski w drifcie czy… triumfator piłkarskiej Ligi Mistrzów z 2005 roku. Marka sponsoruje też całoroczny puchar Volkswagen Castrol Cup, w którym startuje 24 zawodników z całej Europy. Wszystkie auta kierowców promujących markę Castrol EDGE łączy nowy, dynamiczny motyw tytanu.
„Sponsoring sportu jest ściśle powiązany z umacnianiem wizerunku Castrol EDGE oraz budowaniem świadomości nowej technologii Titanium FST™” – tłumaczy Dorota Staszewska-Kumiszcze odpowiedzialna za komunikację Castrol EDGE w Polsce. „Nasza strategia koncentruje się przede wszystkim na działaniach w internecie i zakłada tworzenie wartościowych treści i rozrywki, która będzie ciekawa dla internautów. Bardzo ważną częścią tej komunikacji są historie i pasje ludzi związanych z marką, promocja ich osiągnięć, ich wiedzy, dążenia do przesuwanie granic możliwości” – dodaje.
Dużym wyzwaniem była wizualna interpretacja nowej technologii na wyczynowych samochodach. Wybór padł na stylistykę z użyciem wielokątów. W opinii Kuby Kalicińskiego z agencji Kalicinscy.com, która stoi za pomysłem nowego motywu, najlepiej oddaje ona strukturę cząsteczek metaloorganicznego polimeru tytanu, widzianą pod mikroskopem. „Dodatkowo złoty kolor nawiązuje do marki i oleju, a jego różne odcienie sprawiają, że całość wygląda dynamicznie. W ten sposób powstały charakterystyczne złote „kolce”, które możemy teraz zobaczyć na samochodach” – podkreśla Kuba Kaliciński.
Przykładem działań zrealizowanych z udziałem sportowców jest sesja zdjęciowa, z której making of można obejrzeć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=BDWa2iMKFCM&feature=youtu.be. Zdjęcia, które powstały w trakcie sesji, zostaną wykorzystane głównie w kampanii Castrol EDGE w mediach społecznościowych, m.in na fanpage’u Castrol Polska na Facebooku.
„Zarówno na świecie jak i w Polsce marka Castrol odchodzi od komunikacji poprzez media tradycyjne na rzecz internetu” – mówi Anna Wilczewska, dyrektor marketingu marki Castrol w Polsce. „Konsumenci oczekują od marek wysokiej jakości produktów, ale żeby się do nich przekonać, nie wystarczy, że zobaczą reklamę w telewizji czy na billboardzie. Odbiorca ocenia dziś jakość produktu nie tylko poprzez rekomendację czy swoje doświadczenie z produktem, lecz także poprzez całokształt działań komunikacyjnych marki, z którymi się zetknął. Do akcji związanych z promocją naszego zaangażowania w motorsport z wielką radością zaprosiliśmy kierowców wspieranych przez Castrol EDGE.”
Kampanię promującą Castrol EDGE Titanium FST z udziałem polskich zawodników w internecie i PR wspierają agencje: Kalicinscy.com oraz Komunikado PR.
Informacja o kierowcach wspieranych przez Castrol EDGE w Polsce
Grzegorz Staszewski jest rekordzistą Polski w wyścigach na ¼ mili, ma na koncie także tytuły King of Germany i King of Europe. W planach na sezon 2014 jest pobicie rekordu Europy, a może i świata? Staszewski jeździ zbudowaną przez siebie Corvette VTG o mocy 1650 KM. Paweł Trela i Bartosz Ostałowski są drifterami, ale poza tym wiele ich różni. Choćby to, że Ostałowski prowadzi… stopą – ręce stracił w wypadku kilka lat temu. Także dlatego wyzwania, jakie stawia przed sobą ten zawodnik, są nieco inne niż Treli. Ostałowski jeździ w serii Drift Open Nissanem Skyline ze zmienionym silnikiem (z Corvette) i automatyczną skrzynią biegów. Trela chce wygrać zmagania w cyklu Eastern Europe Drift Championship. Jego autem jest Opel GT z silnikiem z Toyoty Supry. Jerzy Dudek, po gościnnych startach w Volkswagen Castrol Cup w 2013 roku, w tym sezonie bierze udział tym pucharze jako pełnoprawny zawodnik z nadzieją na wynik w pierwszej dziesiątce. W Volkswagen Castrol Cup rywalizują z nim m.in. młodzi zawodnicy: Małgorzata Rdest i Jan Kisiel, oboje jeżdżący w barwach Castrol EDGE. Kisiel należy do grona faworytów cyklu, Rdest mierzy nieco skromniej – chce być na koniec sezonu na podium. Maciej Oleksowicz ma już za sobą połowę sezonu w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski 2014. W tym sezonie, wraz z pilotem Michałem Kuśnierzem, jeżdżą nowym samochodem – Fordem Fiestą R5 i planują walczyć o miejsce na podium. Skład zespołu uzupełnia Hubert Raptowny, motocyklowy stunter, który przygotowuje się do odzyskania rekordu Polski w jeździe na przednim kole.
dostarczył infoWire.pl