Data publikacji: 26.02.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nowe modele Volvo: XC60, S60, V60 Kategoria: nowe produkty/usługi, transport
Volvo przeprowadza najszersze zmiany modelowe w swojej historii obejmujące aż 6 modeli. Najpoważniejsze modyfikacje przejdą modele XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie aż 4000 części. Oprócz wyglądu zewnętrznego, do tych aut trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.
Volvo przeprowadza najszersze zmiany modelowe w swojej historii obejmujące aż 6 modeli. Najpoważniejsze modyfikacje przejdą modele XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie aż 4000 części. Oprócz wyglądu zewnętrznego, do tych aut trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.
Zmiany na zewnątrz to tylko początek
Mimo zmiany wielu elementów nadwozia, zachowano indywidualne cechy poszczególnych modeli. W gamie modeli „60” światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów, umieszczone zostały w zderzakach. Nie są zamocowane pionowo, lecz poziomo. Jednocześnie poszerzono reflektory, których kształt ma teraz przypominać oczy wilka. Poszerzono także atrapę chłodnicy. Zmieniony został kształt zderzaka przedniego i listwy. Na masce pojawiły się wyraźne przetłoczenia, a zniknęły z niej dysze spryskiwaczy, teraz ukryte między krawędzią maski, a podszybiem. W ofercie pojawiły się także dodatkowe kolory lakierów i nowe listwy ozdobne. Dodano także większe wzory felg: 19 cali dla modeli S60 i V60 oraz 20 cali dla XC60. Mimo ich większej średnicy, zachowano wystarczająco wysoki profil opon, by utrzymać komfort podróży. Rury wydechowe mogą być w pełni zintegrowane ze zderzakiem tylnym. Dookoła okien można zamówić opcjonalne chromowane obramowania.
Zmiany w środku
Generacja modeli „60” zyska bardziej sportowy charakter. Jako wyposażenie opcjonalne pojawią się wygodne fotele opracowane przy udziale ekspertów z zakresu ergonomii. Gwarantują doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, a jednocześnie są bardzo wygodne nawet podczas wielogodzinnych podróży. Zmiany wewnątrz obejmują także nowe kolory tapicerki, nowe drewniane wykończenia, nowy kształt zagłówków oraz metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł. We wnętrzu uwagę zwracają zupełnie nowe zegary. Wyświetlacze TFT dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może wybrać układ i funkcje wyświetlanych wskazań. W modelach S60/V60 klienci mogą zamówić jeden z czterech rodzajów zawieszenia – Touring (komfortowe), Dynamic (dynamiczne), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – adaptacyjne) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe). To ostatnie było dotąd dostępne tylko w wersji R-Design. Tylne fotele można składać w konfiguracji 40/20/40. Pod koniec roku, w nowych modelach pojawi się nowa, ośmiostopniowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Skrzynia ta będzie dostępna z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.
Systemy bezpieczeństwa
Nowością jest system torque vectoring, który będzie wyposażeniem seryjnym przednionapędowych modeli S60/V60 i XC60. Dba on o odpowiedni rozdział momentu obrotowego między przednie koła podczas pokonywania zakrętów, a tym samym niweluje skłonność auta do podsterowności. W modelu będzie można także zamówić Active High Beam Control automatycznie przełączający światła drogowe na światła mijania. System wykrywa nadjeżdżające z przeciwka pojazdy z odległości nawet 700 m, a auta jadące w tym samym kierunku z ok. 300 – 350 m. Dzięki rozpoznawaniu częstotliwości wiązki światła, system bezbłędnie odróżnia światła samochodowe od np. latarni ulicznych. Wiązka światła jest tak podzielona, by nie oślepiać innych kierowców, a jednocześnie lepiej doświetlać pobocze. Cornering Light to rozszerzenie obecnego systemu aktywnych reflektorów biksenonowych (Active Bending Light), które oświetla obszar, do którego podjeżdża kierowca, umożliwiając tym samym bezpieczne manewrowanie – na przykład przy skręcaniu w wąską drogę lub podczas przejeżdżania nocą przez wąską bramę. W systemach wykrywających pojazdy w martwym polu, kamery zostaną zastąpione radarami, bardziej odpornymi na zmienne warunki atmosferyczne.
Sensus Connected Touch – nowe możliwości w zakresie łączności
Sensus Connected Touch to nowy system sterowania pojazdem z funkcjami multimedialnymi. Centrum sterowania stanowi 7-calowy ekran dotykowy typu multi-touch, z którego można korzystać także w rękawiczkach. Część przycisków sterujących systemem zdublowano na klawiaturze panelu środkowego i na kierownicy. System może być także sterowany głosowo.
Kierowca może się łączyć się z Internetem wpinając do gniazda USB modem 3G/4G lub parując z samochodem telefon komórkowy. Istnieje możliwość udostępnienia sieci poprzez WiFi wszystkim pasażerom. W trakcie jazdy można słuchać muzyki z internetowych stacji radiowych lub serwisów oferujących streaming muzyki. Ekran może wyświetlać prognozę pogody na najbliższych kilka dni.
System potrafi nanieść najnowsze informacje dot. ruchu drogowego i skoordynować je z pokładowym systemem nawigacji. Można też wyszukiwać wolne miejsca parkingowe lub lokalizować wybrane usługi. Na postoju można przeglądać strony internetowe, korzystać ze sklepów AppStore, sprawdzać w internecie informacje dotyczące mijanych atrakcji turystycznych, czy miast.
Niższe zużycie paliwa
Volvo Car Group przykłada ogromną wagę do obniżenia emisji CO2 i zużycia paliwa we wszystkich swoich samochodach. Po przeprowadzonych zmianach generacja modelowa „sześćdziesiątek” stała się bardziej ekologiczna i oszczędna. Zużycie paliwa modelu S60 z silnikiem D2 o mocy 115 KM z ręczną skrzynią biegów spadło do poziomu 4,0 l/100 km (cykl mieszany), co przekłada się na emisję CO2 106 g/km. To najlepsze wyniki w klasie aut C/D. Spalanie modelu V60 D2,wynosi teraz 4,1 l/100 km (109 g/km), a w XC60 D5 (215 KM), jak i D4 (163 KM) – ok. 5,3 l/100 km (139 g/km).
Poprawiono również parametry silników benzynowych. W S60 z silnikiem 1,6 l T4 (benzynowy silnik ze wtryskiem bezpośrednim z turbodoładowaniem)
o mocy 180 KM lub silnikiem T3 (150 KM) zużycie paliwa wynosi ok 6,8 l. źródło: Biuro Prasowe Volvo Auto Polska Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport