Podczas gdy temperatury spadają grubo poniżej zera, a drogi w warunkach zimowych stają się śliskie i niebezpieczne, inżynierowie Nexteer Automotive przypominają, że na warunki jazdy w zimie wpływ mają nie tylko sprawne hamulce i dobre opony, lecz także nowoczesne układy kierownicze. Jak wskazują specjaliści układy kierownicze wspomagane elektrycznie (EPS) pozwalają w miesiącach listopad – marzec przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo jazdy, a ponadto obniżyć spalanie paliwa.
Wśród głównych zalet układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie w warunkach zimowych, inżynierowie Nexteer Automotive wskazują przede wszystkim fakt, iż układy EPS nie są podatne na wpływ niskiej temperatury. W porównaniu do mniej zaawansowanych technologicznie układów hydraulicznych, nie posiadają one bowiem oleju, który w przypadku bardzo niskich temperatur potrzebuje długiego czasu do uzyskania optymalnych właściwości i dopiero wtedy sprawia, iż układ kierowniczy reaguje stosownie do prędkości samochodu i poleceń wydawanych przez kierowcę.
Kolejną z charakterystyk EPS, istotnych także w warunkach zimowych (gdy np. na ulicach zalegają duże ilości śniegu), jest możliwość skonfigurowania go z systemami podnoszącymi komfort
i właściwości jezdne konkretnego modelu, takimi jak np. systemy ostrzegające przed przeszkodami czy utrzymujące samochód w linii jezdni. Ponadto samochody wyposażone w EPS zdecydowanie lepiej redukują siłę wspomagania w zależności od prędkości, co czyni prowadzenie bezpieczniejszym także w zimie.
Zastąpienie systemów sterowanych hydraulicznie systemami EPS, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, daje również kierowcom wymierne oszczędności. Obniża bowiem spalanie paliwa o ok. osiem procent, zmniejszając zarazem emisję dwutlenku węgla nawet do czterech procent.
– Dzięki tysiącom godzin spędzonych przez naszych specjalistów w centrach inżynieryjnych na całym świecie udało nam się sprawić, by jazda w zimie stała się nie tylko bardziej komfortowa, lecz także dużo bezpieczniejsza. Setki testów przeprowadzonych w warunkach zimowych i stworzenie specjalnych programów zmniejszających wpływ niskich temperatur na układy kierownicze pozwoliło nam stworzyć szeroką gamę układów, które zwiększają bezpieczeństwo bez względu na warunki pogodowe, jakie aktualnie panują na drogach – mówi Ryszard Iskra, szef inżynierów Nexteer Automotive w Polsce.
Nexteer Automotive jest jednym z wiodących producentów układów kierowniczych na świecie, które montowane są we wszystkich klasach samochodów osobowych, od takich modeli jak Fiat 500 czy Citroen DS3 po duże SUV’y czy pick-up’y, jak np. Ford F-150. Analitycy Nexteer Automotive szacują, że do 2020 roku połowa samochodów na świecie wyposażona będzie właśnie w elektryczne układy kierownicze EPS. Połowa z wyprodukowanych dotychczas ok. 13 milionów układów EPS firmy Nexteer Automotive wyprodukowana została w polskich zakładach koncernu, znajdujących się w Gliwicach i Tychach. ###
O Nexteer Automotive:
Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Dla 60 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 8 300 osób, wykonujących powierzone im zadania w 22 fabrykach, sześciu centrach inżynieryjnych oraz 14 centrach obsługi klienta położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com
O Nexteer Automotive Poland:
Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. www.nexteer.com