Technologie transport

Nowy rozmiar opon do kombajnów Goodyear OPTITRAC H+

Nowy rozmiar opon do kombajnów Goodyear OPTITRAC H+
Warszawa, 28 listopada

Data publikacji: 28.11.2011 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nowy rozmiar opon do kombajnów Goodyear OPTITRAC H+ Kategoria: technologie, transport

Warszawa, 28 listopada 2011

Warszawa, 28 listopada 2011 r. –  Goodyear rozszerza obecny asortyment opon Goodyear OPTITRAC H+ do kombajnów o nowy rozmiar. Nowa opona OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o rynkach, na których ograniczenia szerokości pojazdów uniemożliwiają zastosowanie szerszych opon. Opona Goodyear OPTITRAC H+ wyróżnia się wysoką nośnością i bieżnikiem OPTITRAC, który zarówno w polu, jak i na drodze zapewnia doskonałą przyczepność i wysokie osiągi.

 Opony OPTITRAC H+, przystosowane do pracy w warunkach większego ugięcia, są oznaczone prefiksem IF poprzedzającym rozmiar oraz sufiksem CFO. Opony zaprojektowano zgodnie z wytycznymi wprowadzonego w 2009 r., na cztery lata, eksperymentalnego standardu opracowanego przez Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy (ETRTO). Standard ten umożliwia zwiększenie obciążenia nawet o 55% w cyklicznej pracy polowej bez potrzeby podwyższania ciśnienia powietrza w oponie. 

 Linia OPTITRAC H+ zadebiutowała na rynku na początku bieżącego roku. Wprowadzono wówczas dwa rozmiary – IF80070R32 CFO i IF800/75R32 CFO. W kolejnych miesiącach pojawił się kolejny rozmiar: IF900/60R32 CFO.

 Goodyear przykłada szczególną wagę do stabilności i nośności opon OPTITRAC H+, które zostały stworzone specjalnie dla zaawansowanych technologicznie kombajnów. Inżynierowie Goodyeara oparli rozwój modelu H+ na sprawdzonych właściwościach cieszącej się powodzeniem linii opon OPTITRAC, uzupełniając ją o innowacyjne materiały. Nowe opony wyróżniają się asymetrycznym profilem i głębokim bieżnikiem, dzięki czemu oferują doskonałą przyczepność i samooczyszczanie. Komputerowo zoptymalizowany rozkład śrub mocujących koła i specjalny kontur H+ pozwala oponie osiągać dobre wyniki również w zakresie nacisku na nawierzchnię. Dzięki tym cechom OPTITRAC H+ są bardzo wydajne i równomiernie przenoszą moment obrotowy na podłoże.  

 Innowacyjna mieszanka bieżnika jest wysoce odporna na ścieranie, co daje oponom H+ długą żywotność. Zaczerpnięta z opon lotniczych konstrukcja stopki typu Aero Tie-in wzmacnia ją i gwarantuje doskonałe dopasowanie do obręczy. Technologia ta umożliwia zwiększenie rozmiaru ścian bocznych,co z kolei pozwala zwiększyć elastyczność opony, podwyższając jej trwałość i wydłużając przebiegi.

A to już wiesz?  Nowa oferta premium Emirates w klasach pierwszej i biznes

 Ponadto opony OPTITRAC H+ pracują przy stałym poziomie ciśnienia zarówno na polu, jak i na drodze. Niższe ciśnienie powietrza i większa nośność przekładają się na większą powierzchnię kontaktu z podłożem. Zapewnia to lepszą przyczepność i zmniejsza podatność opony na zapadanie w grunt. To z kolei oznacza słabsze ubijanie podłoża, mniejsze opory toczenia i niższe zużycie paliwa. 

 Opony OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO będą dostępne na rynku na początku 2012 r. 

 Opony Goodyear do kombajnów są oferowane w czterech rozmiarach:

IF680/85R32 CFO – nowość 
IF800/75R32 CFO
IF800/70R32 CFO
IF900/60R32 CFO

 Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

 

  źródło: Biuro Prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A. Załączniki: Nowy rozmiar opon do kombajnów Goodyear OPTITRAC H+ technologie, transport - Warszawa, 28 listopada 2011 Hashtagi: #technologie #transport

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy