Data publikacji: 10.11.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: OPONEO: Podsumowanie wyników za III kwartał 2015 Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
Grupa Kapitałowa OPONEO.PL konsekwentnie kontynuuje strategię zwiększania przychodów oraz powiększania bazy klientów. Podobnie jak w poprzednich kwartałach tendencja wzrostowa została utrzymana także w III kwartale 2015 roku. Przychody za III kwartał wzrosły o 29% .
Grupa Kapitałowa OPONEO.PL konsekwentnie kontynuuje strategię zwiększania przychodów oraz powiększania bazy klientów. Podobnie jak w poprzednich kwartałach tendencja wzrostowa została utrzymana także w III kwartale 2015 roku. Przychody za III kwartał wzrosły o 29% .
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto za III kwartał 2015 roku wyniosły 67,4 mln zł. 29% procentowy wzrost przychodów to efekt 32% wzrostu zamówień ogółem w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku.
Przychody narastająco za trzy kwartały br. wyniosły 255,7 mln zł wobec przychodów wielkości 195,4 mln zł uzyskanych po trzech kwartałach 2014 roku.
Wynik netto za III kwartał 2015 roku wyniósł -2 mln zł i był korzystniejszy od straty netto w wysokości -2,3 mln zł za III kwartał roku ubiegłego. Łącznie po trzech kwartałach 2015 roku zysk netto ukształtował się na poziomie 3,5 mln zł, podczas gdy na koniec września 2014 roku Grupa Kapitałowa OPONEO.PL odnotowała wynik netto wielkości 36 tys. zł.
– Trzeba podkreślić, że znacząco zwiększone przychody i poprawiony wynik finansowy w stosunku do ubiegłorocznego zostały osiągnięte w kwartale, który z punktu widzenia branży oponiarskiej jest okresem słabszym ze względu na brak pików sprzedażowych związanych z wymianą opon – podkreśla Michał Butkiewicz, Dyrektor Zarządzający OPONEO.PL S.A.
Przychody z zamówień krajowych, które stanowiły 61% przychodów ogółem w III kwartale 2015 roku wzrosły o 26% k/k. Wzrost zamówień zrealizowanych przez Grupę OPONEO w Polsce wyniósł 29%. Na polskim rynku wciąż bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opon wraz z usługą montaży w serwisach wulkanizacyjnych. Ilość serwisów partnerskich wzrosła o 31% w stosunku do stanu na koniec III kwartału 2014 roku. Na dzień 30 września 2015 roku usługa dostępna była w 889 warsztatach w Polsce.
Ilość zamówień zagranicznych wzrosła o 37%, co bezpośrednio wpłynęło na zwiększenie przychodów ze sprzedaży zagranicznej o 32% k/k. Największą ilość zamówień zagranicznych Grupa zrealizowała na rynku brytyjskim (34% wszystkich zamówień zagranicznych). źródło: Biuro Prasowe Oponeo Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse