Kolejny sezon letni powoli się rozpoczyna, a wszyscy producenci opon mają już dostępne w swojej gamie nowe opony dedykowane do aut osobowych, 4×4, czy dostawczych. Również w sektorze opon ciężarowych pojawiły się modele nowej generacji.
Bridgestone
W przypadku tego producenta sytuacja wygląda ciekawie, ponieważ nowych modeli jest bardzo dużo, bo aż 10. Co więcej są to opony praktycznie na wszystkie osie oraz do każdego rodzaju zastosowania.
W przypadku opon dalekobieżnych powstała cała seria opon ECOPIA z zastosowaną technologią mieszanki NanoPro-Tech zapewniająca znaczną oszczędność paliwa. Gwarantuje to naprawdę ekonomiczną jazdę. Ponadto poprawiono w nich ogólne właściwości jezdne, w tym przyczepność na mokrej nawierzchni. Kolejne modele nazywają się: R249II EVO ECOPIA (oś prowadząca), ECOPIA H-DRIVE 001 (oś napędowa) oraz ECOPIA H-TRAILER 001 (naczepa).
Dwa nowe bieżniki regionalne to uniwersalne i wielofunkcyjne opony do stosowania w różnorodnych warunkach. Model R-STEER 001 EVO na oś kierowaną ma dodatkowo zwiększoną nośność, względem swoje poprzednika. R-DRIVE 001 na oś napędową gwarantuje doskonały przebieg oraz dużą odporność na nierównomierne zużycie.
Poza wspomnianymi modelami Bridgestone dorzucił jeszcze uniwersalne opony drogowo/terenowe M840 EVO i EXTRA, drogowo/terenowy bieżnik na naczepę M748 EVO, a także terenową, uniwersalną L317 EVO. Do tego jest jeszcze miejski model U-AP 001 – tak rozbudowana lista pokazuje ciągły rozwój opon ciężarowych u tego producenta.
Goodyear
Goodyear zdecydował się na kolejne wzbogacenie linii opon do pojazdów ciężarowych Fuelmax i KMax. Oprócz nowych produktów, Goodyear wprowadził na rynek także odpowiadające im wysokiej jakości opony bieżnikowane na gorąco TreadMax KMax i TreadMax Fuelmax na oś napędową.
Do asortymentu linii KMAX dołączył opony KMAX S na oś kierowaną w rozmiarze 295/60R22.5 oraz KMAX D na oś napędową w rozmiarze 295/60R22.5. Nowe rozmiary to większy wybór dla flot, chcących korzystać z oferty opon KMAX, które zapewniają długie przebiegi, ograniczając zarazem koszty operacyjne. Poszerzona została także linia efektywnych paliwo opon FUELMAX – w ofercie pojawił się model FUELMAX D w rozmiarze 295/60R22.5 na oś napędową.
Nowe opony FUELMAX D, KMAX S i KMAX D w rozmiarze 295/60R22.5 są dostępne od marca 2015 r.
FUELMAX to linia najbardziej efektywnych paliwowo opon Goodyear, natomiast KMAX to specjalna linia opon Goodyear o udoskonalonej żywotności, zaprojektowana by oferować dłuższe przebiegi i dobrą całoroczną trakcję bez kompromisu jeśli chodzi o inne ważne osiągi, takie jak przyczepność na mokrej nawierzchni czy opór toczenia. Opona KMAX D z oznaczeniami M+S i 3PMSF (trzy szczyty z płatkiem śniegu) są oponami całorocznymi, spełniającymi wymagania stawiane oponom zimowym.
Sava
Sava Tires wprowadziła na rynek Sava Cargo 4 – nową oponę do naczep. Model oferuje nową jakość w czterech ważnych obszarach: wszechstronności zastosowań, przyczepności na mokrej nawierzchni, trwałości i możliwości bieżnikowania. Cargo 4 zastąpi Cargo C3 Plus oraz uzupełni ofertę opon Sava Avant 4 na oś sterującą i Orjak 4 na oś napędową.
Zalety opony Cargo 4 wynikają z zastosowania nowej mieszanki bieżnika i nowych rozwiązań konstrukcyjnych karkasu. Zapewnia ona większą wszechstronność, lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, a tym samym wyższy poziom bezpieczeństwa, wyższą trwałość i większe możliwości bieżnikowania, przy równoczesnym zachowaniu konkurencyjnej ceny.
MICHELIN
Gama opon X Multi poszerzyła się o model X Multi T. Jest to nowy produkt przeznaczony specjalnie do naczep. To wszechstronna opona, która spełnia trzy priorytety transportowców – bezpieczeństwo kierowców i ładunku, lepszą kontrolę kosztów i gwarancję dostaw na czas. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa o 0,7 litra na 100 km roczne oszczędności wynoszą 1000 euro dla każdego ciągnika z naczepą pokonującego rocznie 110 tys. km.
W oponach X Multi T zastosowano szereg innowacji, m.in. rozwiązanie zapewniające wzdłużną i poprzeczną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika umożliwiającej bardzo skuteczne odprowadzanie wody i regularne zużycie bieżnika. Poza tym powstała ona w oparciu o nowe komponenty oraz nowe procesy produkcyjne. Przy tym samym obciążeniu (4500 kg), ciśnieniu (9 barów) i prędkości (100 km/h) nowa mieszanka opony ma o ok. 6°C niższą temperaturę roboczą od temperatury gumy poprzedniczki nowej opony. Wiąże się z tym obniżenie oporów toczeni a, większa oszczędność paliwa, a w konsekwencji także obniżenie emisji CO2.
Producent przygotował dwie wersje opon X Multi T – Michelin MultiWay HD XZE, o większej nośności – 10 ton na oś, oraz Michelin X Multi Winter T – zaprojektowaną w celu zaspokojenia wymogu mobilności w trudnych warunkach zimowych.
dostarczył infoWire.pl