Data publikacji: 30.05.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Opony Goodyear Marathon docenione przez niezależnych ekspertów Kategoria: nowe produkty/usługi, transport
Warszawa, 30 maja 2012 r.
Nowa europejska klasyfikacja potwierdza wysoką jakość opon z linii Goodyear Marathon do dalekiego transportu
Warszawa, 30 maja 2012 r. – Wprowadzona niedawno nowa europejska klasyfikacja opon – w ramach etykietowania opon w UE od 1 listopada br. – potwierdza, że opony Goodyear Marathon LHS II + na oś sterującą, LHD II + na oś napędową oraz LHT II do naczep to zestaw marzeń do pojazdów ciężarowych. Zastosowanie opon Goodyear Marathon w typowym, pięcioosiowym, czterdziestotonowym zestawie może zapewnić pojazdowi znaczną oszczędność paliwa dzięki połączeniu sześciu opon kategorii A, dwóch kategorii B i czterech kategorii C, w zależności od rozmiaru opon1. Linia Goodyear Marathon otrzymała również wysoką ocenę w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest jednoznaczne z krótszą drogą hamowania podczas jazdy po śliskim podłożu. Dodatkowo opony z tej serii wyróżnia niski poziom emitowanego hałasu.
„Linia opon Goodyear Marathon do transportu dalekiego oferuje wyróżniającą się efektywność paliwową2. Teraz, dzięki nowemu europejskiemu oznaczeniu opon, operatorzy pojazdów ciężarowych mogą w łatwy sposób porównać według tego kryterium opony różnych producentów. Warto brać również pod uwagę żywotność opon, a szczególnie przebiegi – nawet jeżeli tych informacji nie ma na etykiecie. Zestaw opon Goodyear Marathon LHS II +, LHD II + i LHT II to połączenie oferujące operatorom świetną efektywność paliwową przy bardzo dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni i niskim poziomie hałasu" – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Opona Goodyear Marathon LHT II do naczep jest najwyżej sklasyfikowaną oponą Goodyear do pojazdów ciężarowych w aspekcie efektywności paliwowej (kategoria A w dwóch rozmiarach3), lecz także oponą, która otrzymała kategorię C w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni w czterech rozmiarach i charakteryzuje się niskim poziomem emitowanego hałasu. To bardzo istotne, ponieważ większość naczep ma sześć opon, które generują 50% łącznego oporu toczenia zestawu ciągnika z naczepą. Kategoria C opon LHT II w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oznacza krótszą drogę hamowania na mokrej drodze niż w przypadku opon niższej klasy. LHT II wyróżniają się szczególnie niskim poziomem hałasu – dwa rozmiary mają na etykiecie symbol jednej fali, co oznacza głośność na poziomie 70 dB3.
Wprowadzone niedawno na rynek opony Goodyear Marathon LHS II + i LHD II + na oś sterującą i napędową zostały przetestowane przez TÜV Süd Automotive2. Wyniki pokazały, że obie opony są lepsze od produktów konkurencyjnych w teście pod względem oporów toczenia1. Jeżeli chodzi o kategorię na etykiecie, trzy rozmiary opon LHS II +4 uzyskały imponującą kategorię B w dziedzinie efektywności paliwowej i hamowania na mokrej nawierzchni, oraz wynik między 70 a 71 dB (symbol jednej lub dwóch fal na etykiecie) w zakresie hałasu. W asortymencie LHD II +, trzy rozmiary5 uzyskały kategorie C zarówno jeśli chodzi o efektywność paliwową, jak i hamowanie na mokrej nawierzchni, oraz wynik między 73 a 75 dB (dwie lub trzy fale). To doskonałe rezultaty, ponieważ są to opony typu M+S, zapewniające znakomite własności trakcyjne w każdych warunkach.
Etykietowanie opon zacznie obowiązywać w krajach Unii Europejskiej 1 listopada 2012 r. Od tej daty wszyscy nabywcy opon do pojazdów ciężarowych muszą otrzymać informacje zawarte na etykiecie, co pozwoli porównać produkty i wybrać opony najlepiej przystosowane do profilu działalności. Goodyear jest przekonany, że w większym stopniu zwróci to uwagę operatorów na znaczenie opon dla ogólnej ekonomiki spalania pojazdów ciężarowych, co przełoży się nie tylko na oszczędności w branży, lecz także pomoże ograniczyć szkodliwe emisje CO2.
Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w przeszło 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
———
1Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego uznaje opony kategorii C/C za bardzo dobre, a opony kategorii A/C – A/A i C/A – A/A za wyjątkowe opony o bardzo wysokiej jakości.
2 Testy TÜV Süd, sierpień 2011 r. (nr badania 76246887-1) i wrzesień 2011 r. (76246886-1). Goodyear Marathon LHS II + / LHD II + / LHT II – porównano z odpowiednikami na oś sterującą, napędową i wleczoną trzech głównych konkurentów. Rozmiary to 315/70R22.5 (sterująca i napędowa) oraz 385/65R22.5 (wleczona). W zakresie oporu toczenia, opony Marathon LHS II + uzyskały wynik od 3% do 19% lepszy niż konkurencja, opony Marathon LHD II + były w jednym przypadku równorzędne z konkurencją, a w pozostałych nawet o 16% lepsze. Opony Marathon LHT II uzyskały wynik od 12% do 28% lepszy niż konkurencja.
3LHT II kategorii A w zakresie ekonomiki to: 385/55R22.5 i 435/50R19.5. Rozmiary 385/65R22.5 i 275/70R22.5 uzyskały odpowiednio B i C. Wszystkie cztery rozmiary uzyskały C w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Hałas zewnętrzny to jedna fala (70 dB) w przypadku dwóch rozmiarów i dwie fale (71 i 72 dB) w przypadku dwóch rozmiarów.
4Rozmiary: 295/80R22.5 HL, 315/70R22.5 HL, 315/80R22.5 HL i 355/50R22.5
5Rozmiary: 295/80R22.5, 315/60R22.5, 315/70R22.5 źródło: Biuro Prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A. Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport