Data publikacji: 07.07.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Oszczędzaj pieniądze i chroń środowisko dzięki oponom klasy A Kategoria: nowe produkty/usługi, środowisko naturalne/ekologia
Samochody bez wątpienia stanowią obciążenie dla środowiska naturalnego, ale dla wielu z nas sąniezbędne. Każdy kierowca, który chce prowadzić swoje auto w bardziej ekologiczny sposób, może zastosować się do kilku prostych zasad, dzięki którym negatywny wpływ na środowisko będzie mniejszy. Pozwoli to również na oszczędności rzędu 1080 złotych po przejechaniu 40 tysięcy kilometrów.
Samochody bez wątpienia stanowią obciążenie dla środowiska naturalnego, ale dla wielu z nas sąniezbędne. Każdy kierowca, który chce prowadzić swoje auto w bardziej ekologiczny sposób, może zastosować się do kilku prostych zasad, dzięki którym negatywny wpływ na środowisko będzie mniejszy. Pozwoli to również na oszczędności rzędu 1080 złotych po przejechaniu 40 tysięcy kilometrów.
Dobrze utrzymane opony klasy A pozwalają oszczędzić pieniądze i zwiększają bezpieczeństwo jazdy.
Pod względem zużycia paliwa opony klasy A stanowią najlepszy wybór dla każdego kierowcy, któremu leży na sercu dobro środowiska naturalnego. Opony zaliczone do tej kategorii mają najniższy opór toczenia – oznacza to, że zużywają najmniejsze ilości energii, a tym samym paliwa. Opór toczenia odnosi się do energii zużywanej przez oponę w procesie deformacji, który zachodzi, kiedy opona ma kontakt z nawierzchnią drogi. Opony o niższym oporze toczenia pozwalają oszczędzić więcej energii, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie szkodliwego wpływu na środowisko naturalne. Opór toczenia odpowiada za nawet 20 procent zużycia paliwa w samochodzie – tłumaczy Matti Morri, kierownik Działu Technicznej Obsługi Klienta w Nokian Tyres.
Informacja o zużyciu paliwa (oznaczana literami od A do G) jest podawana na etykietach UE umieszczanych na wszystkich oponach. Opony klasy A wykazują najniższy opór toczenia, a opony oznaczone literą G najwyższy. Przed dokonaniem zakupu warto porównać etykiety opon, ponieważ między poszczególnymi modelami mogą występować znaczne różnice w zakresie oporu toczenia. Różnica 40% w oporze toczenia może oznaczać średnio 5-6 procent różnicy w poziomie zużycia paliwa. Przykładowo – letnie opony Nokian klasy A zapewniają oszczędność paliwa rzędu nawet 0,6 litra na każde 100 kilometrów w porównaniu z oponami, w których opór toczenia zaliczono do klasy G. Jeśli przyjmiemy, że odpowiednie opony pozwalają oszczędzić 0,6l paliwa na 100 kilometrów, a paliwo kosztuje około 4,5 złotych za litr, to w ogólnym rozrachunku, przy przejechaniu 40 tysięcy kilometrów, można uzyskać oszczędność rzędu 240 litrów, czyli około 1080 złotych.
Po zamontowaniu opon, które pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa, należy nauczyć się o nie odpowiednio dbać. Na przykład obracanie opon od przodu do tyłu i odwrotnie podczas ich wymiany zapewnia ich równomierne zużycie i pozwala uzyskać maksymalnie długi całkowity przebieg danego zestawu opon – twierdzi Matti Morri.
Odpowiednie ciśnienie w oponach pozwala obniżyć poziom emisji spalin
Kontrola ciśnienia w oponach jest prawdopodobnie najważniejszym elementem odpowiedniej konserwacji opon dla każdego kierowcy, który dba o środowisko naturalne. Prawidłowe ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na opór toczenia opon, zmniejszając poziom emisji spalin. Ciśnienie powietrza należy sprawdzać regularnie – mniej więcej raz na trzy tygodnie, a także przed każdą dalszą podróżą, ponieważ ciśnienie
w oponach nie utrzymuje się na stabilnym poziomie. Opona napełniona powietrzem o odpowiednim ciśnieniu pozwala zmniejszyć opór toczenia nawet o dziesięć procent.
Kiedy ciśnienie jest zbyt niskie, opona trudniej się toczy, więc samochód zaczyna zużywać więcej paliwa. Aby oszczędzić paliwo, opony należy napełniać powietrzem o ciśnieniu o 0,2 bara wyższym niż zalecane przez producentów samochodów. Ciśnienie należy też zwiększyć, jeżeli samochód jest bardzo obciążony. Podnoszenie poziomu ciśnienia zwiększa również nośność i stabilność opony, a także zmniejsza ilość wytwarzanego ciepła. Wszystkie te wskaźniki wpływają bezpośrednio na trwałość i żywotność opon – podkreśla Morri.
Opony klasy premium są wytwarzane w zrównoważony sposób i odpowiednio recyklingowane
Wielu konsumentów zauważa, że przyjazne dla środowiska opony są często droższe, niemniej jednak ich wyższa cena szybko zwraca się w postaci oszczędności na zakup paliwa. Producenci opon klasy premium inwestują także w przyjazne dla środowiska surowce i ulepszają procesy produkcyjne w taki sposób, aby były jak najbardziej ekologiczne. Największy wpływ opon na środowisko wiąże się z ilością zużytego paliwa podczas jazdy. Oprócz tego producenci wysokiej jakości opon dążą również do redukcji negatywnych skutków dla środowiska związanych z ich wykorzystaniem w całym cyklu życia produktu.
W procesie produkcji opon Nokian Tyres nie używa na przykład żadnych olejów szkodliwych dla środowiska. Zastąpiliśmy je niskoaromatycznymi olejami oraz niezwykle przyjaznymi dla środowiska naturalnego olejami rzepakowym i talowym. Ponadto odpady wytwarzane podczas produkcji, takie jak niewulkanizowane odpady gumowe, są wysyłane bezpośrednio do ponownego wykorzystania – tłumaczy Sirkka Leppänen, Kierownik ds. CSR w Nokian Tyres.
Dlatego też przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić, czy dany producent opon bierze na siebie odpowiedzialność za wpływ swoich produktów na środowisko naturalne. Można to zweryfikować, przeglądając raporty na temat społecznej odpowiedzialności, które poszczególne firmy umieszczają na swoich stronach internetowych. Odpowiedzialni producenci opon starają się zredukować wpływ swoich produktów na środowisko naturalne na wszystkich etapach, począwszy od produkcji aż po recykling.
Więcej informacji na temat opon letnich Nokian Tyres można znaleźć na stronie internetowej: https://www.nokiantyres.pl/opony/samochody-osobowe/opona-letnia/
Zdjęcia w większej rozdzielczości można pobrać pod tym adresem: www.nokiantyres.com/CE-summer-tyres źródło: Biuro Prasowe Nokian Tyres Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #środowisko naturalne/ekologia