sprawy społeczne transport

Po Warszawie jeździ się jak po… Nowym Jorku

Po Warszawie jeździ się jak po… Nowym Jorku
Raport firm Castrol i TomTom wskazuje, że jakość poruszania się autem, czyli także wskaźnik stop-start są w Warszawie niemal identyczne jak w Nowym Jorku. W obu miastach kierowcy zatrzymują się i ruszają ok. 16 tys. razy w ciągu roku. Dla porównania – w Krakowie wskaźnik stop-start wynosi 13 800. A każde zatrzymanie i ponowne ruszenie to obciążenie dla

Data publikacji: 16.10.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Po Warszawie jeździ się jak po… Nowym Jorku Kategoria: sprawy społeczne, transport

Raport firm Castrol i TomTom wskazuje, że jakość poruszania się autem, czyli także wskaźnik stop-start są w Warszawie niemal identyczne jak w Nowym Jorku. W obu miastach kierowcy zatrzymują się i ruszają ok. 16 tys. razy w ciągu roku. Dla porównania – w Krakowie wskaźnik stop-start wynosi 13 800. A każde zatrzymanie i ponowne ruszenie to obciążenie dla silnika.

Raport firm Castrol i TomTom wskazuje, że jakość poruszania się autem, czyli także wskaźnik stop-start są w Warszawie niemal identyczne jak w Nowym Jorku. W obu miastach kierowcy zatrzymują się i ruszają ok. 16 tys. razy w ciągu roku. Dla porównania – w Krakowie wskaźnik stop-start wynosi 13 800. A każde zatrzymanie i ponowne ruszenie to obciążenie dla silnika.

Według inżynierów firmy Castrol jazda w ciągłym trybie zatrzymywania się i ruszania może nasilać powstawanie mikroskopijnych uszkodzeń, przyspieszając zużycie silników samochodowych. W tak niekorzystnych warunkach kluczowe elementy jednostki napędowej mogą się wtedy zużywać o 2/3 szybciej niż w czasie jazdy.  

Dobry olej może ograniczyć zużycie silnika, ale musi cały czas pokrywać chronione elementy mechanizmu. Castrol Magnatec, dzięki inteligentnym molekułom, lepiej zabezpiecza kluczowe elementy silnika podczas pracy w trudnych warunkach, np. zaraz po uruchomieniu, czy w korku. Może być idealnym rozwiązaniem dla osób, które codziennie poruszają się w intensywnym ruchu ulicznym.

A z kim zbadać, z jakimi obciążeniami silniki muszą się zmierzyć w gęstym ruchu w dużych miastach, jeśli nie z producentem nawigacji? TomTom jest od lat wiodącą marką w dziedzinie nawigacji GPS, Castrol jest znany z olejów, które pomagają chronić silniki przed zużyciem – decyzja o wspólnym przedsięwzięciu była oczywista. Wspólne badanie Castrol i TomTom przeprowadzono, by potwierdzić prognozy firmy Castrol dotyczące liczby cykli stop-start. Okazało się, że w wielu miastach jest pod tym względem o wiele gorzej niż zakładano.

A to już wiesz?  Bezpieczny powrót z wakacji

„Roczna liczba sekwencji stop-start znacznie przekroczyła nasze wstępne oczekiwania, w niektórych przypadkach niemal dwukrotnie! Oznacza to, że po świecie jeździ znacznie więcej kierowców, którzy potrzebują chronić silniki swoich aut przed konsekwencjami jazdy w trybie „zatrzymanie – ponowne ruszanie”, np. stosując olej Castrol Magnatec” – powiedział Gareth Bracchi, starszy technolog z Castrol.

Warunki jazdy w dużych miastach wciąż się pogarszają – rośnie liczba samochodów, a tempo rozbudowy sieci dróg jest znacznie wolniejsze. Efektem są coraz większe obciążenia silników. Trwałości silników nie służy zarówno ciągłe zatrzymywanie się i ruszanie, jak i praca na biegu jałowym.

Najgorzej jeździ się w stolicach Turcji, Meksyku i Rosji. Kierowcy w tych miastach zatrzymują się i ruszają średnio 30 tys. razy w ciągu roku. Oznacza to, że w Stambule samochody zatrzymują się średnio co 35 sekund, a w przeliczeniu na kilometr liczba cykli stop-start wynosi 2,6. W Warszawie te wskaźniki wynoszą odpowiednio: 54,3 s i 1,35, a w Krakowie – 63,3 s i 1,15.

„Wyniki badań są interesujące, a współpraca z firmą Castrol w celu stworzenia indeksu okazała się bardzo odkrywcza. Największa liczba postojów w Stambule odpowiada wysokiemu poziomowi zakorkowania tego miasta, a kolejne miejsca zajmują Meksyk i Moskwa, które również zmagają się z codziennymi zatorami na drogach. Natomiast jazda po Rotterdamie wiąże się z najmniejszą liczbą wymuszonych postojów, ponieważ miasto to jest zakorkowane w umiarkowanym stopniu” – komentuje Ralf-Peter Schäfer, kierownik ds. ruchu ulicznego w TomTom.

Raport przygotowywany był w lipcu i sierpniu br. na podstawie udostępnionych anonimowo przez użytkowników danych z systemów GPS zainstalowanych w pojazdach. Liczba przejazdów w danym regionie, a także czas ich trwania zostały zebrane w 50 miastach świata przez TomTom. Uwzględniono w nich przejechany dystans i łączną liczbę zatrzymań, co pozwoliło uzyskać średnią liczbę zatrzymań na kilometr w regionie i czas pomiędzy kolejnymi zatrzymaniami. Dziennie do badania pozyskiwano blisko 6 miliardów punktów pomiarowych, nawet po kilkanaście tysięcy z jednego urządzenia GPS. Od 2006 roku, kiedy TomTom rozpoczął zbieranie danych, zarejestrowano 9 bilionów pomiarów.

A to już wiesz?  Niezwykłe zjawisko zaniku VAT – nowa akcja marketingowa Volvo

Wyniki współpracy firm Castrol i TomTom wykorzystane zostaną również w pracach nad dalszym rozwojem olejów silnikowych. Należy spodziewać się, że liczba sekwencji stop-start w poruszaniu się po największych miastach nie będzie malała, a opracowanie kolejnych olejów silnikowych, jeszcze lepiej chroniących silniki naszych aut, stanie się koniecznością.

Więcej informacji pod adresem: http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040699&contentId=7074464

 

miasto łączna liczba cykli stop-start średnia liczba zatrzymań na samochód rocznie
Stambuł 21 596 566 31 200
Meksyk 17 999 273 30 480
Moskwa 1 385 513 29 520
Pekin 64 941 28 200
Sankt Petersburg 429 908 28 080
Rzym 30 513 339 28 080
Dżakarta 522 073 28 080
Bangkok 309 197 26 040
Szanghaj 252 607 24 960
Surabaya 31 196 24 360
Guadalajara 2 712 922 24 360
Mediolan 25 534 082 23 040
Buenos Aires 9 983 192 22 920
Manchester 10 521 105 22 680
Madryt 42 485 068 22 320
Amsterdam 14 633 252 22 320
Sao Paulo 102 189 603 22 200
Londyn 225 644 745 21 000
Barcelona 41 199 071 20 400
Kaohsiunga 2 150 839 20 280
Taipei 8 113 321 20 040
Johor Bahru 467 398 19 800
Hong Kong 862 288 19 680
Cordoba 473 588 18 120
Ankara 5 963 224 17 880
Paryż 296 090 725 17 520
Phuket 18 391 17 400
Warszawa 7 075 404 16 200
Rio de Janeiro 19 517 721 16 200
Berlin 48 478 293 16 200
Nowy Jork 62 028 327 15 480
Kraków 2 298 441 13 800
Sztokholm 5 110 227 13 680
Singapur 9 610 879 13 680
Sydney 45 550 971 13 200
Vancouver 7 216 008 12 600
Lyon 26 042 523 10 920
Hamburg 28 564 290 10 800
Dubaj 282 844 10 200
Kuala Lumpur 1 798 523 9960
Johannesburg 40 088 722 9840
Wellington 956 014 9480
Auckland 6 466 118 9360
Los Angeles 17 898 857 9000
Melbourne 35 979 611 8760
Cape Town 9 699 280 8760
Toronto 20 024 752 8520
Goteborg 1 849 933 7800
Abu Zabi 169 795 6840
Rotterdam 16 180 627 6120 źródło: Biuro Prasowe BP Europa SE, Oddział w Polsce Załączniki: Po Warszawie jeździ się jak po... Nowym Jorku sprawy społeczne, transport - Raport firm Castrol i TomTom wskazuje, że jakość poruszania się autem, czyli także wskaźnik stop-start są w Warszawie niemal identyczne jak w Nowym Jorku. W obu miastach kierowcy zatrzymują się i ruszają ok. 16 tys. razy w ciągu roku. Dla porównania – w Krakowie wskaźnik stop-start wynosi 13 800. A każde zatrzymanie i ponowne ruszenie to obciążenie dla silnika. Hashtagi: #sprawy społeczne #transport

A to już wiesz?  mfind.pl: Jadąc z pijanym kierowcą ryzykujesz życie, zdrowie i… utratę 70 proc. odszkodowania

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy