Data publikacji: 05.08.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Poczta Polska – szybki rozwój w sektorze ubezpieczeń Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
Wyniki sprzedaży polis życiowych w Grupie Poczty Polskiej – podsumowanie I półrocza 2015
Poczta Polska – poza działalnością pocztową, cyfrową i bankową – aktywnie działa na rynku ubezpieczeń. Rozwijane przez operatora narodowego usługi ubezpieczeniowe mają być w kolejnych latach znaczącym elementem stabilizującym strukturę przychodów Grupy Poczty Polskiej.
Poczta Polska ubezpiecza… nie tylko przesyłki
Poczta Polska – oprócz działalności na rynku pocztowym oraz bankowym – oferuje szeroki wachlarz usług ubezpieczeniowych. Pierwszym produktem w tym segmencie, z którym nowa spółka Poczty Polskiej – Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. – weszła na rynek jest grupowe ubezpieczenie na życie skierowane do Pocztowców. To unikatowe rozwiązanie zostało stworzone we współpracy z pracownikami i partnerami społecznymi Poczty Polskiej.
Już blisko jedna trzecia pracowników Poczty Polskiej posiada pocztową polisę na życie – spółka odnotowała ok. 21 tys. deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia. Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie w niespełna cztery miesiące od rozpoczęcia działalności operacyjnej zrealizowało roczny plan sprzedaży polis grupowych na życie. Zakres ubezpieczenia obejmuje ochroną ważne świadczenia dla specyfiki pracy Pocztowców
Cel? Zwiększenie wartości Grupy
W ubiegłym roku przychody Poczty Polskiej z usług bankowo-ubezpieczeniowych sięgnęły 51 mln zł i były o 45 proc. wyższe niż w 2013 roku. Przychody prowizyjne z ubezpieczeń również znacząco wzrosły, bo o 80 proc w 2014 roku w porównaniu z 2013 rokiem.
Kolejnym etapem intensyfikującym działalność Pocztowego TUnŻ będą polisy bancassurance dla klientów Banku Pocztowego, a następnie polisy na życie sprzedawane przy wykorzystaniu wszystkich kanałów dystrybucji Grupy Poczty, tj. z wykorzystaniem placówek pocztowych i listonoszy.
Strategia rozwoju, przyjęta w odniesieniu Ubezpieczeń Pocztowych, pozwoli nie tylko na osiągnięcie efektu synergii, wynikającego z działalności pocztowo-bankowej Poczty Polskiej, ale przyczyni się również do zwiększenia wartości Grupy Poczty Polskiej w kolejnych latach. źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse