Data publikacji: 05.12.2019 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Poczta Polska: ubiegłoroczny rekord paczkowy już pobity Kategoria: handel, transport
W drugiej połowie listopada Poczta Polska obsłużyła 5 mln paczek, po 2,5 mln tygodniowo. To więcej niż w najbardziej pracowitym tygodniu grudnia 2018 roku. Najwyższe wyniki zanotowały pocztowe sortownie w: Zabrzu, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu.
W drugiej połowie listopada Poczta Polska obsłużyła 5 mln paczek, po 2,5 mln tygodniowo. To więcej niż w najbardziej pracowitym tygodniu grudnia 2018 roku. Najwyższe wyniki zanotowały pocztowe sortownie w: Zabrzu, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu.
W porównaniu ze zwykłym okresem, poza szczytem przedświątecznym, Poczta Polska jak dotąd obsłużyła o 50% więcej paczek. Kluczowe okazały się dni po Czarnym Piątku. W poniedziałek (2.12) klienci nadali rekordowo 650 tys. paczek. Największy wzrost przesyłek odnotowano w Zabrzu, wysoką dynamikę wzrostową zaobserwowano również w sortowni lubelskiej, warszawskiej i we wrocławskiej.
– Dane z listopada pokazują, że w tym roku Polacy zrobią w internetowych sklepach olbrzymie zakupy. Spodziewamy się, że w grudniu nadanych zostanie nawet o 70% więcej paczek tygodniowo niż poza szczytem świątecznym. Dodatkowo z roku na rok rośnie liczba klientów e-sklepów. Rekordowe wzrosty, które odnotowaliśmy w listopadzie mogą świadczyć o tym, że Polacy nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę, ale z pewnym wyprzedzeniem szykują się do świąt lub że po prostu kupują dużo więcej. Na dokładną analizę przyjdzie czas po świętach – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Pojawił się nowy trend. Do tej pory rekordowe były poniedziałki, a w kolejnych dniach liczba paczek spadała – w piątek było to ok. 60-70% nadań poniedziałkowych. Teraz nadal najwięcej nadań jest w poniedziałki, ale w kolejnych dniach liczba przyjmowanych przez Pocztę paczek nie spada już tak gwałtownie.
1 / 3
– Zachęcam klientów, by świąteczne prezenty zamawiali najpóźniej do połowy grudnia, aby sklepy internetowe miały czas na ich wysłanie, a Poczta na dostarczenie do odbiorcy. Zatrudniliśmy już dodatkowo 1300 osób i nadal prowadzimy rekrututacje. Zatrudnienie mogą znaleźć osoby, które chcą dorobić na święta lub szukają stałego miejsca pracy – podkreśla Justyna Siwek.
Coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej cieszy się możliwość odebrania przesyłki w punkcie odbioru. Klient sam decyduje, kiedy i gdzie zgłosi się po swoje zakupy. W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia ok. 12 tys. takich miejsc oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych. źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Hashtagi: #handel #transport