handel transport

Poczta Polska z barometrem: wysłaliśmy o 21 procent paczek więcej w Polsce

Poczta Polska z barometrem: wysłaliśmy o 21 procent paczek więcej w Polsce
Poczta Polska, czołowy operator paczkowy dla segmentu eCommerce, doręczyła w 1. kwartale 2015 roku ponad 20 procent paczek więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Poczta zaobserwowała mocny ruch paczkowy już na początku stycznia, gdy klienci zwracali prezenty kupione na Gwiazdkę, drugi szczyt paczkowy przypadł w drugiej połowie marca i miał związek z zakupami przedświątecznymi. Po raz pierwszy publikujemy także informację o ruchu paczkowym za granicę

Data publikacji: 04.05.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Poczta Polska z barometrem: wysłaliśmy o 21 procent paczek więcej w Polsce Kategoria: handel, transport

Poczta Polska, czołowy operator paczkowy dla segmentu eCommerce, doręczyła w 1. kwartale 2015 roku ponad 20 procent paczek więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Poczta zaobserwowała mocny ruch paczkowy już na początku stycznia, gdy klienci zwracali prezenty kupione na Gwiazdkę, drugi szczyt paczkowy przypadł w drugiej połowie marca i miał związek z zakupami przedświątecznymi. Po raz pierwszy publikujemy także informację o ruchu paczkowym za granicę Polski

Poczta Polska, czołowy operator paczkowy dla segmentu eCommerce, doręczyła w 1. kwartale 2015 roku ponad 20 procent paczek więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Poczta zaobserwowała mocny ruch paczkowy już na początku stycznia, gdy klienci zwracali prezenty kupione na Gwiazdkę, drugi szczyt paczkowy przypadł w drugiej połowie marca i miał związek z zakupami przedświątecznymi. Po raz pierwszy publikujemy także informację o ruchu paczkowym za granicę Polski.

Barometr paczkowy Poczty Polskiej to jedyne na rynku narzędzie mierzące kondycję handlu w internecie. To także barometr polskiej gospodarki on-line – na jego podstawie możemy oceniać, czy Polacy chcą wydawać pieniądze w sieci. Zakupy w internecie są już tak duże, że większość firm handlujących w „realu”, chcąc dalej się rozwijać, musi inwestować w rozwiązania eCommerce.

W 1. kwartale 2015 roku Poczta Polska zanotowała wzrost liczby wysyłanych paczek o 21 procent więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. W pierwszym kwartale, po zwrotach prezentów gwiazdkowych, prym wiodły platformy sklepowe z konfekcją i sprzętem sportowym. Kupujemy w internecie, bo tak jest wygodniej, szybciej i mamy większy wybór niż w trakcie tradycyjnych zakupów.

– Mamy strategię rozwoju ściśle związaną z obsługą rynku eCommerce. Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla eCommerce: powyżej 1,5 mld zł – mówi Sławomir Żurawski odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowo-kurierskiego oraz eCommerce. Dla Poczty rynek paczkowy to priorytet. Spółka chce być możliwie najbardziej dostępna ze swoimi usługami dla klientów, którzy dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki.
Przykładem budowy szerokiego dostępu do usług Poczty Polskiej jest strategiczna współpraca z operatorem Stacja z Paczką. Klienci biznesowi Poczty Polskiej mogą już nadawać przesyłki z możliwością ich odbioru na około 900 stacjach paliw ORLEN, które stanowią równomiernie rozmieszczoną w kraju sieć punktów odbiorczych.

A to już wiesz?  Emirates wprowadza zmiany personalne w dziale handlowym

Za granicę wysyłamy coraz więcej

Barometr paczkowy również pokazuje, że wysyłamy więcej towarów Pocztą Polską za granicę o blisko 10 proc. przez dwa miesiące 2015 roku w porównaniu do tego samego okresu w 2014 roku. Zdecydowanym liderem są Chiny – to wzrost o prawie 60 proc. i Niemcy – ponad 11 proc..

Na drugim biegunie znalazła się Rosja – widać wpływ związany z obecną sytuacją polityczną i spadek liczby paczek wysyłanych tym kierunku o 41 proc. – Patrząc jednak na wszystkie kraje do których Polacy wysyłają paczki, to w ruchu wychodzącym mamy dodatnią dynamikę. Świadczy to o tym, że na innych krajach nie tylko nadrabiamy spadki z Rosją, ale robimy jeszcze wzrost ponad ogólną średnią rynkową. – mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.

Z badań Poczty Polskiej wynika, że klienci wybierający operatora logistycznego najczęściej zwracają uwagę na terminowość i ceny. Od operatora logistycznego wymagają elastycznej oferty dostarczania paczek. Doceniają także serwis paczkowy dający pełną wiedzę on-line o przesyłanym produkcie. źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Poczta Polska z barometrem: wysłaliśmy o 21 procent paczek więcej w Polsce handel, transport - Poczta Polska, czołowy operator paczkowy dla segmentu eCommerce, doręczyła w 1. kwartale 2015 roku ponad 20 procent paczek więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Poczta zaobserwowała mocny ruch paczkowy już na początku stycznia, gdy klienci zwracali prezenty kupione na Gwiazdkę, drugi szczyt paczkowy przypadł w drugiej połowie marca i miał związek z zakupami przedświątecznymi. Po raz pierwszy publikujemy także informację o ruchu paczkowym za granicę Polski Hashtagi: #handel #transport

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy