Data publikacji: 03.10.2017 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Poczta Polska z płatnościami kartą za przesyłki pobraniowe Kategoria: nowe produkty/usługi, transport
Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM za pobrania przy odbiorze przesyłki. Wkrótce płatności bezgotówkowe będą dostępne również u kuriera.
Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM za pobrania przy odbiorze przesyłki. Wkrótce płatności bezgotówkowe będą dostępne również u kuriera.
Poczta Polska wspólnie z eService oraz Mastercard i Visa, udostępniła swoim klientom możliwość bezgotówkowego opłacenia przesyłek pobraniowych wydawanych w placówkach pocztowych. Do przeprowadzenia takiej transakcji wystarczy karta płatnicza lub dowolny model smartfona, wyposażonego w aplikację mobilną banku z funkcją BLIK (sześciocyfrowy kod służący do akceptacji transakcji płatniczej).
Stałe udoskonalanie oferty w zakresie usług e-commerce to jeden z głównych celów jaki stawia sobie Poczta. Intensywnie pracujemy nad tym, żeby nasi klienci mogli coraz szybciej i wygodniej odbierać zakupione w internecie produkty. Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić bezgotówkowo przy odbiorze przesyłki. W ciągu miesiąca planujemy również wdrożyć płatności kartą za przesyłki pobraniowe doręczane przez kuriera – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Tak samo, jak w przypadku innych płatności kartą w urzędach pocztowych, nie będziemy pobierać żadnych prowizji z tytułu dokonania płatności kartą za przesyłki pobraniowe, bez względu na to, czy jest to karta kredytowa czy debetowa – dodaje Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.
W 2016 r. około 30% paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej zostało opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji wynosiła 200 zł. Biorąc pod uwagę, że od początku tego roku, w placówkach Poczty dokonano już kilku milionów transakcji bezgotówkowych można prognozować, że nowa forma płatności za zakupy internetowe również będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów.
1 / 4
Według badań opinii przeprowadzonych przez Mastercard Europe, aż 61% Polaków chce mieć możliwość płacenia kartą w każdym sklepie czy punkcie usługowym. – Rynek usług pocztowych i kurierskich zaczyna teraz odpowiadać na te potrzeby. Po udostępnieniu płatności bezgotówkowych w placówkach pocztowych oraz wydaniu wspólnie z Bankiem Pocztowym karty debetowej Mastercard, umożliwienie płatności kartą za przesyłki pobraniowe, to kolejny krok Poczty Polskiej w kierunku bezgotówkowości. Cieszę się, że możemy wspierać również ten najnowszy, ważny projekt Poczty – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
Gratulujemy Poczcie Polskiej, że udostępnia taką możliwość w swoich placówkach i że wkrótce również kurierom zostaną przekazane terminale. Wprowadzenie płatności kartą przy odbiorze za zakupy dokonane online zwiększa wygodę klientów. To istotny krok w dalszym rozwoju polskiego rynku e-commerce – dodaje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.
Wprowadzenie bezgotówkowych płatności za przesyłki pobraniowe było możliwe dzięki wcześniejszemu wyposażeniu placówek Poczty Polskiej w osiem tysięcy terminali POS przez firmę eService. – Z ogromną przyjemnością wdrażamy następne udogodnienie dla klientów Poczty Polskiej. Cieszymy się, że nasze rozwiązania i technologie pozwolą kolejnej instytucji rozszerzyć usługę płatności bezgotówkowych. Klienci coraz chętniej korzystają z tej bezgotówkowej formy płatności. Wyjście z terminalami poza placówki pocztowe to przede wszystkim wygoda i wiele korzyści – mówi Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService – Współpraca z Pocztą Polską to przykład zaufania jakim darzą nas nasi partnerzy biznesowi – dodaje.
Szybka i tania dostawa jest coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowych przez e-klientów. Dlatego Poczta Polska jest zdeterminowana, aby świadczyć wysokiej jakości usługi logistyczne oraz promować bezpieczne, nowoczesne i wygodne płatności bezgotówkowe. Transakcje kartą lub BLIKIEM to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską oraz krótszy czas obsługi klienta. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego.
źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Hashtagi: #nowe produkty/usługi #transport