Data publikacji: 05.02.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Poczta Polska zwiększyła o 11 proc. wartość sprzedaży gazet w swoich placówkach. Kategoria: handel, towary konsumpcyjne
Sprzedaż prasy egzemplarzowej wzrosła w ubiegłym roku w placówkach pocztowych o 11 procent pomimo trendu spadkowego na rynku prasy. Jest to efekt zmiany modelu sprzedaży. W ubiegłym roku Poczta Polska sprzedała kilkadziesiąt milionów egzemplarzy prasy w placówkach.
Sprzedaż prasy egzemplarzowej wzrosła w ubiegłym roku w placówkach pocztowych o 11 procent pomimo trendu spadkowego na rynku prasy. Jest to efekt zmiany modelu sprzedaży. W ubiegłym roku Poczta Polska sprzedała kilkadziesiąt milionów egzemplarzy prasy w placówkach.
Poczta zmienia sposób ekspozycji prasy w placówkach. Obecnie działa w nich 280 Samoobsługowych Stref Handlu umieszczonych na salach obsługi klientów. W 2015 roku Poczta planuje uruchomić w placówkach kolejnych 140 samoobsługowych stref. Docelowo, do roku 2020 ma działać około 1000 stref handlowych. A to oznacza dalsze wzrosty sprzedaży prasy.
Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na sprzedaż gazet w placówkach jest wyposażenie placówek w stojaki do ekspozycji prasy. Rozszerzono również gamę tytułów, w tym o prasę zagraniczną (placówki przygraniczne – Niemcy, pas nadmorski). Sprzedażą prasy zajmują się także listonosze.
Strefy są wygodnym rozwiązaniem dla klientów, którzy sami wybierają produkty i zgłaszają się jedynie w celu dokonania zapłaty, co automatycznie skraca czas obsługi w placówce. Poczta w ten sposób umożliwia sprzedaż nie tylko prasy, ale także drobnych towarów o stosunkowo niskich cenach. Są to przede wszystkim artykuły biurowe, koperty i kartki okolicznościowe, wydawnictwa, artykuły dla dzieci oraz zestawy do pakowania.
– W tych placówkach, w których są już strefy obserwujemy bardzo wyraźny wzrost sprzedaży. Klienci postrzegają taki model jako wygodniejszy niż sprzedaż „ zza okienka”. Podobne rozwiązania stosują także poczty zachodnie – mówi Edyta Rusińska, dyrektor Biura Rozwoju Działalności Handlowej w Poczcie Polskiej.
Sprzedaż towarów handlowych wśród których głównymi grupami asortymentowymi są koperty, kartki i karnety świąteczne, książkowe serie wydawnicze „Bestsellery”, karki imieninowe i urodzinowe, również artykuły piśmiennicze i biurowe, wzrosła w 2014 roku o 15 procent w porównaniu do 2013 roku. Poczta Polska największe wzrosty sprzedaży produktów odnotowała w kwietniu, listopadzie i grudniu 2014 roku. W tych miesiącach klienci nabywali towary związane ze świętami wielkanocnymi i bożonarodzeniowymi. Sprzedaż średnio wzrosła o 50 procent w porównaniu do pozostałych miesięcy.
Strefy funkcjonują w punktach, które mają największy potencjał sprzedaży. Wielkość stref uzależniona jest od wolnej powierzchni w placówce, jednak każda z nich posiada pełną gamę asortymentową, pozostałe placówki są sukcesywnie wyposażane w stojaki do ekspozycji prasy.
Poczta Polska konsekwentnie rozwija segment sprzedaży detalicznej w placówkach pocztowych. Przychody z tej działalności będą w perspektywie kilku lat stanowić istotny element całkowitego obrotu Poczty z usług listowych, paczkowych, logistycznych, cyfrowych i bankowo – ubezpieczeniowych. źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Hashtagi: #handel #towary konsumpcyjne