Data publikacji: 06.11.2014 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polacy wysłali o 20 procent więcej paczek w trzecim kwartale 2014 roku Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
W trzecim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 20 proc. paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Barometr uwzględnia wszystkie paczki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.
W trzecim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 20 proc. paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Barometr uwzględnia wszystkie paczki wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Za tak dużym wzrostem stoi przede wszystkim rosnąca popularność zakupów internetowych. – Oceniamy, że ilość wszystkich przesyłek wysyłanych w ramach transakcji eCommerce w całym rynku paczkowym wzrośnie w tym roku o około 19%. – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej S.A. odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Poczta Polska na tym rynku rośnie jednak znacznie szybciej. Po trzech kwartałach 2014 roku odnotowujemy ponad 30 % wzrost wolumenu obsłużonych paczek w segmencie eCommerce w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013 – dodaje Janusz Wojtas.
E-zakupy nasze powszednie
Asortyment zakupów internetowych jest bardzo szeroki. Polacy w e-sklepach kupują prawie wszystko, a najchętniej: artykuły wyposażenia domu oraz artykuły dla dzieci, odzież , obuwie i kosmetyki. Na liście zakupów znajdują się jednak coraz częściej takie dobra, jak: materiały budowlane, sprzęt AGD, RTV i komputerowy oraz żywność.
Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na wybór dostawcy przesyłki, czy to pocztowej, czy kurierskiej są: terminowe doręczenie (41%), korzystne ceny usług (34%) oraz brak uszkodzeń (22%). Następnie plasują się brak zagubień (20%), wysoka skuteczność doręczeń do osób prywatnych(18%), możliwość śledzenia przesyłek (16%). Klienci cenią sobie również krótki okres oczekiwania na odbiór przesyłki (15%) oraz elastyczną ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb (12%).
Największym zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej cieszą się usługi kurierskie. W ciągu 9 miesięcy 2014 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, Polacy nadali o 40 % więcej pocztowych przesyłek kurierskich. Tak duże zainteresowanie klientów usługami kurierskimi, w tym przede wszystkim usługą Kurier 48, to efekt dopasowania oferty Poczty Polskiej do wymagań klientów oraz przejaw zaufania klientów wobec operatora narodowego.
Parasol Poczty dla e-handlu
Poczta Polska wspiera szybko rozwijający się i bardzo dynamiczny e-biznes oferując na portalu ecommerce.poczta-polska.pl. cały szereg nowoczesnych usług. Oprócz logistyki przesyłek krajowych i zagranicznych Poczta zapewnia usługi finansowe, bankowe i ubezpieczeniowe, w tym szybkie płatności oraz e-zwroty. Polscy e-przedsiębiorcy, wybierając partnera, jakim jest Poczta, mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze – kreowaniu oferty, doborze produktu, sprzedaży oraz rozwoju biznesu i ekspansji międzynarodowej.
Odczyty Barometru Paczkowego Poczty Polskiej są publikowane co kwartał na stronie www.barometr.poczta-polska.pl
Barometr Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym kwartale bieżącego roku do liczby paczek wysłanych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowej krajowe i zagraniczne, oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
Dane dotyczące najważniejszych czynników wyboru dostawcy usług na rynku przesyłek paczkowych zebrane zostały w ilościowym badaniu CAPI (N=484) przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci mogli wskazać 3 najważniejsze czynniki.
źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse