Data publikacji: 22.11.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: PZU z wykop.pl dla bezpieczeństwa Kategoria: sprawy społeczne, media/marketing/reklama
Ruszyła akcja prewencyjna PZU na portalu wykop.pl i GG. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa na drogach, zwłaszcza wśród młodzieży. Kluczowym elementem działań jest konkurs, który opierając się na realnych, zaobserwowanych na drodze przez użytkowników sytuacjach pokazuje, z jakimi zagrożeniami internauci mogą mieć do czynienia za kierownicą.
Ruszyła akcja prewencyjna PZU na portalu wykop.pl i GG. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa na drogach, zwłaszcza wśród młodzieży. Kluczowym elementem działań jest konkurs, który opierając się na realnych, zaobserwowanych na drodze przez użytkowników sytuacjach pokazuje, z jakimi zagrożeniami internauci mogą mieć do czynienia za kierownicą.
Akcja podzielona została na dwa etapy. Pierwszy z nich odbywa się na portalu wykop.pl pod hasłem „Wykop z nami pirata drogowego”. Zadaniem uczestników jest zgłaszanie filmów lub zdjęć pokazujących niewłaściwe zachowania na drodze. Na podstawie zgłoszonych prac zostaną ułożone pytania, które w drugim etapie projektu będą zamieszczone w grze edukacyjnej „Wirtualne miasteczko PZU”, dostępnej na GG i portalu wykop.pl.
Drugi etap rozpocznie się 16 grudnia br. Zadaniem gracza będzie przejechanie przez wirtualne miasteczko i jak najszybsza odpowiedź na pytania zamieszczone na planszy. Użytkownicy, którzy zamieszczą najciekawsze prace w pierwszym etapie lub osiągną najlepsze wyniki w grze edukacyjnej otrzymają nagrody: wideo rejestratory samochodowe oraz karty PZU Pomoc w Drodze.
Filmy i zdjęcia umieszczane przez uczestników wykop.pl są dostępne na stronie http://www.wykop.pl/+/pzu/.
„Społeczność serwisu wykop.pl jest wyjątkowo wyczulona na niebezpieczne i niewłaściwe zachowania w ruchu drogowym. W związku z tym PZU postanowił nagrodzić najaktywniejszych użytkowników, którzy dodadzą do sekcji konkursowej w serwisie film lub zdjęcie dotyczące tej tematyki. Dzięki ich zaangażowaniu Internauci będą bardziej świadomi zagrożeń na drodze. Mam nadzieję, że wpłynie to realnie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym” – powiedział Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych w PZU.
Aktualny projekt to kontynuacja współpracy między PZU a GG. Pierwsza wspólna akcja pod tytułem „Jeżdżę bezpiecznie z PZU” odbyła się na przełomie marca i kwietnia 2013 roku. Objęła swoim zasięgiem 5,3 mln użytkowników komunikatora GG, a w jej efekcie ponad 100 000 osób zainstalowało aplikację PZU.
Grupa PZU to jedna z najstarszych oraz największych firm ubezpieczeniowych w Polsce. Każdego roku PZU przeznacza miliony złotych z funduszu prewencyjnego na poprawę bezpieczeństwa poprzez wspieranie policji, Państwowej i Ochotniczej Straży Pożarnej, GOPR, TOPR i wybranych grup WOPR. Firma finansowała szereg kampanii propagujących bezpieczeństwo na drogach, m.in. „Użyj wyobraźni”, „Resztę opowiem jak wrócę”, „STOP wariatom drogowym” oraz prowadzi projekt szkoleniowy Bezpieczna Flota PZU skierowany do flot samochodowych. W ramach partnerstwa strategicznego ze Stowarzyszeniem Misie Ratują Dzieci PZU wspiera projekt Dom Misia Ratownika umożliwiający organizację zajęć terapeutycznych dla ofiar wypadków i ich rodzin, w tym także dla dzieci osieroconych w wyniku wypadków samochodowych.
Zawartość serwisu Wykop.pl stanowią linki do najciekawszych informacji znalezionych przez użytkowników w Internecie. Każda treść jest dodawana, oceniana i omawiana przez społeczność Internautów. Wykop.pl odwiedza miesięcznie 6,6 mln unikalnych użytkowników, którzy dokonują 45 mln odsłon*. (*wg Google Analytics, za 10.2013). W ciągu ostatnich 30 dni dodano do Wykopu 19 000 znalezisk, napisano 840 000 komentarzy i wpisów oraz przyznano ponad milion wykopów.
GG to największy komunikator internetowy w Polsce, z którego korzysta regularnie 5,2 mln realnych użytkowników (dane Megapanel PBI/Gemius 08.2013). źródło: Biuro Prasowe Grupa PZU Załączniki: Hashtagi: #sprawy społeczne #media/marketing/reklama