Data publikacji: 28.11.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rośnie świadomość bezpieczeństwa na drodze. Aż 91% kierowców wymienia opony na zimowe Kategoria: sprawy społeczne, transport
O potrzebie dostosowania opon do warunków atmosferycznych nie trzeba już przekonywać kierowców.
O potrzebie dostosowania opon do warunków atmosferycznych nie trzeba już przekonywać kierowców. W listopadzie wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl zanotowała aż 74% – owy wzrost zapytań o wymianę opon.
Z przeprowadzonych badań przez internetowy serwis sprzedażowy Allegro wynika, że 91% kierowców z nadejściem chłodniejszych dni zmienia ogumienie na zimowe, a 5% stosuje mało popularny typ opon całorocznych. Tylko 2% zmotoryzowanych jeździ zimą na letnich oponach.
Wzrastające zainteresowanie wymianą opon na zimowe jest sygnałem, iż pomimo sprzyjającej kierowcom jeszcze jesiennej aury, z decyzją o wymianie nie czekamy do pierwszego śniegu. Z badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie producenta opon Michelin wynika, że mimo iż w Polsce nie ma jeszcze ustawowego obowiązku stosowania ogumienia typowo zimowego w zimie, aż 91% badanych deklaruje, że wymienia opony w zależności od pory roku. Jako powód podają względy bezpieczeństwa – bieżniki opon zimowych o wiele lepiej, niż letnie, radzą sobie na śliskich, ośnieżonych nawierzchniach.
"Polscy kierowcy stają się coraz bardziej zainteresowani bezpieczeństwem swoim i swoich pasażerów. Jednocześnie staranniej przygotowują pojazdy do zmieniających się warunków atmosferycznych. To tłumaczy tak duży wzrost zapytań o zlokalizowane w pobliżu punkty wymiany opon, które obserwujemy w naszej lokalnej wyszukiwarce panoramafirm.pl już w listopadzie. Widzimy również, że Internet jest pierwszym wyborem jeśli chodzi o poszukiwanie produktów czy usług niezbędnych w codziennym życiu" – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu Internetowego w Eniro Polska.
Producenci opon zalecają wymianę ogumienia w chwili, gdy średnia dobowa temperatura spadnie do 8 stopni C. Jednocześnie dodają, że im wcześniej się za to zabierzemy, tym lepiej. Jak pokazuje wzrost zapytań na hasło „wymiana opon” w internetowej Panoramie Firm, widać że Polacy już rozpoczęli przygotowania swoich samochodów do zimy. Obserwowane wysokie wskaźniki świadomości kierowców w kwestii używania opon zimowych z pewnością mają znaczenie dla bezpieczeństwa na drogach.
***
Eniro jest największą firmą świadczącą usługi w zakresie wyszukiwania lokalnych informacji o firmach, produktach i usługach w krajach skandynawskich. Zarówno firmy jak i konsumenci mogą, za pośrednictwem produktów Eniro, w łatwy sposób zlokalizować poszukiwane produkty i usługi oraz dokonać ich zakupu, niezależnie od preferowanego sposobu wyszukiwania: przez Internet, telefon komórkowy czy katalog. Reklamodawcy mogą zaprezentować swoją ofertę potencjalnym konsumentom, pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Eniro zatrudnia około 3,200 pracowników i jest notowana na Sztokholmskiej Giełdzie od 2000 r. Głównym produktem firmy w Polsce jest Panorama Firm dostępna jako wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl, aplikacje mobilne, wyszukiwarka mobilna m.pf.pl, katalog oraz usługa udostępniania bazy danych. Więcej informacji o firmie na stronie www.enirogroup.com.
źródło: Biuro Prasowe Panorama Firm Sp. z o.o. Załączniki: Hashtagi: #sprawy społeczne #transport