Data publikacji: 05.06.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rusza akcja „Prędkość w mieście do obciach” Kategoria: sprawy społeczne, media/marketing/reklama
Rusza akcja społeczna „Prędkość w mieście to obciach”, której organizatorem jest firma ubezpieczeniowa Liberty Direct. Celem przedsięwzięcia jest ograniczenie liczby wypadków drogowych w miastach poprzez zmianę postaw społecznych dotyczących jazdy samochodem oraz upowszechnianie wiedzy na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Patronem programu jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
W ramach akcji na platformie crowdsourcingowej millionyou.com zostanie zorganizowany konkurs na film promujący bezpieczną jazdę samochodem w mieście. Spośród zgłoszeń zostaną wyłonione najlepsze spoty, które następnie będą promowane w internecie oraz social media. Prace konkursowe można zgłaszać do 2 września br. Autorzy najlepszych filmów otrzymają nagrody pieniężne w wysokości do 10 000 zł.
Akcja „Prędkość w mieście to obciach” powstała w odpowiedzi na problem wysokiej wypadkowości w miastach. W 2012 roku zdecydowana większość wypadków – aż 27 056, miała miejsce w obszarze zabudowanym (73% ogólnej liczby wypadków), zginęły w nich 1 652 osoby, a 32071 zostało rannych .
„Pomimo systematycznego spadku ogólnej liczby wypadków statystyki pokazują, że tereny zabudowane, w tym miasta, pozostają w dalszym ciągu bardzo niebezpieczne. Dzieje się tak, ponieważ wielu kierowców rozwija w mieście nadmierną prędkość. Widząc dużą skalę problemu zdecydowaliśmy się przeciwdziałać mu organizując kampanię społeczną. Jestem przekonany, że realizowane przez nas działania pomogą wpłynąć na zmianę postaw kierowców, przyczyniając się do ograniczenia liczby wypadków na terenach zabudowanych” – komentuje Tomasz Suski, Dyrektor Likwidacji Szkód w Liberty Direct. „Dzięki nowatorskiej formule programu, obejmującej przede wszystkim działania w social media, chcemy dotrzeć do jak najszerszej grupy młodych ludzi, którzy statystycznie częściej uczestniczą w wypadkach na terenie miast i przemawiając „ich językiem” spowodować u nich refleksję, że jazda z dozwoloną prędkością też może być „cool” – dodaje Tomasz Suski.
Akcja „Prędkość w mieście to obciach” to kolejna inicjatywa Liberty Direct wpisująca się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, koncentrującej się na podnoszeniu bezpieczeństwa ruchu drogowego. W marcu firma dołączyła do grona członków Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, w ramach którego ubezpieczyciel wspiera inicjatywy zmierzające do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Firma prowadzi również fapage https://www.facebook.com/BezpiecznyMalyPasazer poprzez angażuje społeczność fanów w dyskusję na temat odpowiedniej opieki nad dziećmi podczas jazdy samochodem.
Patroni ogólni akcji:
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego; Partnerstwo Dla Bezpieczeństwa Drogowego
Patroni medialni akcji:
Metro, autotrader.pl; mmoto.pl; regiomoto.pl
__________________________________________________________________________________________
Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw. Jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych – komunikacyjnych oraz mieszkaniowych. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 400 multiagencji, kanały bezpośrednie – internet i telefon oraz bancassurance. Strategia Liberty Direct zakłada osiągnięcie pozycji lidera w zakresie jakości obsługi Klienta. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2012 roku firma wypracowała 268,7 mln PLN składki brutto osiągając jeden z najwyższych wzrostów na rynku. Liberty Direct jest obecna w Polsce od 5 lat.
www.libertydirect.pl
Liberty Mutual Insurance jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 29 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 81 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual Insurance oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej Liberty Mutual Insurance są ubezpieczenia komunikacyjne dla Klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie Klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual Insurance obecna jest w Portugalii, Irlandii, Turcji, Hiszpanii, Polsce, a także w Rosji.
www.libertymutual.com źródło: Biuro Prasowe Liberty Direct Załączniki: Hashtagi: #sprawy społeczne #media/marketing/reklama