Data publikacji: 11.09.2013 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: SWECO strategicznym doradcą przy budowie Autostrady Struma w Bułgarii Kategoria: budownictwo/nieruchomości, transport
Firma SWECO Group we współpracy z Ilia Burda EOOD (Sweco – Burda Union) została wybrana jako strategiczny doradca – konsultant do budowy części numer trzy Autostrady Struma w Bułgarii. Wartość umowy wynosi 605 000 EUR netto.
Firma SWECO Group we współpracy z Ilia Burda EOOD (Sweco – Burda Union) została wybrana jako strategiczny doradca – konsultant do budowy części numer trzy Autostrady Struma w Bułgarii. Wartość umowy wynosi 605 000 EUR netto.
Autostrada Struma jest częścią unijnego Projektu Priorytetowego 7 służącemu rozwojowi transeuropejskiej sieci transportowej wzdłuż osi autostrady Igumenitza/Patra – Ateny – Sofia – Budapeszt.
Autostrada Struma stanowi część Paneuropejskiego Korytarza Transportowego IV, którym w Europie Południowo-Wschodniej jest Widin – Sofia – Kulata i który zapewnia najkrótsze połączenie Dunaju i Morza Egejskiego drogą wodną. Autostrada ma pełnić ważną rolę dla połączenia między krajami Europy Środkowej, Rumunii i Bułgarii, odpowiednio, między Morzem Bałtyckim i Czarnym/Morzem Egejskim. To najczęściej uczęszczana trasa przez Bułgarię w kierunku północno – południowym.
Budowa autostrady Struma jest finansowana z Programu Operacyjnego Transport, który jest jednym z siedmiu programów operacyjnych Republiki Bułgarii, finansowanych z funduszy strukturalnych i spójności w UE. Program Operacyjny Transport jest programem z najwyższym budżetem w Bułgarii – 2 003 481 163,68 EUR.Firma SWECO Group (reprezentowana przez Sweco Energoprojekt SA, Sweco Infrastructure AB – Szwecja i Sweco Enterprise Sp. z o.o. – Polska) we współpracy z Ilia Burda EOOD (Sweco – Burda Union) została wybrana jako strategiczny doradca – konsultant do budowy CZĘŚCI 3 Struma Autostrada. Wartość umowy wynosi 605 000 EUR netto.
Część 3 (LOT 3) autostrady Struma (odcinek o długości około 64 km) podzielona została na trzy podsekcje, a jej budowa planowana jest w następujący sposób:
– LOT 3.1 od Błagojewgradu do wsi Krupnik o długości 21 km, od 359 do 381 kilometra, z odpowiednimi skrzyżowaniami oraz tunelem o długości 2,6 km.
– LOT 3.2 między wsią Krupnik i Kresną o długości około 20 km, od 381 do 401 kilometra, z tunelem w wąwozie Kresna o długości około 13 km.
– LOT 3.3 Od Kresnej do miejscowości Sandanski o długości 23 km.
Głównym zadaniem SWECO jest wspieranie i konsultowanie się z pracodawcą (NSCIP) w odniesieniu do technicznych, finansowych, ekologicznych kwestii oraz zarządzanie aspektami procesu projektowania i budowy. SWECO nadzoruje procesy przygotowania projektu i pomaga w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane. źródło: Biuro Prasowe Sweco Polska Załączniki: Hashtagi: #budownictwo/nieruchomości #transport