Technologie usługi

Technologia Hi-Stability zwiększa produktywność sektora robót terenowych

Technologia Hi-Stability zwiększa produktywność sektora robót terenowych
Warszawa, 19 kwietnia 2012

Data publikacji: 19.04.2012 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Technologia Hi-Stability zwiększa produktywność sektora robót terenowych Kategoria: nowe produkty/usługi, technologie

Warszawa, 19 kwietnia 2012 r.

Nośność maszyn terenowych nawet o 25% większa dzięki innowacyjnej technologii Goodyeara

Warszawa, 19 kwietnia 2012 r. – W odpowiedzi na rozwój technologiczny i potrzeby klientów sektora robót terenowych (OTR) Goodyear prezentuje innowacyjną technologię Hi-Stability. Ten element konstrukcyjny, dostępny w pełnym asortymencie opon do zastosowań terenowych, zwiększa ich nośność nawet o 25%.

Technologia Hi-Stability została zaprezentowana podczas wystawy Intermat 2012 odbywającej się w tym tygodniu w Paryżu. W asortymencie znajduje się ponad 30 opon radialnych wykorzystujących to rozwiązanie, przeznaczonych do maszyn pracujących w kopalniach podziemnych i odkrywkowych, na placach budowy, w portach, czy w zakładach utylizacji i innych sektorach.

W odpowiedzi na ewolucję maszyn

Opony odgrywają kluczową rolę w inżynierii budownictwa. Wydajność i sprawność maszyn zależy w dużym stopniu od doboru opon, ich dostosowania do terenu, trwałości, a także odporności na wysokie temperatury i uszkodzenia mechaniczne. Technologia oponiarska musi nadążać za rozwojem maszyn, a także za zmianami w organizacji pracy i branżowymi wymogami w dziedzinie efektywności pracy. Producenci tacy jak Caterpillar, Volvo, Komatsu, Bell czy Liebherr wytwarzają coraz mocniejsze maszyny, generujące coraz wyższy moment obrotowy, co zwiększa wydajność pracy.

W odpowiedzi na ww. zmiany, Goodyear wprowadza nowe rozmiary opon, dostosowane do mocy, szybkości i momentu obrotowego pojazdów.

Zalety technologii Hi-Stability

Opony Hi-Stability mają nośność większą nawet o 25% i charakteryzują się dużą stabilnością. Maszyny wyposażone w nowe opony cechują się lepszą efektywnością dzięki bardziej ekonomicznym kosztom użytkowania w przeliczeniu na czas pracy. Innowacyjna konstrukcja opon Hi-Stability pozwala na podwyższenie ciśnienia w oponach, co zwiększa nośność maszyn, na których są montowane – wówczas
to właśnie powietrze przenosi ładunki. Przykładowo, operator ładowarki na oponach 29.5R25 napompowanych ciśnieniem 5 barów może przenieść ładunek o masie 9 ton. Przy użyciu opon Hi-Stability napompowanych ciśnieniem 6,5 bara, nośność rośnie
do 12 ton, czyli o 25%. W ten sposób 36 ton można przenieść w trzech załadunkach zamiast czterech – to istotny wzrost produktywności, mający niebagatelne znaczenie.

A to już wiesz?  Emirates otwierają połączenie A380 do Nicei i oferują przelot helikopterem zamiast limuzyny

Technologia Hi-Stability zwiększa sprawność opon radialnych Goodyear OTR.  Dzieje się tak za sprawą poprawionej stabilności oraz trwałości wzmocnionego opasania i osnowy. Towarzyszy temu szereg innych innowacyjnych rozwiązań, sprzyjających samooczyszczaniu bieżnika i zmniejszających tarcie, co przekłada się na redukcję oporów toczenia i wzrost przyczepności. Opony te dostępne są dla wielu maszyn i urządzeń stosowanych w przemyśle, górnictwie i kopalniach odkrywkowych,  takich jak 40-tonowe wozidła przegubowe na oponach 29.5R25 oraz inne maszyny o dużej mocy i nośności. Opony Hi-Stability przynoszą podwyższenie trwałości oraz większą stabilność dla bezpieczniejszej i wygodniejszej pracy.

70% zapotrzebowania rynku

Linia opon Goodyear Hi-Stability obejmuje cztery typy konstrukcyjne, pokrywające 70% zapotrzebowania rynku, a także kolejnych pięć typów do zastosowań specjalnych. Na wystawie Intermat 2012 prezentowane są następujące cztery typy:

Opona RT-3B (29.5R25) dla ładowarek kamienia i kruszywa – głębokość bieżnika 115,
TL-3A + (29.5R25) – opona trakcyjna dla ładowarek i wozideł przegubowych–  głębokość bieżnika 125,
GP-4D (875/65R29) dla ładowarek i wozideł przegubowych – głębokość bieżnika 150,
RL-5K (875/65R33) – dla ładowarek pracujących w przemyśle, kopalniach podziemnych i odkrywkowych – głębokość bieżnika 250.

Dostępne są również opony dla ładowarek RL-4K oraz modele specjalne RL-5K Half Track, RL-3S, RL-4S i RL-5S. Jeszcze w tym roku asortyment zostanie rozbudowany o oponę do ładowarek RT-3B** 26.5R25.

Opony produkowane są w zakładzie Goodyear w Luksemburgu i oferowane zarówno jako pierwsze wyposażenie, jak i  na rynku części zamiennych.

Inne produkty i usługi na wystawie Intermat 2012

Nowe opony Goodyear EV-4R – do zastosowań w portach

Rozmiary 16.00R25*** 480/95R25*** z indeksem prędkości A5 i głębokością bieżnika 150 zostaną wprowadzone z bieżnikiem EV-4R.  Opony przeznaczone są do najnowszych urządzeń portowych i maszyn obsługujących kontenery, które pracują szybciej i mają wyższy moment obrotowy niż te poprzedniej generacji. Nowe opony zapewniają większą trwałość oraz  komfort pracy operatorów i są stosowane jako pierwsze wyposażenie przez wszystkich głównych producentów.

A to już wiesz?  Poczta Polska: List polecony już wyślesz z internetu dzięki Envelo

W pracach nad rozwojem EV-4R wysiłki specjalistów Goodyeara skupiły się na wąskich ścianach bocznych, które utrzymują sztywność pod obciążeniem i nie ulegają nadmiernemu odkształceniu. Kierowcy dźwigów kontenerowych siedzą około 15 metrów nad ziemią
i przejeżdżają między rzędami kontenerów w terminalu portowym.

Z tej wysokości trudno precyzyjnie ocenić szerokość opony. W tej sytuacji nieuniknione jest stykanie się opon z kontenerami, co powoduje uszkodzenia. Ściany boczne nowych opon EV-4R zachowują większą sztywność pod obciążeniem, co oznacza mniejsze narażenie na uszkodzenia, a tym samym dłuższą żywotność opony.

Dla poprawy komfortu zastosowano żłobiony bieżnik, który jednocześnie minimalizuje wibracje i zwiększa stabilność. Opona EV-4R posiada wszelkie niezbędne właściwości do zastosowania w pracy portowej.

Opony dla wozideł sztywnoramowych

Do oferty wprowadzono niedawno oponę o rozmiarze 18.00R33, o nowym indeksie nośności 195B i trzygwiazdkowej konstrukcji. Oznacza to, że opony są przystosowane do wyższego ciśnienia powietrza, co przekłada się na ich nośność. Nowa opona znacznie zwiększa wydajność wozideł. Prezentowana opona to niekierunkowy model RT-4A z bieżnikiem grubości 150, przeznaczona pracy na budowach, do robót ziemnych i przewozu kruszyw.

Opona 24.00R35 RT-4A + typ H (do dużych obciążeń) została zaprojektowana do zastosowań w robotach ziemnych, kopalniach podziemnych i odkrywkowych. Jest to niekierunkowa opona radialna o grubości bieżnika 180, wyróżniająca się nową, wzmocnioną konstrukcją o podwyższonej trwałości.

Goodyear produkuje i sprzedaje opony dla branży robót terenowych (OTR) od ponad 75 lat. Opony Goodyear znajdują zastosowanie między innymi w robotach ziemnych, w kopalniach podziemnych i odkrywkowych, w urządzeniach przemysłowych, portowych i terminalowych, a także w lżejszych maszynach takich jak koparko-ładowarki i żurawie teleskopowe.

Poza kompleksowym asortymentem opon OTR, Goodyear oferuje pełen zakres opon do pojazdów ciężarowych, w tym do specjalnych zastosowań w branży budowlanej oraz do przewozów ciężkich.

Witryna internetowa ‘At Your Service’

Klienci sektora OTR mają do swojej dyspozycji specjalną witrynę, na której mogą uzyskać porady i zadawać pytania techniczne dotyczące takich spraw, jak ciśnienie robocze czy zalecenia montażowe. Na wszelkie pytania odpowiedzą pracownicy lokalnego zespołu technicznego OTR, a w razie potrzeby możliwe są wizyty w terenie. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://otr.goodyear.eu/registration.

A to już wiesz?  Przed nami Auto Skyway Festival

Goodyear Dunlop partnerem w dziedzinie opon

Goodyear Dunlop rozwija partnerską współpracę z klientami. Celem firmy jest dostarczanie serwisu technicznego, porad i zaleceń wspierających pracę oferowanych produktów przez cały ich cykl życia. Wydajność sprzętu zależy w bardzo dużym stopniu od właściwego doboru opon, zapewniającego wykorzystanie atrybutów produktów w danym zastosowaniu. Doradztwo techniczne i wsparcie są równie istotne, co jakość samych opon. Zespół specjalistów Goodyear Dunlop jest do dyspozycji, by służyć pomocą wszystkim swoim klientom.

Zalecenia opierają się na analizie potrzeb w zakresie trakcji, stabilności, komfortu i trwałości. Wzór bieżnika, skład mieszanki i inne właściwości opony zależą od zastosowań, obciążeń, szybkości, pokonywanych odległości, a także charakterystyki miejsca pracy maszyn. Konserwacja i dobór opon mają wpływ na efektywność i sprawność maszyn, na których pracują opony.

Specjaliści Goodyear monitorują stan opony OTR przez cały okres jej użytkowania, mierząc ciśnienie, tempo zużycia i stan ogólny w celu optymalizacji kosztów pracy w przeliczeniu na godzinę.

Goodyear oferuje kompleksowy asortyment najwyższej klasy opon przemysłowych, znajdujących zastosowanie w wywrotkach sztywnych i przegubowych, ładowarkach kołowych, wyrównywarkach oraz w żurawiach samojezdnych wykorzystywanych w portach, przemyśle i górnictwie.

Więcej informacji można znaleźć na: www.goodyearotr.com.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 54 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 73 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. źródło: Biuro Prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A. Załączniki: Technologia Hi-Stability zwiększa produktywność sektora robót terenowych nowe produkty/usługi, technologie - Warszawa, 19 kwietnia 2012 r. Hashtagi: #nowe produkty/usługi #technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy