Data publikacji: 09.11.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: TNS Polska: 65 proc. Allegrowiczów nadaje paczki przez Pocztę Polską, InPost wybiera zaledwie co dziesiąty Kategoria: handel, internet
Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 % wybiera InPost.
Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 % wybiera InPost.
Najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych. Na drugim miejscu są własne sklepy internetowe i portale aukcyjne inne niż Allegro.
E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. Potwierdzają to wyniki Poczty Polskiej, która od września oferuje dla klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, cztery warianty oferty „Pakiet POLECONY eCommerce” z wagą do 1 kg. Poczta wprowadziła taką możliwość wysyłki jako odpowiedź na ofertę konkurencji.
Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65% przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21%), DHL (18%) i UPS (17%). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.
Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.
Opcje wysyłek udostępniane klientom i jednocześnie najczęściej przez nich wybierane to przede wszystkim paczka i kurier. Klienci Poczty Polskiej dużo częściej niż klienci konkurencji oferują również różne formy listów i paczek z opcją pobranie.
Badanie TNS Polska dla Poczty Polskiej pokazuje także gotowość do zmiany operatora logistycznego przez e-sklepy. 75 proc e-sklepów na co dzień korzystających z usług logistycznych konkurencji deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej.
Małe paczki, czyli te ważące do 1 kg to coraz częściej oferowany w Polsce format wysyłki. Poczta Polska oferuje klientom cztery formy „Pakietu POLECONEGO eCommerce” czyli opakowania firmowe (5 sztuk, 10, 15 lub 20). Pakiety przeznaczone dla klientów e-commerce obejmują przesyłki doręczane w terminie D+3. Dostawa następnego dnia oznacza nadanie przesyłki do godz. 15:00 i opłacenie priorytetu, który od 1 września 2015 roku kosztuje 2 zł.
W nowej ofercie Poczta Polska oferuje także bezpłatny zwrot przesyłki w przypadku nieodebrania przesyłki przez adresata oraz dla kupujących na Allegro. Sprzedaż pakietów prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej ecommerce.poczta-polska.pl.
Badanie TNS Polska zostało przeprowadzane dla Poczty Polskiej w związku z wprowadzeniem przez operatora nowej oferty czterech pakietów lekkich przesyłek dla klientów e-commerce. Grupa badana to 307 firm, które swoją działalność sprzedażową prowadzą tylko w Internecie, głównie w Internecie lub w podobnej skali za pośrednictwem Internetu oraz kanałów tradycyjnych. (październik 2015). źródło: Biuro Prasowe Poczta Polska Załączniki: Hashtagi: #handel #internet