finanse transport

UNIQA przystąpiła do Bezpośredniej Likwidacji Szkód w modelu PIU

UNIQA przystąpiła do Bezpośredniej Likwidacji Szkód w modelu PIU

Data publikacji: 30.03.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: UNIQA przystąpiła do Bezpośredniej Likwidacji Szkód w modelu PIU Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse

 

UNIQA podpisała porozumienie w sprawie przyjęcia wariantu Bezpośredniej Likwidacji Szkód w modelu wypracowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń
Rynkowy BLS zacznie działać od 1 kwietnia 2015 r.
Towarzystwo jest w gronie kilku fim, które przeprowadzą pilotaż BLS w wariancie wypracowanym przez branżę
UNIQA wprowadziła własne rozwiązanie Bezpośredniej Likwidacji Szkód już w czerwcu 2014 roku

 

Ubezpieczyciele wprowadzają Bezpośrednią Likwidację Szkód (BLS) w modelu wypracowanym w ramach prac w Polskiej Izbie Ubezpieczeń (PIU). Usługa polega na tym, że uczestnik kolizji może zlikwidować szkodę rzeczową z OC u swojego ubezpieczyciela, mimo że sprawcą jest osoba ubezpieczona w innej firmie. Nie musi zatem tego robić u ubezpieczyciela sprawcy, co znacznie upraszcza formalności. Od 1 kwietnia pilotaż rynkowego rozwiązania BLS przeprowadzi pięciu polskich ubezpieczycieli, w tym UNIQA, którzy mają łącznie 62 proc. udziałów w rynku ubezpieczeń OC.

 

Bezpośrednia Likwidacja Szkód nie jest nowym rozwiązaniem. UNIQA taką usługę dla swoich klientów wprowadziła już w ubiegłym roku.

– W czerwcu 2014 r. UNIQA rozpoczęła obsługę szkód komunikacyjnych klientów w ramach bezpośredniej likwidacji szkód. Jest jednym z dwóch ubezpieczycieli na rynku, który stosuje bezpłatną i powszechną usługę BLS – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes UNIQA.

Jak dodaje, od tego czasu systematycznie rośnie liczba wniosków klientów o przeprowadzenie Bezpośredniej Likwidacji Szkód. Dotychczas UNIQA zarejestrowała ponad 1500 szkód, wypłacając świadczenia na łączną kwotę ponad 4 mln zł.

– Nasz kierunek okazał się właściwy i teraz BLS jest wdrażana przez innych ubezpieczycieli. Prace nad rozwiązaniem dla całej branży były prowadzone w Polskiej Izbie Ubezpieczeń od ubiegłego roku. Przedstawiciele UNIQA od samego początku byli w nie zaangażowani – podkreśla Grzegorz Kulik.

A to już wiesz?  Boruc coraz wyżej w Rankingu Castrol. Benzema wyprzedza Ronaldo

– Każdy ubezpieczyciel, który przyjmie model rynkowy będzie stosował takie same zasady BLS. Dzięki tej usłudze jest nadzieja na zmianę podejścia klientów do ubezpieczenia OC – dotychczas było ono traktowane jak podatek i liczyła się tylko cena. Od teraz ubezpieczyciele będą także konkurować jakością obsługi – mówi wiceprezes UNIQA.

Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód UNIQA, dodaje, że prace w PIU w głównej mierze skupiły się na określeniu podstawowych zasad funkcjonowania systemu. A dokładnie, ustaleniu rodzajów szkód, które mogą zostać nim objęte, metodologii postępowania po przyjęciu zawiadomienia o szkodzie, czynności które muszą zostać wykonane w czasie postępowania likwidacyjnego, jak również sposobu rozliczenia kwot wypłaconych odszkodowań pomiędzy poszczególnymi TU.

– Wypracowana została treść umowy (porozumienia), w oparciu o którą funkcjonować będzie rynkowy system BLS oraz model współpracy pomiędzy towarzystwami ubezpieczeniowymi. Dodatkowo przygotowywane zostało narzędzie pomocnicze, którego zadaniem jest usprawnienie rozliczeń finansowych pomiędzy poszczególnymi uczestnikami systemu tzw. aplikacja Centrum Rozliczeń – mówi Jarosław Matusiewicz.

W poniedziałek, 30 marca 2015 r., UNIQA podpisała porozumienie w sprawie przyjęcia BLS w modelu rynkowym. Jest też w gronie pięciu podmiotów, które już od 1 kwietnia rozpoczną pilotaż tego rozwiązania.

Od wielu lat i to z powodzeniem rynkowy system BLS funkcjonuje w m.in. Hiszpanii, Francji, Belgii.

Wynik badania* przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA pokazuje, że dla 63 proc. ankietowanych istotne jest, czy ubezpieczenie samochodu zawiera usługę BLS. Pytanie zostało skierowane do osób, które decydują o zakupie tego typu ubezpieczenia. Respondenci zapytani zostali również o to, na którą opcję zdecydowaliby się mając do wyboru standardowe OC albo OC o 10 proc. droższe, zawierające usługę BLS. Większość ankietowanych – 68 proc. wybrałaby droższe ubezpieczenie z usługą BLS.

A to już wiesz?  Pierwsze samochody o napędzie wodorowym wyjadą na ulice Londynu

Z przeprowadzonego przez UNIQA badania satysfakcji klienta wynika z kolei, że 88 proc. naszych klientów ocenia bardzo dobrze jakość usługi BLS, a 85 proc. z nich – czas jej realizacji. 80 proc. badanych klientów zarekomendowałoby BLS w UNIQA znajomym i członkom rodziny. 53 proc. klientów dowiedziało się o BLS od sieci sprzedaży, 9 proc. od znajomych i członków rodziny, 11 proc. z mediów i Internetu, a 27 proc. z infolinii UNIQA.

*Badanie Omnibus CATI przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia we wrześniu 2014 r. na próbie 1002 osób

Jak zgłosić szkodę w UNIQA?

telefonicznie: 801 597 597 lub 42 66 66 500 (dla tel. komórkowych)
elektronicznie na adres: [email protected]
za pośrednictwem Elektronicznego Zgłoszenia Szkody na stronie internetowej www.uniqa.pl w zakładce: Strefa Klienta -> Elektroniczne Zgłoszenie Szkody
korespondencyjnie na adres:

            UNIQA TU S.A.

            Jednostka Skanująco-Indeksująca

            90-520 Łódź, ul. Gdańska 132 źródło: Biuro Prasowe Grupa Ubezpieczeniowa UNIQA Polska Załączniki: UNIQA przystąpiła do Bezpośredniej Likwidacji Szkód w modelu PIU transport, ekonomia/biznes/finanse -   Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy