Układy kierownicze Wiadomości branżowe

W Europie rośnie zapotrzebowanie na elektryczne układy kierownicze EPS

Technologia elektrycznych układów kierowniczych (EPS) zyskuje coraz więcej zwolenników wśród europejskich producentów samochodów. Wskazują na to m.in. nowe kontrakty, jakie podpisała w ostatnich miesiącach

Technologia elektrycznych układów kierowniczych (EPS) zyskuje coraz więcej zwolenników wśród europejskich producentów samochodów. Wskazują na to m.in. nowe kontrakty, jakie podpisała w ostatnich miesiącach firma Nexteer Automotive na swój flagowy system – Single Pinion EPS, który w tyskiej fabryce koncernu produkowany jest głównie dla małych i kompaktowych modeli największych europejskich koncernów.

Jak wskazują przedstawiciele Nexteer Automotive, wpływ na coraz większe zapotrzebowanie na układy Single Pinion EPS mają  przede wszystkim wymagania producentów związane z polepszaniem właściwości jezdnych ich modeli oraz ograniczeniami w kwestii montażu systemu w danym modelu (a tym samym konieczności maksymalnego zmniejszenia rozmiarów samego układu). Systemy Single Pinion EPS spełniają te wymagania m.in. dzięki możliwości montażu silnika elektrycznego układu przy zębniku sterującym w przedziale silnika, zamiast, tak jak było to dotychczas, na kolumnie kierowniczej.

– Nasze nowe kontrakty potwierdzają pozycję Nexteer jako lidera w produkcji elektrycznych układów  EPS. Skoncentrowanie się głównie na tej technologii pozwoliło nam na stworzenie najlepszego w swojej klasie układu kierowniczego, w którym wykorzystywane są najnowsze dostępne obecnie materiały i procesy produkcyjne. Nasza technologia została już wykorzystana w tak uznanych na świecie modelach, jak na przykład nowy Citroen C3 czy DS3. O szczegółach nowych kontraktów będziemy mogli poinformować wkrótce – mówi Laurent Bresson, dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie i dyrektor światowej sprzedaży koncernu.

Wprowadzenie systemów elektrycznych zamiast dotychczas stosowanych układów hydraulicznych jest m.in. efektem walki branży motoryzacyjnej o zmniejszenie emisji CO2, co zarazem przyczynia się do zwiększenia popularności mniejszych modeli samochodów. Tym samym coraz więcej platform podwoziowych dla poszczególnych modeli będzie mogło wykorzystywać technologię EPS, która pozwoli na osiągnięcie celów koncernów związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla.

– Zastąpienie układów hydraulicznych produkowanymi przez Nexteer układami elektrycznymi redukuje zużycie paliwa nawet o sześć do ośmiu procent, co zarazem pozwala na zmniejszenie emisji CO2  o osiem gramów na kilometr. To umożliwi producentom samochodów zredukowanie do 2015 roku emisji dwutlenku węgla nawet o 30 procent – dodaje Laurent Bresson.

A to już wiesz?  „Legiony Polskie” na znaczku pocztowym

Nexteer Automotive, jako pionier przyjaznych środowisku technologii układów kierowniczych, był jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na masową produkcję układów EPS. Od pojawienia się technologii w 1999 roku, Nexteer wyprodukował dotychczas ponad 14 milionów układów, co czyni go obecnie jednym z największych producentów systemów EPS. Niemal połowa z nich została wyprodukowana w tyskim zakładzie koncernu, jednym z największych pod względem produkcji i zatrudnienia. ###

O Nexteer Automotive:

Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Dla 60 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 8 300 osób, wykonujących powierzone im zadania w 20 fabrykach, sześciu centrach inżynieryjnych oraz 14 centrach obsługi klienta położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com

O Nexteer Automotive Poland:

Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. www.nexteer.com

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy