Data publikacji: 26.05.2015 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: W trasę z dedykowaną nawigacją GPS Kategoria: technologie, transport
Segment urządzeń dedykowanych jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów w kategorii przenośnych nawigacji GPS. Jest to sektor, gdzie nawigacja w urządzeniu wielofunkcyjnym się nie sprawdza, ponieważ klienci oczekują rozwiązań dopasowanych do swoich potrzeb.
Segment urządzeń dedykowanych jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów w kategorii przenośnych nawigacji GPS. Jest to sektor, gdzie nawigacja w urządzeniu wielofunkcyjnym się nie sprawdza, ponieważ klienci oczekują rozwiązań dopasowanych do swoich potrzeb.
Obecny trend tworzenia urządzeń typu „all-in-one” to naturalna konsekwencja dążenia ludzi do uproszczania życia. Wygoda takich rozwiązań jest niepodważalna, jednak dostępność wielu, często skrajnie różnych funkcji w jednym urządzeniu ogranicza jednocześnie poziom specjalizacji i zaawansowanie w każdej z nich. Dlatego niesłabnącą popularnością cieszą się rozwiązania zaprojektowane by odpowiadały na konkretne zapotrzebowania określonych grup odbiorców.
Z tego powodu na rynku możemy znaleźć np. nawigacje na motocykle, łodzie, rowery, a także dla samochodów ciężarowych i kamperów. Takie rozwiązania przewyższają alternatywę w postaci telefonów komórkowych, czy nawet tabletów, gdyż m.in. są bardziej odporne na uszkodzenia i warunki atmosferyczne, mają bardziej pojemną baterię. Urządzenia dedykowane kierowcom pojazdów wielkogabarytowych, np. nawigacja Mio Spirit 6970 LM Truck lub Mio Combo 5107 LM z opcją Truck (urządzenie łączące funkcje nawigacji i wideorejestratora) można ustawić w taki sposób, aby prowadziły kierowcę po trasach dostosowanych dla prowadzonego przez nich pojazdu. W tych urządzeniach tryb ciężarowy jest dostępny bez dodatkowych kosztów od razu po uruchomieniu urządzenia,
W przypadku nawigacji samochodowych dla pojazdów ciężarowych nawigacja w smartfonach czy tabletach jest również mniej opłacalna z powodu dodatkowych kosztów związanych z transmisją danych. Jeżeli użytkownik intensywnie korzysta z takiej aplikacji tylko na terenie polski, to jest w stanie szybko wykorzystać dostępny dla niego pakiet danych tylko w czasie podróży. Z kolei osoby jeżdżące nie tylko na terenie Polski muszą liczyć się z bardzo wysokimi cenami roamingu danych za granicą. W takich sytuacjach nawet miesięczne koszy użytkowania nawigacji w telefonie są w stanie przewyższyć cenę zakupu klasycznej nawigacji.
Wybór nawigacji dedykowanej kierowcom pojazdów wielkogabarytowych
Kierowcy samochodów ciężarowych i kamperów przy wyborze nawigacji powinni zwrócić uwagę na kilka czynników, które jednoznacznie określają, czy dany produkt jest dla nich użyteczny. Podstawową funkcją, którą powinno mieć takie urządzenie to wspomniana wcześniej opcja wyznaczania tras tylko po drogach dostosowanych dla ich pojazdu. Specjalistyczne nawigacje Mio wyposażone w funkcję Truck pozwalają wprowadzić do nawigacji takie parametry pojazdu jak jego całkowita waga, długość, wysokość, czy też nacisk na oś. Następnie według nich dobierane są właściwe drogi, aby kierowca nie napotkał na trasie na zbyt wąskie przejazdy, zbyt niskie tunele, czy też nieodpowiednie mosty.
Funkcja wyznaczania tras dostosowanych do prowadzonej ciężarówki bądź kampera najlepiej sprawdza się, gdy w nawigacji znajdują się aktualne mapy. Im dłuższy jest darmowy okres pobierania ich aktualizacji tym mniejsze stają się posprzedażowe koszty nawigacji dla użytkownika. Wspomniane produkty Mio są wyposażone w darmową bezterminową aktualizację map, a więc kierowcy przez cały okres ich użytkowania nie muszą martwić się o pobieranie i nawigowanie po najnowszych mapach Tele Atlas, jednego z największych dostawców tego typu danych na świecie.
Nawigacja dla tej grupy odbiorców powinna być wytrzymała. To znaczy, powinna zarówno być wyprodukowana z solidnych materiałów, jak również oferować jak najszerszy serwis posprzedażowy. Jest on bowiem częścią ceny nawigacji, której nie płacimy od razu przy jej zakupie. Jedną z szerszych ofert w tej dziedzinie w segmencie nawigacji Truck posiada marka Mio, właściciele ich nawigacji dedykowanych mogą korzystać z darmowej bezterminowej aktualizację map oraz bazy fotoradarów, a także z serwisu door-to-door w dwuletnim okresie gwarancyjnym. Bez dodatkowych kosztów po stronie użytkownika.
Inną ciekawą funkcją Mio jest możliwości wypożyczania map niedostępnych przy zakupie dla danego modelu nawigacji (np. mapy krajów z innego regionu świata)a). Mapy można wypożyczać na okres 3, 7 lub 30 dni, oszczędzając nawet do 90% ceny zakupu takiej mapy.
Koszty urządzeń dedykowanych
Oferta specjalistycznych urządzeń nawigacyjnych stale rośnie. Ich coraz większa liczba na rynku napędza rozwój i poziom zaawansowania tego typu rozwiązań. Jednocześnie różnorodność oferty pozwala klientom dobrać produkty odpowiednie dla ich potrzeb, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i kosztów.
Produkty dedykowane dla kierowców ciężarówek i kamperów mimo zaawansowanych rozwiązań i funkcji jakie oferują wcale nie muszą być bardzo drogie. Wspomniana wcześniej nawigacja Mio Spirit 6970 LM Truck dostępna jest za 899 zł. Z kolei połączenie wideorejestrator i nawigacji w postaci Mio Combo 5107 LM Truck dostępne jest obecnie w promocyjnej cenie 849 zł..
Możemy być pewni, że urządzenia dedykowane nie znikną z rynku. Zawsze będzie na nim obecna grupa specjalistów, którzy będą wymagali ich asysty. Specjalistyczne nawigacje zaliczają się do tej grupy produktów. źródło: Biuro Prasowe MiTAC Europe Załączniki: Hashtagi: #technologie #transport