Data publikacji: 15.04.2020 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: W związku z COVID-19 linie Emirates łagodzą i ujednolicają politykę zwrotu biletów Kategoria: towary konsumpcyjne, transport
15 kwietnia 2020 r. – Warszawa, Polska –
Uproszczona i ujednolicona polityka zwrotów
Zmiany dotyczą biletów wystawionych przed 31 maja 2020 r. na podróż przed 31 sierpnia 2020 r.
Emirates oferują trzy rozwiązania dla klientów: zachowanie biletu, który będzie ważny przez 760 dni, wymiana na podróżny voucher ważny 2 lata, pełny zwrot za niewykorzystane vouchery lub bilety
15 kwietnia 2020 r. – Warszawa, Polska – Stawiając klientów na pierwszym miejscu, linie Emirates zaktualizowały zasady dotyczące rezygnacji z podróży w związku z pandemią COVID-19. Przewoźnik uprościł procedury zmiany rezerwacji oraz politykę zwrotów biletów wydanych na wszystkich rynkach globalnych.
– Przemysł turystyczny i lotniczy rządzi się skomplikowanymi zasadami dotyczącymi taryf, przebukowania biletów lub refundacji, które również różnią się w zależności od regulacji rynkowych. Wiemy, że zrozumienie tych wszystkich zasad nie zawsze jest najprostsze. Pandemia COVID-19 jest bezprecedensowa dla nas wszystkich. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom i partnerom handlowym za ich cierpliwość, zrozumienie i wsparcie. Cały czas dokładamy starań, aby wprowadzone przez nas zasady były nie tylko przyjazne dla klientów, ale także zgodne z wymogami regulacyjnymi – powiedział Adnan Kazim, dyrektor ds. handlu linii Emirates.
Emirates oferuje trzy rozwiązania podróżnym, którym odwołano loty lub których dotknęły ograniczenia podróży:
1 – Zachowanie biletu: ważność wszystkich biletów Emirates zarezerwowanych przed 31 maja na podróż w terminie do 31 sierpnia zostanie automatycznie przedłużona na okres 760 dni. Klienci mogą być więc pewni, że ich bilety zostaną uhonorowane, a dodatkowo mają oni możliwość przełożenia daty podróży na dogodny dla nich termin.
W celu zmiany terminu lotu podróżni powinni skontaktować się z Emirates lub właściwym biurem podróży w ciągu dwóch lat od daty pierwotnego wystawienia biletu. Bilet zostanie zaakceptowany na każdy lot z siatki Emirates do tego samego miejsca docelowego lub do innego miasta w tym samym regionie bez żadnych opłat za zmianę. Osoby, które chcą wybrać inny kierunek docelowy również mogą przebukować bilet – przewoźnik nie będzie pobierać opłat za ponowne wystawienie biletu, a ewentualny koszt może wynikać jedynie z różnic taryfowych.
2 – Podróżny voucher: jest ważny przez rok od daty wydania i może zostać przedłużony o kolejny rok. Voucher może być użyty na zakup dowolnego produktu lub usługi Emirates, co oznacza, że klienci mogą go wykorzystać np. do wyrównania opłat za lot do wybranego miejsca w dowolnej klasie. W przypadku vouchera nie obowiązują opłaty za zmianę rezerwacji podróży, co daje klientom większą swobodę zmiany jej terminu.
3 – Zwroty: Klienci, którzy zdecydowali się zatrzymać bilet lub podróżny voucher, mogą nadal ubiegać się o zwrot pieniędzy, jeśli nie mogą podróżować. Opłaty za zwrot biletu nie są przewidziane.
Klienci mogą wybrać jedno z rozwiązań proponowanych przez linie Emirates za pomocą prostego formularza.
Aby uzyskać więcej informacji lub ubiegać się o którąkolwiek z powyższych opcji, klienci mogą odwiedzić stronę emirates.com. Podróżni, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem biura podróży, powinni skontaktować się ze swoim agentem w celu uzyskania pomocy – obowiązują tam te same zasady dotyczące rezygnacji. źródło: Biuro Prasowe Emirates Załączniki: Hashtagi: #towary konsumpcyjne #transport