Przewoźnik znalazł się w czołowej dwusetce największych marek świata i zachowuje pierwsze miejsce zarówno wśród linii lotniczych, jak i firm z Bliskiego Wschodu
Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie, 18 lutego 2015 r.: Linie Emirates, które łączą ludzi, miasta i gospodarki na sześciu kontynentach, po raz pierwszy znalazły się wśród dwustu największych marek świata według rankingu Global 500 opublikowanego w tym tygodniu przez firmę Brand Finance.
Przez ostatnie cztery lata linie Emirates stopniowo pięły się w klasyfikacji pięciuset najcenniejszych marek świata. W tej chwili zajmują one 196. miejsce, co stanowi awans o 38 pozycji w zaledwie 12 miesięcy. Sukces ten przewoźnik zawdzięcza ciężkiej pracy nad jakością swoich produktów i usług oraz inwestycjom w markę. Szacuje się, że wartość marki Emirates wzrosła o ponad 21% z 5,48 mld USD do 6,6 mld USD. Ponadto linie od wielu lat pozostają największą marką zarówno wśród firm z Bliskiego Wschodu, jak i linii lotniczych.
– Linie Emirates to firma o zasięgu globalnym, która obsługuje pasażerów na całym świecie. Dlatego wraz z jej rozwojem musimy także zadbać o wzmacnianie marki. Nasza strategia marki obejmuje nie tylko działania marketingowe i sponsoring, ale wszelkie działania, w tym wprowadzane przez nas innowacje oraz świadczone przez nas usługi. Ostatecznymi sędziami są nasi klienci. Tytuł największej marki lotniczej na świecie stanowi dla wszystkich naszych pracowników wspaniałe wyróżnienie – to właśnie oni każdego dnia wkładają swoje serce i wysiłek w rozwój marki Emirates. Jej siła odzwierciedla również korzystny wpływ, jaki wywieramy na całą branżę. Wobec tego w dalszym ciągu będziemy ciężko pracować i inwestować w jej rozwój. Chcemy, aby Emirates stały się jedną z czołowych marek lifestyle’owych na świecie oraz aby utożsamiano nas z sektorem usług dla aspirujących podróżników – powiedział Sir Tim Clark, prezes linii Emirates.
Prezes Brand Finance David Haigh powiedział: – Emirates pozostają sztandarową marką wśród przewoźników z całego regionu Bliskiego Wschodu. Wyceniana na 6,6 mld dolarów pozostaje najcenniejszą marką w regionie i najcenniejszą linią lotniczą na świecie. Dzięki licznym umowom sponsorskim z klubami sportowymi i globalnej sieci połączeń jest ona rozpoznawalna na całym świecie. Mimo to głównym wyróżnikiem linii Emirates jest ich jakość usług i niezawodność.
W 2014 r. linie Emirates pobiły rekord otwierając 10 nowych połączeń obsługiwanych przez Airbusa A380, zwiększając sieć połączeń do ponad 145 miast na sześciu kontynentach, od Kantonu po Buenos Aires. Ponadto przewoźnik zwiększył częstotliwość lotów na 20 trasach obsługiwanych do tej pory, zapewniając większy wybór oferowanych połączeń. Od 2015 r. linie obsługują średnio 3,5 tys. lotów tygodniowo, przyczyniając się do zwiększania liczby kombinacji dostępnych połączeń pasażerskich i cargo na całym świecie. Aby zapewnić obsługę wszystkich lotów, linie zwiększyły znacząco swoją flotę – do ponad 230 samolotów – odbierając największe w historii firmy zamówienie na Airbusy A380 i Boeingi 777-300ER w 2013 i 2014 r.
Chociaż inwestycje w zaawansowane technologie są niewątpliwie kluczem do sukcesu każdej marki działającej w tak konkurencyjnym środowisku międzynarodowym, Emirates przykładają dużą uwagę do jakości obsługi klienta na każdym etapie jego kontaktu z firmą. Zgodnie z ideą platformy „Hello Tomorrow” przewoźnik umożliwia swoim klientom przeżywanie pozytywnych doświadczeń skupiających się wokół kontaktów międzyludzkich i interkulturowych. Jest to możliwe dzięki bogatemu portofolio umów sponsorskich Emirates. Stwarzanie takich okazji przekłada się na pozytywne skojarzenia z marką oraz silniejszą świadomość i większe przywiązanie do niej.
dostarczył infoWire.pl