Data publikacji: 03.02.2016 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wartość marki Emirates wzrosła o 17%, do 7,7 mld dolarów amerykańskich Kategoria: transport, ekonomia/biznes/finanse
Przewoźnik zachowuje pierwsze miejsce wśród linii lotniczych i firm z Bliskiego Wschodu
Dubaj, ZEA, 3 lutego 2016 r.: Emirates po raz kolejny zajęły pierwsze miejsce wśród największych marek linii lotniczych świata według opublikowanego 1 lutego raportu Brand Finance Global 500.
W ubiegłym roku wartość marki przewoźnika wzrosła o 17%, do 7,7 mld USD. Od pięciu lat linie Emirates stopniowo awansują w rankingu największych marek świata, zajmując obecnie 171. miejsce, 47 pozycji przed marką kolejnego przewoźnika w klasyfikacji. Ponadto linie zachowały ugruntowaną pozycję największej marki w regionie Bliskiego Wschodu. W dodatku od 2009 roku, kiedy przewoźnik pojawił się w raporcie Brand Finance Global 500 po raz pierwszy, wartość marki Emirates wzrosła ponad dwukrotnie.
Silna pozycja marki Emirates oparta jest na zaangażowaniu w tworzenie najlepszej oferty produktów i usług naziemnych i pokładowych w swojej klasie oraz szybkiej reakcji na potrzeby klientów.
Strategicznie inwestujemy w rozwój marki Emirates, co przekłada się na każdy aspekt naszej działalności. Naszą markę wyróżniają nie tylko inicjatywy marketingowe i sponsorskie, ale także konkurencyjne połączenie wysokiej jakości produktów i usług oraz opartych na technologii projektów na rzecz lepszej obsługi klienta, realizowanych przez nasz zespół każdego dnia zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Robimy wszystko, aby określić, przewidzieć i zaspokoić zmieniające się potrzeby zróżnicowanych grup odbiorców na całym świecie i jesteśmy przekonani, że nasze działania pozwolą nam pozostać najlepszym przewoźnikiem w branży – powiedział Boutros Boutros, starszy wiceprezes Emirates ds. komunikacji korporacyjnej, marketingu i marki.
1 / 3
Linie Emirates wciąż się rozwijają. W minionym roku wartość ich marki wzrosła o 17%. Z analizy Brand Finance wynika, że przewoźnik cieszy się obecnie największą popularnością w swojej historii – we wszystkich kategoriach związanych z postrzeganiem marki przez konsumenta, takich jak rozpoznawalność, rozważanie, preferencja, satysfakcja i rekomendacja, wyniki Emirates były bardzo dobre. Tegoroczne rezultaty Emirates, stanowiące kontynuację niebywałego wzrostu w poprzednich latach, pozwalają przypuszczać, że do 2020 roku marka Emirates, jako pierwsza z regionu Bliskiego Wschodu, znajdzie się w pierwszej setce naszego rankingu – powiedział prezes Brand Finance, David Haigh.
Rok 2015 był dla Emirates kolejnym rokiem rozwoju i innowacji w ich trzydziestoletniej historii działalności. W ubiegłym roku linie uruchomiły loty w sześciu nowych kierunkach, zwiększając ich łączną liczbę do 150. Oprócz tego linie odebrały 26 nowych samolotów, pozostając największym na świecie operatorem Boeingów 777 i niezmiennie popularnych Airbusów A380. Obecnie kultowy dwupokładowiec Emirates obsługuje 37 miejscowości na całym świecie, oferując pasażerom jedyny w swoim rodzaju salon pokładowy i prysznice Shower Spa oraz najlepsze wśród przewoźników prywatne kabiny w klasie pierwszej.
W dalszym ciągu inwestując w technologię, przewoźnik podjął szereg inicjatyw na rzecz usprawnienia obsługi klienta, m.in. ulepszając wersję mobilną swoich stron internetowych i aplikacji. Ponadto linie Emirates wprowadziły na pokłady Boeinga 777-300ER i Airbusa A380 najnowszą wersję swojego systemu rozrywki pokładowej ice, który wyróżnia się największymi ekranami wbudowanymi w fotele w klasie pierwszej i ekonomicznej. Po raz 11. z rzędu Emirates zostały wyróżnione nagrodą SKYTRAX za najlepszy system rozrywki pokładowej.
Ponadto Emirates zaprezentowały niedawno długo wyczekiwaną reklamę telewizyjną z udziałem hollywoodzkiej aktorki, reżyserki i producentki filmowej Jennifer Aniston. Reklama szybko zdobyła szeroką popularność. Linie Emirates przeprowadziły również żartobliwą „demonstrację zasad bezpieczeństwa” na stadionie Benfiki Lizbona i sprawdziły możliwości współczesnej techniki lotniczej, organizując pokazowy przelot samolotu A380 i duetu Jetman Dubai. Obydwie akcje odbiły się głośnym echem w mediach społecznościowych na całym świecie.
Oprócz tego linie Emirates w dalszym ciągu były zaangażowane w budowanie marki w mediach społecznościowych i obecnie mają jedną z najbardziej aktywnych grup odbiorców w sieci. Łącznie na platformach Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i Google+ przewoźnika obserwuje ponad 11 milionów osób. Niedawno Emirates zostały pierwszą linią lotniczą obserwowaną przez milion użytkowników w serwisie Instagram, stając się jednocześnie największą marką branży transportowej w tym popularnym portalu społecznościowym. Ponadto przewoźnik jako pierwszy w branży zdobył 500 tysięcy obserwujących w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów – LinkedIn.
źródło: Biuro Prasowe Emirates Załączniki: Hashtagi: #transport #ekonomia/biznes/finanse