Data publikacji: 01.12.2020 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wzrost popytu online na towary podczas Black Friday i przed Bożym Narodzeniem Kategoria: handel, transport
1 grudnia 2020 r. – Warszawa, Polska –
1 grudnia 2020 r. – Warszawa, Polska – Wzrost popytu online na towary podczas Black Friday i przed Bożym Narodzeniem wystawia łańcuchy dostaw na próbę granic ich możliwości.
Arkadiusz Glinka, Dyrektor ds. Zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe komentuje:
„Pandemia zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy – nie ma co do tego wątpliwości. Według wielu raportów, w tym roku, z powodu znanych wszystkim nietypowych okoliczności spowodowanych przez koronawirusa zmieniły się nasze nawyki zakupowe. Ludzie chcąc ograniczyć ryzyko zachorowania decydują się pozostać w domu zamiast pójść na zakupy do lokalnego centrum handlowego. W związku z tym przewiduje się, że w tym roku zostanie osiągnięty szczyt sprzedaży online . Internet staje się w coraz większym stopniu najwygodniejszym sposobem robienia zakupów podczas pandemii, a przy częściowych blokadach i ograniczeniach w całym kraju, a także zwiększonym popycie na towary o tej porze roku, łańcuchy dostaw znajdą się pod niespotykaną wcześniej presją. Należy pamiętać, że takie szybkie i ponadprzeciętnie duże zakupy w ostatniej chwili mogą stanowić prawdziwy problem dla dostawców, producentów i sprzedawców detalicznych. Muszą być przygotowani na ten ogromny wzrost popytu zakupów online i na to, aby potencjalnie skoncentrować operacje w krótkim czasie. Ten okres świąteczny będzie jak żaden inny. Będzie to rok, w którym nie będziemy rozmawiać tylko o gwałtownym wzroście zakupów sztucznych choinek w Internecie, ale także o dojrzewaniu sztucznej inteligencji w łańcuchu dostaw. Nigdy wcześniej specjaliści ds. łańcucha dostaw nie potrzebowali natychmiastowego wglądu w dane tak bardzo, aby dowiedzieć się co się dzieje i jaki to będzie miało wpływ na ich zdolność do dostarczania towarów na czas w związku z Black Friday czy przed Bożym Narodzeniem. Koronawirus zaburzył dotychczasowe myślenie o łańcuchu dostaw i sztucznej inteligencji. Wraz z technologiami cyfrowymi, takimi jak analityka predykcyjna i Internet rzeczy, uświadomił, że takie rozwiązania są obecnie nie tylko miłym dodatkiem, lecz koniecznością i powinny znaleźć się na liście zakupów wszystkich dyrektorów łańcucha dostaw. Pandemia nauczyła firmy przewidywać nieprzewidywalne, a to wymaga nowych poziomów widoczności i elastyczności, które mogą zapewnić tylko analizy danych w czasie rzeczywistym”.
Niedawno, C.H. Robinson zawarł sojusz z Microsoft Corporation, tym samym umożliwiając połączenie swojej multimodalnej platformy zarządzania transportem Navisphere z platformą chmurową Azure i Internetem Rzeczy międzynarodowej firmy. Stworzone rozwiązanie logistyczne, będzie zaspokajać potrzebę lepszego wglądu w czasie rzeczywistym i widoczności podczas pandemii poprzez włączenie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do obsługi analiz predykcyjnych, monitorowania urządzeń IOT. Pozwoli dostarczyć to więcej informacji na temat produktów podczas transportu, najwyższego bezpieczeństwa danych i zwiększonego zastosowania prędkości.
„Takie współprace, jak nasza z Microsoftem, będą miały kluczowe znaczenie dla dostosowania się do nowej normy wyznaczonej przez pandemie koronawirusa, m.in. do ponadprzeciętnych obciążeń łańcuchów dostaw, spowodowanych dużymi wzrostami popytu na towary w Internecie. Rozwiązanie, które możemy teraz dostarczyć w ramach sojuszu, już wzbudziło duże zainteresowanie ze strony rynków, na których działają nasze firmy. Dzięki niemu przedsiębiorstwa są w stanie rozwijać swoje łańcuchy dostaw i radzić sobie z nieprzewidywalnymi sytuacjami” – dodaje Glinka. źródło: Biuro Prasowe C.H. Robinson Załączniki: Hashtagi: #handel #transport